Google, işlerini daha da haraketlendirmek için ahlak dışı yollar seçen bazı iş yerleri için algoritmalarını değiştirdiğini açıklamıştı, Örneğin; sahte gözlükler satan Vitaly Borker, işiyle ilgili bir çok kötü eleştiri aldı. Ancak bu eleştirilere kötü bir dille cevap veren adam için daha çok kötü şöhret beraberinde internette sitesi için daha da fazla bağlantı anlamına geliyordu. Olayın farkında varan google, kullanıcı deneyimini önemseyen siteleri arama sonuçlarında aşağı sıralara itmeye başladı. Tüm dünya google'nin arama sonuçlarının en doğrusu oldugunu düşünsede, google'nin açıklamasına göre sonuçlarda "en doğrusu" diye bir şey olamaz. Google'den Matt Cutts bunu şu şekilde itiraf ediyor; "Arama sonuçlarındaki sıralama tamamen fikirlerimize göredir. Arama sonuçları, o arama motorunun felsefesine bağlı olarak sıralanmaktadır. Böylece dünyada tek bir sıralama olması, algoritmalarla bile mümkün değildir.

Kaynak: Chip Dergisi (2010-Ocak Ayı)