Sosyal medyada bayram tatilinin en çok konuşulan haberi, “Google+ Pages”ın yayında olması. Markalara yönelik sayfa oluşturma fırsatını sağlamaması nedeniyle çok eleştirilen sosyal ağ, rekabette hala iddialı olduğunu da bu atağıyla hissettirdi. Tabii ki, sosyal medya uzmanları da yeni uygulamanın her türlü detayını incelemeye başladı.
TechCrunch’ın haberine göre Google+ Pages kullanan sayfa yöneticilerine, sayfayı ziyaret edecek kişilerin yaş aralığını seçme şansı veriliyor. Bu özellik, 18 yaş altında üye kabul etmeyen Google+’ın bu kuralı kaldıracağı izlenimini yarattı.
ABD’de yürürlükte olan COPPA (Children’s Online Privacy Protection Act) gereğince 13 yaşın altındaki çocukların internet sitelerine kişisel bilgilerini verebilmesi için ebeveynlerinin izni olması gerekiyor. Bu yasa birçok prosedürü beraberinde getirdiğinden çoğu internet sitesi çözümü 13 yaşın altındaki kişilerin kayıt olmasına izin vermemekte buluyor. Google’ın 13-17 yaş arasındaki çocukların Gmail’den eposta adresi almasına izin verirken Google+’a üye olmalarına izin vermiyor olması şaşkınlıkla karşılanmıştı ancak bu düzenleme ile beraber yasağın kalkacağına kesin gözle bakılıyor.
Sosyal ağları yoğun şekilde kullanmakla kalmayıp aktif olarak içerik paylaşarak trafiği de arttıran 13-17 yaş grubunun üye olmasına izin vermeyen Google+, üye sayısının artışını da bu şekilde yavaşlatmış oldu. Belki onlar için çok önemli bir kriter değildi bu ama Google+’ın sektördeki gücünün nasıl algılandığı açısından önemli bir kriterdi.
Çocukları hedefleyen pazarlama aktiviteleri son dönemin en çok tartışılan konularından biri. Bu nedenle, 13-17 yaş aralığındaki üyelerini kendilerine uygun olmayan markalardan korumayı hedefleyen Google+ sorumluluk alanında artı puan kazanabilir. Ayrıca, yaş aralığı belirleme opsiyonu ile markaların doğru yaş grubuna daha etkin ulaşmasını sağlayabilir.
Kaynak: http://sosyalmedya.co/google-plus-18-yas-siniri/