Rakip analizi yaparken “En iyi” içerik için üç tip kırılım vardır.
- Sosyal medya üzerinde oldukça popüler olmuş içerik;
- Geri çok fazla backlink almış içerik;
- Google’dan ciddi anlamda organik hit çeken içerik.
Ahrefs sayesinde bu metriklerin hepsini görebilmekteyiz.
Haydi başlayalım !
Diyelim ki biz bir teknoloji,sosyal medya bloğuyuz. rakibimizde webrazzi olsun. rollerimizi belirledik biz sizinsiteniz.com’uz rakibimiz webrazzi.com
Ahrefs Top Content modülünün yardımı ile webrazzi.com üzerindeki bağlantılar arasında en popüler olanlarını buluyoruz,
buradan gördüğüm kadırı ile bir çok içerik yayınlandığı an için fresh güncel içerikler buradan seçebileceğin en düzgün içerik “Girişimciler için film” tavsiyesi niteliğindeki konu.
Analiz etmem gerekense şu ;
6 adet backlink almış
175 adet twittter etkileşimi mevcut
558 adet facebook etkileşimi mevcut
26 adet google plus etkileşimi
275 adet linkedIN etkileşimi
tablo bu, kafamızda canlanması gerekense şu ;
Rakibim için bu içerik çok değerli, peki ben neden daha iyisini oluşturamayayım ?
bir diğer metriğimiz organik tarafta en çok trafik alan içerik olarak değerlendirebilir onun içinde Ahrefs Position Exp. kısmından yardım alacağız, bu kısma “webrazzi.com” yazarak search ediyorum.
buradan çıkan sonuç organik tarafta trafik alan konuların bir çoğu, girişim ofisleri ile yapılan röportajlar ve onlarla ilgili haberler olduğu doğrultusunda. Bu da bizim için içerikler hakkında ipucu verecektir.
Evet arkadaşlar, üyeliği olmayan arkadaşlar için kısa bir süre yardım amaçlı ben rapor vereceğim, yapmanız gerekeni konunun orjinalinde yazdım, buraya tıklayarak önergelere bakabilirsiniz.