Google’ın 2010 yılının haziranında bizlere duyurduğu ve sunduğu değişiklik,Google Caffeine aslında A’dan Z’ye bir yenilik. Caffeine ile Google’ın yapısının tamamen değiştiğini görüyoruz. Bu yenilik,Google’ı daha hızlı ve taze kılıyor. Google’ın bu yeni algoritması ile siteler eskisi gibi geniş zaman aralıklarında değil,anlık olarak index alıyor ve böylece en güncel sayfalar önümüze seriliyor.Eski sürümün üzerinden geçecek olursak eskiden Googlebot,internetteki bütün bilgileri toplayıp kendi arama motoru için bir veri tabanı oluştururdu ve bir web sitesini işlerken,o sitedeki tüm bağlantıları incelerdi. Bu bağlantılardan da başka sitelere geçerdi. Bu şekilde basamak basamak çalışan Googlebot bu indeksleme metodu ile sunum sürecini uzatıyor ve farklılıklara yer vermiyordu.
Caffeine ile indexleme basamak basamak değil de ufak parçalar halinde anında yapılabiliyor. Googlebot tüm sayfayı taramak yerine tek bir sözcüğü tarayıp anında veri tabanına aktarıyor ve güncelleme yapıyor. Güncelleme tek seferde ve büyük bir ölçek yerine ufak parçalar halinde ve birçok kez yapılıyor. Bu arşivleme yöntemi ile hız da oldukça artıyor. Caffeine’in tazeliğinin sebebi ise bu sık arşivleme sayesinde webe işlenen en yeni içerikleri bile önümüze sunması. Aramak istediğimiz konuda karşımıza hep aynı içeriğe sahip,eskimiş ve çok da güncel olmayan sayfaların çıkmasını engelliyor. Bir bakıma Google,Caffeine ile herkese öncelik tanıyor. Eğer bir web sitesi sahibi iseniz Google’da ön sıralarda yer almak için sitenizi güncel,aktif tutmanız gerekiyor. Ne kadar ünlü olduğunuzdan çok ne kadar aktif olduğunuzla ilgileniliyor ki bu da en çok Google’da cevap arayan kullanıcıları rahatlatıyor. Sürekli aynı,benzer şeylerin karşınıza çıkmasından sıkıldıysanız,yenilik arıyorsanız Caffeine ile artık özgürsünüz demektir.
Google,Caffeine ile tabi ki kendi pazar payını ve karını yükseltmeyi hedefledi ve başardı da. Artık web sitelerinin ünlülüğü değil,güncelliği ve içeriği önemli olduğundan küçük,orta ve büyük ölçekli her site rekabete girmiş bulunmakta. Ayrıca bu konuda avcılar web tasarım uzman kadrosuyla hizmet vermektedir. Google’da sıralamada üstlere yerleşmek küçük siteler için de artık mümkün olabilen bir durum. Google’ın pazar gücü malum,bunun farkında olan her site güncelliğe ve içeriğe önem verir hale geldi. Sıralamanın başlarında yer alabilmiş sitelerin iş gücü,eskisine oranla oldukça arttı. Caffeine ile iş gücü artan siteler Google’a reklam vermenin önemini görmüş oldu. Google,firmaların reklam yapabilmelerine olanak sağlamak için geliştirdiği ve gelirinin %90’ını sağladığı AdWords kullanımını da bu sayede arttırmış oldu. AdWords ile verilen reklamlar,arama motorunda öncelikli sıralamayı sağlar ve herkesin hemen hemen tüm web sitelerinde gördüğü hareketli reklamlardan oluşur. Google da bu reklamlardan her tıklama ile kazanç sağlar. Firma ile anlaşılan günlük bir bütçe bulunur. Örneğin A firması ile AdWords üzerinden anlaşan Google,günlük 50 liralık bütçe üzerinden anlaştı ki bu bütçeyi A firması belirler. Tıklama başına da 1 liralık maliyet belirlenir. Bu maliyet firmaya,sektöre göre değişir. Günlük bütçe sağlanana kadar reklamlar kullanılmaya devam edilir. Google AdWords kullanımı 2010 yılında Caffeine’den önce ve sonra olmak üzere ikiye ayrıldı. Bu da Google’ın Caffeine ile pazar payını arttırmayı başardığının kanıtıdır.
Caffeine ile gelen en güzel yeniliklerden biri de kendilerini Google’ın üst sıralarına yerleştirmek isteyen firmalar,içeriklerini güncel ve farklı tutmak adına internet yazarlarını el üstünde tutmaya başladılar. Aralarına birçok yeni,bilindik-bilinmedik yazar alarak güncelliklerine özen göstermeye ve kendilerini taze tutmaya çalışıyorlar. E bu da hem ziyaretçileri,hem yazarları hem de küçük firmaları oldukça sevindirdi.