Müşteri Memnuniyeti
Porsche firmasi, 1983 yilinda otomotiv sektöründe yanki
uyandiracak teknik donanima sahip bir otomobille pazara
girer. Müsterilerinden gelen her türlü yorum ve fikirlere açik
olan yönetim, aracin piyasaya sürülmesinden 2 ay sonra
ilginç bir sikayet mektubuyla karsilasir.
Müsterinin sikayeti sudur:
Adim Danny Troatman. New Jersey'de yasiyorum. Esim ve
cocuklarimla her aksam film seyretmeden önce sehir
merkezinde bulunan markete dondurma almaya gidiyorum. Bir
ay önce aldigim Porsche marka arabamla tabii ki... Fakat ne ilginctir, ne zaman çikolatali veya meyveli
dondurma alip arabama dönsem, araç calismiyor. Oysa
vanilyali aldigim zaman aracim rahatlikla calisiyor.
Bunun bir kac kere denedim ve her seferinde ayni sonucu
aldim. Yardimlariniz icin simdiden tesekkürler"
Bu olay Türkiye'de olsa ne oldurdu?
Muhtemelen mektubunuz ciddiye alinmayip bir kenara
firlatilirdi. Ama hayir! Porsche firmasindaki yetkililer derhal adi gecen bölgeye bir mühendis gönderiyorlar ve
sebebini ögreninceye kadar orada kalmasini söylüyorlar.
Ertesi gün mühendis New Jersey'e variyor ve Bay Troatman'la hemen temasa geciyor. Ayni aksamdan baslamak üzere her aksam üstü mühendisimiz ve Bay Troatman
dondurma almak üzere markete gidiyorlar.
Gercekten de cikolatali ve meyveli dondurma alindigi zaman araba calismiyor, vanilyali alindigi zaman ise rahatlikla calisiyor.
Mühendis ilk baslarda bu olaya saskinlikla bakiyor fakat
bilimsellikten uzaklasmamaya gayret ediyor. Aradan yaklasik bir ay geciyor. Bay Troatman ile her gün markete giden mühendis, sonunda olayi cözüyor.
Yeni model Porsche arabalarda kullanilan sogutma sistemi,
arac durdurulduktan hemen sonra devreye giriyor ve motor
belirli bir isiya düsene kadar motoru kilitliyor.
Markette en cok satilan dondurma ise vanilyali. Bu yüzden
vanilyali dondurma tezgahi önünde sürekli sira oluyor. Bay Troatman siraya girip dondurmasini alana kadar gecen
süre, motorun sogumasi icin yeterli oluyor.
Fakat cikolatali veya meyveli dondurma tezgahi önünde
sira olmadigi icin dondurmayi hemen alip aracina geri
dönüyor. Motor ise kilitli oldugu için araç çalismiyor. Mühendis, raporunu yönetime sunuyor.
Piyasadaki araclar geri toplanip, gerekli ayarlamalar yapiliyor ve müsterilere yeni haliyle teslim ediliyor.