Şirket bugün resmi blog’undan yaptığı açıklamada, 2 buçuk sene önce devreye aldığı gerçek zamanlı analiz hizmetinin API’sini -kapalı beta olarak- tanıttı.
Yapılan açıklamada Google’ın da söylediği gibi; site sahipleri veya online pazarlamacıların 7/24 ekran başında oturup gerçek zamanlı verilerden çıkarımlar elde etmesi ve bunları kullanıcılarına yansıtması oldukça zordu. Bugün tanıtılan API ile birlikte tüm bu verilere yazılımsal olarak da ulaşmak mümkün olmuş oldu. Siz de söz konusu API’nin beta sürecine katılmak istiyorsanız şuradan talebinizi Google’a iletebilirsiniz.
Henüz kapalı beta aşamasında olan ve gerçek zamanlı veriler sunan API ile birlikte örneğin online ziyaretçi sayınızı kullanıcılarınıza gerçek zamanlı olarak gösterebileceğiniz bir widget/araç yaratabileceksiniz. Veya sitenizdeki içeriklerin/sayfaların, o an kaç ziyaretçi tarafından ziyaret edildiğine bağlı olarak linklerinin yerlerini değiştirmek gibi aksiyonlar almak artık mümkün.
Dönüşüm oranında yüzde 7.9′luk artış!
Konuyla ilgili olarak Twiddy isimli rezervasyon sitesinin yukarıda bahsettiğimiz örnekleri biraz özelleştirerek nasıl bir başarı yakaladığını buradan okuyabilirsiniz. Şirket, kullanıcılarının yaptığı aramalar neticesinde yönlendikleri sonuç sayfalarında kaç kişinin daha benzer sonuçları gördüğünü ekleyerek; dönüşüm oranında yüzde 7.9, karlılıkta ise yüzde 18.6′lık bir artış yakalamış.
Yukarıda da belirttiğimiz gibi henüz API herkesin kullanımına açık değil. Hatta Google, hangi özellikleri API üzerinden sunacağını bile açıklamadı. Ancak Google Analytics kullanıcılarının söz konusu API ile birçok farklı senaryo üretip gerçek zamanlı analizi çok daha verimli bir şekilde kullanabileceğini şimdiden söyleyebiliriz.
Kaynak: http://www.webrazzi.com/2013/08/02/google-analytics-gercek-zamanli-api/