Google Tag Manager Nedir? Ne İşe Yarar?

Google Tag Manager nedir? Öncelikle şunu anlamalıyız ki dijital pazarlama yapısı gereği tamamen data üzerine kurulu bir sektör. En büyük e-ticaret sitesinden tutun da kişisel blog sayfalarımıza kadar site ziyaretçilerinin içeride ne yaptıklarını bilmemiz bizim için oldukça kritiktir. Google Analytics bize site ziyaretçileri hakkında pek çok bilgi hali hazırda sunar; ziyaretçiler hangi sayfada ne kadar durdu? Kaç sayfa ziyaret ettiler? Yaş aralıkları nedir? Nereden sitemizi ziyaret ediyorlar? Fakat yine de sizin daha fazla dataya ihtiyacınız olacaktır.

İşte burada devreye Google Tag Manager (GTM) giriyor. Google Tag Manager’ı sitenize yükleyerek ve Google Analytics’inizle eşleştirerek ziyaretçilerinizin hedefleriniz doğrultusunda ne denli hareket ettiklerini görebilecek ve daha sonra Google Ads reklamlarınızda kullanmak üzere birçok metriğe sahip olacaksınız.

Bir örnekle açıklayalım; Bir diş hekimi olduğunuzu ve Google Ads reklamları vererek insanların sizi aramalarını ya da randevu oluşturmalarını hedeflediğinizi hayal edelim. Google Analytics sayesinde reklamlarınızdan kaç kullanıcı geldiğini, Google Tag Manager sayesinde ise reklamlarınızdan gelen kullanıcıların kaçının “telefon butonuna” ya da “randevu oluştur” tuşuna bastıklarını sayabilir ve böylece reklamlarınızın harcadığını paraya değip değmediğini görebilirsiniz.

Daha fazla detay verebilmek için görsellerle desteklemem gerekli. Bunun için sizleri aşağıdaki web sayfasına yönlendiriyorum:
https://www.efealtinelli.com/google-tag-manager-nedir/