Google Adwords, dijital pazarlamanın en büyük ayağı olup işletmelerin yüksek oranda kazançlar elde etmelerine olanak sağlamakta.
Artık birçok işletme ve kurumsal firmalar, ürünlerini mağazalar yerine internet üzerinden satmayı tercih etmektedir. Google reklamlar, ürün satımı ile beraber şirket ve işletmelere marka değeri kazandırmasından dolayı da tercih ediliyor. Ürün ve hizmet satımı başta olmak üzere birçok nedenden ötürü reklam vermek istiyorsanız aşağıda yer alan hususlara kesinlikle dikkat etmeniz gerekiyor.
Google Adwords (Google Ads) Reklamları Kullanmadan Önce Bilinmesi Gerekenler
Google Adwords kullanmadan önce ilk olarak hedef kitlenizi belirlemeniz gerekiyor. Hedef kitle, reklam stratejisi oluşturmada sizlere büyük kolaylık sağlayacaktır. Hizmet ve ürünlerinize en uygun kitle seçimi ile reklam vermeye başlayınız.
Hedef kitle seçimi ile beraber kitlenizi yakından tanımaya başlayın. hedef kitleniz hangi platformlarda geziyor, ne gibi anahtar kelimeler kullanıyor, ne gibi hususlara dikkat ediyorsa bunları öğrenerek analiz edin.
Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra Google Adwords kullanma amacınızı belirleyin. Reklamınızı ürün ve hizmet satışı için mi sunacağınızı, marka değeri oluşturmak amacı ile mi kullanacağınız, internet adresinize ziyaret çekme ya da uygulama indirme üzerine olacağını belirlemelisiniz. Reklam metni, görseller seçeceğiniz türe göre özel olarak ayarlanmalıdır.
Google Reklam içerisinde birçok reklam türü bulunmaktadır. öncelikle rastgele seçim yapmak yerine anahtar kelimeniz ve hedef kitlenize uyum gösterecek en iyi reklam türünü araştırmaya başlayınız. İlk etapta tüm reklam türlerini kullanmanız sizlere deneyim ve tecrübe kazandıracaktır.
Reklam başlangıcı yaptıktan sonra analizleri anlık kontrol edebilmek adına Google Analytics kullanınız. Reklamlarınızın gidişatını, harcama detaylarını, geri dönüşleri, ilerlemeniz gereken adımları sizlere ayrıntılı olarak sunacaktır.
Sahip olduğunuz internet sitesi reklamlar kadar önemlidir. Reklamlardan gelen kullanıcılar için internet adresinizi maksimum derecede optimize ediniz. Sayfa açılış hızı, mobil uyum ziyaretçiler için oldukça önemlidir. Sitenizin yavaş ve mobil uyumlu olması reklamlardan gelen müşterilerin kaçmasına neden olabilir.
Google Adwords yayını yapmanız ile beraber herşey sona ermiş değil. Sürekli olarak panel üzerinden reklamlarınızı kontrol etmeli ve sürekli test etmelisiniz. Reklam metinlerinde, görsellerinde değişikliklere gitmeli ve hedef kitlenizi doğrudan yakalayacak şekli bulmalısınız.
Bu yazımızda gerek küçük işletmeler için gerekse kurumsal firma ve şirketler için Google Adwords için başlangıç bilgileri sunmaya çalıştık.
kaynak: https://www.barisdayak.com/google-adwords-dikkat-edilmesi-gerekenler/