Google Trends ve Arama Motoru Optimizasyonu
Arama motoru optimizasyonu için yapılan çalışmalarda kullanılan en iyi araç Google Trends’dir. Özellikle internette pazarlama kampanyası geliştirmek için, rakiplerinize karşı kullanabileceğiniz ciddi bir araçtır.
Google Trends, arama yaparken dört farklı değişkene duyarlıdır. Bunlar;
Google Web Araması: Resim, haber, alışveriş ve youtube özel araması
Tüm Kategoriler: Alışveriş, bilim, finans, gayrimenkul gibi çeşitli alt başlıklarda arama
2004’den Şimdiye: 2004 yılından bu yana kadar 7, 30, 90 günlük ve senelik aramalar
Dünya Genelinde: Ülkeler arasında aramalar
Her arama kutusu içerisinde en fazla 25 farklı terim ile 5 farklı arama kutusunu karşılaştırabilirsiniz. Örneğin;
kalem + tükenmez kalem + pilot kalem (Grup 1)
Silgi + kalemtıraş (Grup 2)
Dizüstü bilgisayar + Defter + Hikaye Kitabı + Makas + Ataç (Grup 3)
Her bir grup yani arama kutusu içerisine farklı kelimeleri + işareti ile girebilirsiniz.
Ayrıca Google Trends sayesinde en sık yapılan aramaları da anlık olarak görebilirsiniz. Bu kadar çeşitli ve detaylı kıyaslama ile verileri elimizde olmasına karşın, önemli olan bu verileri nasıl kullanacağımızdır.
Anahtar Kelime Araştırma
Google Trends, gerçek arama sonuçlarını sayısal olarak vermez ancak Keywords Planner aracı ile ortak kullanıldığında en iyi sonuçlara ulaşılabilir. Örneğin; Türkiye’de araba yedek parça ve otomobil yedek parça kelimelerinin arasındaki rekabeti görmek için Google Trends kullanılabilir. Ancak sayısal sonuçlar için çeşitli araçlardan yardım alınabilir. Eğer araç yedek parçaları üzerine optimizasyon çalışması yapacaksanız, Google Trends’de ki verilerden yararlanabilirsiniz.
Yukarıdaki sonuçta Türkiye’de 2005 yılından bu yana araba yedek parça ve otomobil yedek parça kelimelerinin arasındaki rekabet görülmektedir ve araba yedek parça anahtar kelimesi diğerine oranla 4 kat daha çok aranmıştır. Genele bakıldığında araba yedek parçasının daha çok arandığı görüldüğü için site optimizasyonun da otomobil yedek parçası yerine diğerin kullanılması daha iyi bir sonuç verir. Ayrıca gelecekteki tahmini oranları görebilirsiniz.
Coğrafi Hedefleme
Google Trends, bölgeye göre arama verileri verebilir. Örneğin; araba yedek parça kelimesi için Türkiye genelinde en çok aranan bölgeler aşağıdaki şekildedir.
Bu sayede ilgili ürün için bu bölgelerde daha güçlü rekabet ortamına sahip olduğu görülmektedir ve seo çalışması, bu oranda arttırılabilir. Özellikle Facebook ve Adwords gibi bölgeye odaklı reklam modellerinde karar vermeyi kolaylaştırmaktadır.
Newsjacking Haber Türü
Newsjacking, aslında bilinen bir yöntemdir. En çok aranan kelimeler hakkında bir makale yazıp yayınlamak üzerine kurulu bir sistemdir. Google Trends sayesinde en sık yapılan aramalar alanından ilgili bir anahtar kelimeden güçlü bir yazı oluşturarak, sitenize akış sağlayabilirsiniz. Bunun için basit 4 adımı uygulamalısınız:
Google Trends aracılığı ile bir konu seçin.
İlgi çekici bir başlık ile yazınızı zenginleştirin.
Twitter veya diğer sosyal ağlarda ilgili hastag ile yayınlayın.
Ziyaretçi çekmek için değersiz makalelerden kaçının.
Bloglar İçin İçerik Yaratma
Trends’in ilgili aramalar kısmında, arama yaptığınız kelime gruplarına göre önerilerde bulunulur. Bu aramalar, yapmış olduğunuz aramaların üzerinde bir arama hacmine sahip veya yakın değerlerde olanlardır. Örneğin; araba yedek parça için aşağıdaki kelime grupları önerilmiştir.
Ayrıca, yükselen bölümü ile gelecekteki arama trendlerini şimdiden öğrenerek; seo çalışmanızı yönlendirebilirsiniz.
Video İçerik
Google Trends’de Youtube aramasını etkinleştirdiğimizde karşımıza aşağıdaki sonuçlar çıkmaktadır.
Google’da youtube araması yapıldığında karşımıza çıkabilecek yüksek hacimli aramalar sol alanda listelenmiştir. Google Trends’in video içerikler için artısı; video optimizasyonunda kullanılmaktadır. Büyük başlıklar oluşturma, doğru etiket girme ve açıklama alanlarını doğru seçmeye yaramaktadır. Ayrıca parlak iş fikirlerine ve anahtar kelimeli web sitesi oluşturmada kullanılmaktadır.
Marka İzleme
Bu özellik, büyük arama hacimlerinde daha doğru sonuç vermektedir. Örneğin; Apple, Samsung ve Nokia arasındaki rekabetin sonuçları aşağıdadır.
Burada Samsung, son 2 yıldır lider konumda olduğu görülmektedir ve seo alanındaki çalışmalarda çalışma sıklığını ve zorluğu, diğerlerine oranla daha fazla olacaktır.
Link inşası
Linkler, hala seo çalışmalarındaki temel faktördür. Paravan bloglar sayesinde ilgi çekici konular oluşturularak; ana siteye link verip daha fazla değer katabilirsiniz. Google Trends’de ki konular ile güncel bir site oluşturarak sitenin kalitesi üst sıralarda tutulursa; link inşasındaki en üstteki siteye katkısı daha fazla olacaktır.
Sonuç
Google; her zaman güncelliğe önem vermektedir. Google Trends sayesinde bir web sitesini güncel anahtar kelimeler doğrultusunda yönlendirebilir, seo çalışmalarına yön verebilir ve ziyaretçileri daha kolay çekerek üst sıralara hızlıca çıkabilirsiniz. Google Trends, şu anda iş fikirleri geliştirmek için var olan en iyi tek araç konumundadır.
Kaynak