İnternet devi Google’ın popüler e-posta servisi Gmail geçtiğimiz aylarda gelen e-postalarda kategori düzenine giderek e-posta kullanımında yeni deneyimler sunmuştu.
Markalardan hergün gelen onlarca tanıtım e-postalarını bir kategoride otomatik olarak toplayıp önemli e-postaları ön plana çıkaran Gmail aynı zamanda kullanıcılara ücretsiz olarak 10 GB depolama alanı sunuyor. İlk günden bu yana ücretsiz olarak sunulan e-posta servisinde masrafların karşılanabilmesi için gelen e-postaların kenarında reklam gösterimleri yapılmaktaydı.
Fakat bu reklam gösterimlerini az bulan Google yeni reklam modellerinin testlerine başladı. Tanıtım amaçlı gelen e-postaların toplandığı ilgili kategorilere reklam almayı hedefleyen Google, daha önce hiç e-posta almadığınız markalardan reklam postaları gönderecek. Geçtiğimiz akşam Gmail posta kutuma düşen reklam e-postası diğer tanıtım postalarına göre en üstte, sarı boyalı ve yanında Reklam ibaresi yer aldı. Dikkat çeken bir nokta ise reklam maili istemediğinizde sadece sağ tarafında yer alan çarpı işaretinden kapatabiliyorsunuz. Diğer e-postalarda olduğu gibi işaret koyarak başka klasöre, çöp kutusuna taşıma yada spam olarak işaretleme seçeneklerine izin verilmemiş.
Google arama sonuçlarının en üstünde yer aran reklamlar ile benzer görünüme sahip olan reklam maili gönderildikten kısa bir süre sonra posta kutusundan silindi. Milyonlarca üyeye sahip Google, yeni reklam modeli ile ciddi bir gelir kapısı yaratacağı gibi duruyor. Zira hergün gelen onlarca tanıtım e-postaları arasından sıyrılıp dikkat çekmek mailing yapan markaların iştahını kabartacaktır.
Şu an için beta olarak devam eden reklam mailleri ile ilgili olarak Google tarafında henüz net bir bilgi yok. Yardım sayfalarında sadece gelen e-postalar içerisinde gösterilen reklamlar hakkında bilgiler yer alıyor.
Sizlerde önümüzdeki günlerde aşağıda ekran görüntüsünde yer alan benzer bir e-posta aldığınızda şaşırmayın.
Kaynak