Dijital pazarlamada son bir kaç yıldır sosyal kavramı daha fazla kullanılmaya başlandı. Sosyal izleyiciyle etkileşim ve sonrasında gelen sosyal başarı terimleri dijital pazarlamada kullanılan yeni terimlerden bazıları. Sosyal kavramının bu yoğunlukta kullanılmasının temel sebebi herkesin bildiği üzere sosyal medyanın küresel ölçekte artan kullanımı. Google’ın 2012′de 250 milyon dolara satın aldığını paylaştığımız Wildfire by Google sosyal kavramını daha da genişleterek infografik hazırlamış. Sosyal strateji, sosyal takım, sosyal yönetim, sosyal bütçe gibi terimlerle şirketlerin sosyal medyaya harcadığı insan kaynağını ve bütçeyi incelemiş.
İnfografikte, hızlı tüketim mamülleri, perakende gibi sektöre kırılımlarının da yer aldığı raporda şirketlerin sosyal medya stratejilerini hangi departmanın belirlediğine kadar dikkat çeken noktalar mevcut.
Şirketlerin sosyal medyada çalıştırdığı kişi sayısını sosyal takım kavramıyla belirten Wildfire, araştırma yaptığı firmaların yüzde 27′sinin 50′den fazla kişi çalıştırdığını paylaşmış. Bu oran şirketlerin büyüklüklerinin artmasıyla daha da artıyor, 1 milyar dolar değerin üzerindeki şirketlerin yarıya yakını 50′den fazla kişi çalıştırıyor.
Sosyal takımdan sonra sosyal strateji konusuna dikkat çeken Wildfire sosyal stratejinin hangi departman tarafından şekillendirildiğini paylaşmış. Pazarlama departmanı yüzde 87.5′la sosyal medya stratejinin merkezi olurken yüzde 66.5′la halkla ilişkiler departmanı takip etmiş böylece iki departmanın aktif yer almasıyla bütünleşik pazarlamayı uygulayan şirketlerin yoğunluğunu da bir açıdan bize göstermiş. Stratejiyi şekillendiren diğer departmanlarsa; Satış, ürün yönetimi, hukuk olarak sıralanmış.
Sosyal stratejiye sektör temelinde baktığımızdaysa perakende şirketlerinin yüzde 98′inde halkla ilişkiler ve pazarlama departmanları ortak karar verirken, teknoloji şirketlerinin yüzde 48′inde satış departmanları sosyal stratejiye dahil olmuş. Şirketlerin yarısı sosyal yönetimi hem ajans hem de kendi çalışanıyla devam ettirirken 1 milyar dolar değerlemenin üstündeki şirketlerde oran yüzde 65.5 olarak belirtilmiş.
Şirketlerin paylaştığı diğer bilgiler arasında dikkat çeken noktalardan biri de 3′te 2′si gelecek bütçe döneminde sosyal medya bütçelerini artırmayı planlıyor. Şirketler sosyal medya bütçelerini artırma planlarının yanında paylaşılan bilgiler arasında bağlı bulunduğu bütçeyse dijital pazarlama bütçesi ve marka pazarlama bütçesi altında yer aldığı bulunuyor.
Dijitale yönelim konusunda önemli noktalardan birisi de şirketlerin yüzde 27′si geleneksel medyadan bütçelerini kaydırıyor. Pazarlamaya önemli bütçe ayıran hızlı tüketim mamülleri şirketlerinin yüzde 45′i bütçelerinin yüzde 5′inden daha fazlasını sadece sosyal medyaya ayırıyor (Wildfire’a uyarı da bulundum grafikte hatalı olarak sarı ve yeşil alanlar yüzde 21.8 belirtimiş ki oran yüzde yüzün üzerinde çıkıyor; doğrusu yeşil alan yüzde 10.8).
Hızlı tüketim haricindeki sektörlerde de sosyal medya bütçesi önemli bir kaynağı oluşturuyor. Şirketlerin pazarlama bütçelerinin yüzde 5′inden daha fazlasını ayırdığı dağılım; medya şirketlerinde yüzde 38.4, perakende sektörü şirketlerinde yüzde 31.9 olarak gerçeklemiş. Diğer sektörlerin aksine teknoloji şirketleri sosyal medya pazarlamasını önemli bulmamış. Teknoloji sektörü şirketlerinin sadece yüzde 20.3 sosyal medyaya pazarlama bütçelerinin yüzde 5′in üzerinde bütçe ayırmış.
Kaynak: http://www.webrazzi.com/2014/01/13/google-wildfiredan-sirketlerin-sosyal-analizi-infografik/