Bir Google arama algoritmasından bahsediyoruz.SEO dediğimiz kavramın temel yapılarından birinden bahsediyoruz.Google Panda.Bir nevi arama sonucu filtreleme de diyebiliyoruz buna.Google; Google Panda olarak bilinen 24 Şubat 2011 tarihinde arama sonuçlarını daha basit ve ücretsiz yapmak için yeni bir güncelleme tanıttı. Bu düşük kaliteli makaleler, blog ve sadece arama motoru sıralamalarını artırmak için kendi web sitesini diğer web sitelerinden açıklama kopyalama ve yapıştırma içeren sitelere karşı çalışır.Bu sebeple bununla ilgili güzel bir formül üretebiliyoruz.

Google Panda = (Spam+Kopyala-Yapıştır+Düşük kaliteli içerikler+Düşük kalite backlink) => Google Panda bunlardan nefret eder.

Google Panda neden tanıtıldı?

Hemen hemen hepimiz google arama motorunun büyük bir dev olduğunu SEO için olmazsa olmaz olduğunu biliyoruz.Dolayısıyla google arama motorunu kullanıyoruz.Başka web sitelerinden makaleleri alıp kopyala-yapıştır yapmak,düşük kalitede içerikler paylaşmak,düşük kalitede sitelerden backlink almak sitemizin google üzerinden sıralamasını geriye çekmeliydi.Dolayısıyla Googleda buna harika bir algoritmayla yanıt verdi.SPAM adını verebileceği siteleri arama motorlarında ilk sıralara vermedi.Kısacası Google Pandanın kuralı ‘kaliteniz sıralamanızdır’ oldu.

PANDA’nın hikayesi:

Google 24 Şubat 2011 de Panda “Panda 1.0″ ilk versiyonunu yayınladı. Son Google Panda Güncellemesi ise 3.8 idi.

Google Panda 1.0: Bu ilk sürümdü.24 Şubat 2011 tarihinde yayınlandı.Bu sürümde ana hedef web 2.0 standartlarında sitelerdi.

Google Panda 2.0: 11 Nisan 2011 tarihinde yayınlandı ve Google Panda resmi açıklama oldu. Temeli ABD merkezli arama sonuçlarından olduğu görülüyor.Tüm siyah şapka SEO(Black Hat SEO) kaldırıldı.

Google Panda 2.1 & 2.2: Google Panda 2.1 10 Mayıs tarihinde piyasaya sürüldü ve 2.2 16 Haziran 2011 tarihinde yayımlandı. Kısa sürede sürüm bazı hatalar verdi. Başka web sitesinden alınan içerikler direk kopyalanıp yapıştırılmasıyla oluşturulan kalitesiz siteler sıralamada iyi durumdaydı.Bu siteler kaldırıldı.

Google Panda 2.3: 26 Temmuz 2011 tarihinde yayımlandı ve çok etkili oldu. Düşük kaliteli içeriklere sahip siteleri ve kaliteli, iyi içerik sahibi siteleri ayırt etti. Bu güncelleştirmenin temel amacı, düşük kaliteli yüksek sırada siteyi kaldırmak ve kaliteli bir içerik sitesiyle iyi bir pozisyon vermek oldu.

Google Panda 2.4: Bu ​​güncelleştirmenin temel amacı birkaç dil sitelerine filtreleme yapmak ve onlara uygun rütbe vermek oldu.

Google Panda 2.5: Yüksek kaliteli sitelerin konumu korundu. 30 Eylül 2011 tarihinde yayımlandı.

Google Panda 3.1: Kasım 2011 tarihinde serbest bırakıldı. Bu erişim geçerliliği üzerinde çalıştı, kullanıcıların kullandığı sayfa seo vb sadece% 1 siteyi etkilemekte idi.

Google Panda 3.2: Arama algoritması üzerinde çalıştı. Daha fazla backlink konusunda önem gösterildi. Spam backlink sitelere büyük zararlar verdi.14 Ocak 2012 tarihinde düzenleme yapıldı.

Google Panda 3.3 ve 3.4: Bazı popüler siteler sıralamasını kaybetti. Bu güncelleştirme, 29 Eylül ve 23 Mart 2012 tarihinde yapıldı.

Google Panda 3.5: 3.5% siteleri kapsayan en güçlü güncellemelerden birisiydi. Bu sürüm özellikle SEO “Over did” bu siteler üzerinde duruldu. Spam, içerik doldurma ve diğer SEO çalışmalarıyla siteler abartıya kaçtı ve onların sıralaması geriledi. Bu güncelleştirme, 19 Nisan 2012 tarihinde yapıldı.

Google Panda 3.6: Bir önceki güncelleştirmeden bir hafta sonra çıktı. Bu güncelleştirmenin amaçları açık değildi ve daha az etkileri var gibi görünüyordu. Bu güncelleştirme, 27 Nisan 2012 tarihinde oldu.

Google Panda 3.7: Panda 3.7 güncellemesi 8 Haziran 2012 tarihinde oldu, ABD ve dünya çapında sorguları %1 bu güncellemede etkilendi.Darbe Panda Güncellemeleri 3,5 ve 3,6 ‘dan daha yüksek oldu.

Google Panda 3.8: Google 25 Haziran 2012 tarihinde bu verilere göre Algoritmada hiçbir değişiklik yapmadı, sadece veri vardı. Bu 3.7 güncellemesinden daha az etkiye sahipti.

Google mümkün olduğunca arama sonuçları için en adil çalışmaları yapmaya çalışıyor.Bu sebeple harika bir arama algoritması üzerinde uğraş veriyor.Google Panda sitelerin %3.5-5 arası birçok siteyi yerden yerlere vurdu.Ve bu sayı muhtemelen yeni çalışmalarla gelecekte artacaktır.Dolayısıyla sitemizi yönetirken Google Panda kuralları doğrultusunda yönetmek yararlı olacaktır.Umuyoruz ki yazımız yararlı bir yazı olmuştur.

KAYNAK: http://bugrahanisbakan.com/google-panda-ve-hikayesi.xbi