lostyazilim

Rakiplerinizin En Değerli İçeriklerini Bulalım!

2 Mesajlar 792 Okunma
lstbozum
smsonayhizmeti

KerimOzgur KerimOzgur Hırs & Azim & Çalışma Kullanıcı
  • Üyelik 18.01.2013
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Bilgisayar Programcısı
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 122
  • Beğeniler 22 / 30
  • Ticaret 2, (%100)
Merhabalar, bu yazımızda content marketingin temellerinden olan rakip analizine değineceğiz, arkadaşlar sizler içerik bulma konusunda sıkıntı çekmeye başladıysanız rakiplerinizi takip ederek onların yaptığı içeriklerin benzerlerini oluşturabilirsiniz, ya da piyasa ne yönde ilerliyor bunlara bir göz atabilirsiniz. Belki en başından beri yanlış içerikler işleyerek organik taraftan hit alamıyorsunuz, bu gibi durumların kesin çözümü elbette ki rakip analizi peki rakiplerimizin en iyi içeriğini nasıl buluruz. Arkadaşlar ben bu işlem için ahrefs kullanıyorum. Sizlerede öneririm. Adım adım nasıl yapıldığını resimlerle anlatmaya çalışacağım. Yapacağımız işlemler rakiplerinizin içerik stratejileri hakkında sizlere bir ton yeni fikir doğuracaktır.

Rakip analizi yaparken “En iyi” içerik için üç tip kırılım vardır.


  1. Sosyal medya üzerinde oldukça popüler olmuş içerik;

  2. Geri çok fazla backlink almış içerik;

  3. Google’dan ciddi anlamda organik hit çeken içerik.



Ahrefs sayesinde bu metriklerin hepsini görebilmekteyiz.

Haydi başlayalım !

Diyelim ki biz bir teknoloji,sosyal medya bloğuyuz. rakibimizde webrazzi olsun. rollerimizi belirledik biz sizinsiteniz.com’uz rakibimiz webrazzi.com

Ahrefs Top Content modülünün yardımı ile webrazzi.com üzerindeki bağlantılar arasında en popüler olanlarını buluyoruz,


buradan gördüğüm kadırı ile bir çok içerik yayınlandığı an için fresh güncel içerikler buradan seçebileceğin en düzgün içerik “Girişimciler için film” tavsiyesi niteliğindeki konu.

Analiz etmem gerekense şu ;

6 adet backlink almış

175 adet twittter etkileşimi mevcut

558 adet facebook etkileşimi mevcut

26 adet google plus etkileşimi

275 adet linkedIN etkileşimi


tablo bu, kafamızda canlanması gerekense şu ;
Rakibim için bu içerik çok değerli, peki ben neden daha iyisini oluşturamayayım ?

bir diğer metriğimiz organik tarafta en çok trafik alan içerik olarak değerlendirebilir onun içinde Ahrefs Position Exp. kısmından yardım alacağız, bu kısma “webrazzi.com” yazarak search ediyorum.



buradan çıkan sonuç organik tarafta trafik alan konuların bir çoğu, girişim ofisleri ile yapılan röportajlar ve onlarla ilgili haberler olduğu doğrultusunda. Bu da bizim için içerikler hakkında ipucu verecektir.

Evet arkadaşlar, üyeliği olmayan arkadaşlar için kısa bir süre yardım amaçlı ben rapor vereceğim, yapmanız gerekeni konunun orjinalinde yazdım, buraya tıklayarak önergelere bakabilirsiniz.
Gerilim alikar

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

basymgroup basymgroup Parabol Kullanıcı
  • Üyelik 15.03.2015
  • Yaş/Cinsiyet 39 / E
  • Meslek Memur
  • Konum İzmir
  • Ad Soyad B** A**
  • Mesajlar 871
  • Beğeniler 70 / 257
  • Ticaret 10, (%100)
bu iş bi harika dostum
KerimOzgur

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al