Semantik Seo Uyumlu makale, 1-2 yıldır sürekli duyduğumuz geliştirmeleri buna göre yapmaya gayret gösterdiğimiz bir teknoloji, eskiden “SEO uyumlu içerik” dediğimizde çok farklı fikirler doğuyordu. Artık yapı değişti. LSI yani Semantik SEO‘ya uygun içerik standart SEO uyumlu içerikten temel olarak farklılıklar içerir.

2017 yılında SEO Uyumlu Makale girerken nelere dikkat etmeliyiz ?
Genel olarak anahtar kelimelerin yer aldığı h1,h2,h3 düzenlerinden sonra ( bunlara tekrar tekrar değinmeye gerek olmadığını düşünüyoruz) ;

  • Öncelikle yazdığımız yazının başlığında anahtar kelimemizi geçirmeliyiz. İçeriğin ilk kısmında da anahtar kelimemizden bahsetmeli bununla ilgili bir giriş yapmalı ve gelişme bölümüne geçmeliyiz. Burada dikkat etmemiz gereken nokta, Semantik yapıyı biz başlıkta tercih etmek istemiyoruz, konu içerisinde çeşitlendireceğiz, başlıkta sadece özgünlüğü korumak için “SEO uyumlu Yazı Nasıl Yazılır” yerine “2017 Yılında SEO Uyumlu Yazı Trendleri” tarzında başlıklar kullanılabilir.


    Gelişme bölümünde içeriğin detaylarını ziyaretçiye aktarırken konu ile ilgili terimlerden de faydalanmalıyız. Eğer biz “Çay” kelimesi ile ilgili bir içerik hazırlıyorsak “Karadeniz, Rize ve Çay Yetiştiriciliği “ gibi kelimeleri de yazımızın içerisinde geçirirsek bu durum bizim için SEO açısından artı sağlar. Bu şekilde biz birbiri ile bağlantısı güçlü olan kelimelere içeriğimizde yer vermiş oluyor ve ana kelimemizi bunların merkezine yerleştiriyoruz. Bu durum ana kelimemizle veya kelimelerimizle ilgili arama sorgusunda bize artı sağlıyor.(LSI)

    İçeriğin son paragraflarında da yazımızın başlığını veya anahtar kelimelerimizi geçiren cümlelere yer vermek hem anahtar kelimemizin yoğunluğunu arttırır hem de başlığımızı ve anahtar kelimemizi bir kaç kez daha vurgular. (abartmadan)



SEO Uyumlu İçeriğin Püf Noktaları

Link’te anahtar kelimeye yer verilmeli.
Başlıkta anahtar kelime kullanılmalı.
Çok uzun başlıklardan kaçınılmalı
İçerikte imla kurallarına dikkat etmeliyiz.
Etiketlerde anahtar kelime ve yan anahtar kelime kelimeler kullanılmalı. Gereksiz etiketlemeden kaçınılmalı.
İçerikte anahtar kelime oranının iyi ayarlanması gerekir.Yoğunluk anahtar kelimenizde olmalıdır.
Anahtar kelimeleri ve anahtar kelimelerle bağlantılı cümleleri vurgulamak için aşırıya kaçmadan “kalın” ,“italic” ve “altı çizili” efektleri uygulanmalı. ( eskisi kadar etkisi yok, abartmadan kalın yapılabilir, yer yer diğer varyasyonlarda kullanılabilir)
Google araştırmaları sonucu kaliteli içeriğin en az 300 kelimeden oluştuğu belirtiliyor.
İçerik yazarken ziyaretçide merak uyandıracak konulara değinilmeli. Ziyaretçinin içerikte uzun vakit geçirmesi Google tarafına faydalı içerik dolayısıyla ziyaretçi sitede vakit geçiriyor sinyalini vermektedir. ( özellikle ilk paragrafta)
Resim optimizasyonunada önem verilmeli.“ALT”etiketine duplicate olmayacak şekilde görselin ne ile ilgili olduğunu belirten alternatif bir text yazılmalı. 2-4 kelime arası yeterli olacaktır.
Kullanılan görselin boyutunun çok büyük olmaması, ziyaretçinin dikkatini çekecek ve konuya uygun bir görsel olması da önemli.
Kullanılıyorsa meta description bölümüne yazılan açıklamanında özgün ve 160 karakteri geçmeyecek şekilde olması gerekiyor.
Yazıyı bitirirken kullanıcıyı etkileşime sürekleyici bir cümle kullanılabilir, “Paylaşın arkadaşlarınızında haberi olsun”, “konu www.clicksus.com hakkında yorum yapın yorumunuzu yayınlayalım” vb gibi call to action yapıları bulunabilir.
Yazı içeriğinde, Semantik yapıya uyumlu olarak,anahtar kelimelerin eş anlamlıları, yer yer zıt anlamlıları, anahtar kelime ne ile ilgiliyse o konu hakkında bilgiler, yan anahtar kelimeler ve varyasyonları. ÖRN : web tasarım ile ilgili bir anahtar kelime varsa, web arayüz tasarımı, web design , web tasarımı, web geliştirme, internet sitesi tasarımı gibi anahtar kelime varyasyonları serpiştirilmelidir.

kaynak clicksus : https://www.clicksus.com/blog/semantik-seo-uyumlu-makale/