ohn Müller Google’ın yazar profil resimlerini çoğu arama sonuçlarından kaldıracağını açıklaması sürpriz oldu.
Google+ fotoğraflarını optimize ederek %35’lere varan trafik artışı sağlayabilen kullanıcılar için bu büyük bir darbe niteliğinde gerçekten. Diğer birçok SEO uygulamaları gibi, webmasterlara ısrarla tavsiye ettiğimiz şeylerden birisi de içerik yazarlarını Google yazarlığı ile de entegre etmeleriydi. Şimdiye kadar, gerek arama sonuçlarında gerçek insan yüzlerini göstererek marka görünürlüğüne katkı sağlaması, gerekse tıklama yoluyla trafik artışına potansiyel etkisi sebepleriyle yazarlar hep Google yazarlıklarını doğrulamak için uyarılıyorlardı.
Google’ın arama sonuçlarında profil fotoğraflarını görüntülemesinin ardından, klasik yazar sonuçlarının tıklanma oranının nasıl sıfırlandığını gösteren bu MozCast SERP (Arama Motoru Sonuç Sayfası) İçerik Grafiğine baktığınızda durumu daha iyi anlayabilirsiniz.
Yazar Fotoğrafları Nasıl Değişiyor?
Duyuruya göre Google arama sonuçlarının çoğunluğunda yazar fotoğrafları yok oluyor. John Müller değişikliğin önümüzdeki birkaç gün içerisinde tüm dünyada gerçekleşeceğini belirtti.
Eğer şimdiye dek yazarlığınızı Google+ üzerinden doğruladıysanız ve Google da bunu görüntülemeyi tercih ettiyse, Google arama sonuçlarında yazar profil resminizi görmüş olmalısınız. Bu hem yazar fotoğrafınızı hem de Google Çevreler (Circle) hesabınızı içeriyor.


Google daha da ileri giderek arama sonuçlarında hem yazar profil resmini hem de Google Çevreler hesabı bilgisini kaldırmayı ve sadece yazar adını göstermeyi planlıyor.


Google News (Haberler)’de ise farklı bir yaklaşım ekliyor.
Haber arama sonuçlarında haberle ilgili olan bir büyük görselin yanında yazara ait küçük bir profil resmi görüntülemeyi planlıyorlar.


Şu an için mobil arama sonuçlarında haberlerle ilgili son durumun nasıl olacağından emin değiliz.
Google Yazar Profil Fotoğraflarını Neden Kaldırıyor?
Bu duyuruda John Müller arama sonuçlarının görsel tasarımında bir temizlik yapma çalışması içinde olduklarını söylüyor ve ayrıca daha iyi bir mobil deneyimi ve cihazlar arasında daha tutarlı bir tasarım üzerinde çalıştıklarını belirtiyor.
Bu da Google’ın “önce mobil” tasarımı yaklaşımını benimsediğinin bir göstergesi. Bu fotoğraflar küçük ekranlarda oldukça fazla yer kaplıyorlar.
Diğer taraftan bu durum çoğunluğu profil fotoğraflarının varlığından hoşlanan birçok webmasterı kara kara düşündürüyor. Ayrıca webdeki hareketlerin büyük çoğunluğu da görsel deneyimler üzerine oluştuğundan bu durumdan rahatsız olanlar da az olmayacak gibi gözüküyor.
John Müller’in dediğine göre testler yeni sonuçlar ile de tıklama davranışı hemen hemen aynı, fakat biz bunun tam olarak ne anlama geldiğini bilmiyoruz. Lakin yazarların profil fotoğraflarını sevmesinin en önemli sebeplerinden birinin, arama sonuçlarındaki iyi bir profil resminin daha fazla tıklama sağlaması olduğunu biliyoruz.
Yeni arama sonuçları sayfasında yazarlarla ilgili tıklama oranları aynı mı olacak? Şu an için bunu söylemesi gerçekten zor.
Eleştirmenlerin iddialarına göre, yeni arama sonuçları tasarımında görsel açıdan daha fazla öne çıkacak olan bir şey varsa o da sonuç sayfalarının sağındaki ve tepesindeki reklamlar!
Ne DeğişMiyor?
Google arama sonuçlarındaki bu çok ciddi değişikliğe rağmen, bazı şeyler de değişmiyor:
1. Yazarlık hala mevut
Mark Traphagen’in Google+’da hoş ifadelerle açıkladığı üzere, fotoğrafların kaybı Google yazarlığının da ortadan kalkacağı anlamına gelmiyor.
2. Yazar adları hala arama sonuçlarında gözükecek
Yeni sistemde arama sonuçlarında hala yazarların adı yer alıyor. Peki bu arama yapanları bir linke tıklamaya yetecek mi? Bunu zaman gösterecek.
3. Derecelendirmeniz değişmiyor
Birçok arama sonuçları için yazarlık derecelendirmeyi etkilemez (derinlemesine makaleler gibi kesin aramalar haricinde). Bazen fotoğraf kimi insanları daha fazla tıklamaya meylettirir, fakat yeni değişiklik sonuçların sıralamasını etkileyemez.
4. Gelişmiş sonuç pasajları için hala yazarlığınızı doğrulamanız gerekiyor
Google yazarlık oluşturulması için var olan kuralları değiştirmiyor. Bu da e-mail doğrulama veya içeriklerinizi Google+ profilinize linklemeniz ve web sitenize Google+ yazar bölümünden tekrar bir link eklemeniz yoluyla gerçekleştirilebilir.
Google Yazarlığı Hala Buna Değer Olacak Mı?
Birçokları için fotoğrafların arama sonuçlarında görüntülenmesi tek geçerli sebepti yazarlığı doğrulamak için. Tıklama oranlarını artırsın ya da artırmasın, bu hem bir ego tatmini hem de müşterilere göstermek için iyi bir gösteriş imkânıydı. Fotoğrafların kalkmasıyla şimdi sorulan soru şu: İnsanlar yine de hala yazarlık doğrulamasıyla uğraşacaklar mı?
Fotoğrafların kalkmış olmasıyla bile, hala yazarlık doğrulaması için yeterli sebepler var gibi gözüküyor ve biz de size bunu kullanmaya devam etmenizi öneriyoruz.
Sadece yazar adının verildiği bir satır fotoğrafa göre çok daha az görsel olsa da, hergün aldığınız yüzlerce ve binlerce arama gösterimine göre, bu satırlar online görünürlüğünüzü artırabilir ve trafiğinizde fark edilir bir etki sağlayabilir.
Google hala arama sonuçlarında doğrulanmış yazarlarını teşvik etmeye devam ediyor, ve yazarlık Google için web üzerinde “kimlik” oluşturmak adına hala en etkili yol. Google içerik içindeki kimliğin ne kadar önemli olduğuna vurgu yapan demeçler vermeye devam ediyor.

Kaynak:http://picardes.com/google-yazar-resimlerine-elveda.html