Uluslararası lojistik firmaları ülkeler arası hizmet vermektedir. Farklı ülkeler arasında ürünlerin güvenle taşınmasını sağlayan lojistik firmalarının kendilerini dünyaya duyurmanın ilk aşaması web siteleridir. Lojistik firmaları web siteleri üzerinden tüm ülkelere vermiş olduğu hizmetleri duyurarak müşteri kitlesini arttırmayı hedeflemektedir. Rekabet oranı yüksek olan uluslararası pazarda rakiplerinizden sıyrılarak web sitenizi üst sıralara taşımak için SEO’ya ihtiyacınız vardır. İnternet sitenizin arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almasıyla müşteri kitleniz sizin vermiş olduğunuz hizmetten haberdar olacaktır. SEO stratejileri sektör düşünülerek ve pazarın nabzı tutularak ilerletildiği zaman doğru hedef kitleye ulaşım sağlanır ve potansiyel müşterilere ulaşılabilir.

Hangi SEO Stratejisi Kurgulanmalıdır?

Lojistik firmaları dünyanın her bölgesine hizmet verdiğinden dolayı Uluslararası SEO stratejisi kurgulanmalıdır. Uluslararası yani Yurtdışı SEO stratejisini lojistik firmalarına uyarladığımız zaman yapılacak çalışmalar şu şekilde ilerlemelidir. İlk olarak hizmet verdiğiniz ülkenin uzantısına uygun domain (.de, .fr, .ru gibi ) almanız sizin için daha yararlı olacaktır. Eğer ki var olan bir siteniz var ve ilgili ülkenin arama motorunda belirli bir konuma gelmiş ise .fr, .de gibi alt domain açarak veya /fr, /de gibi ek sayfalar açarak çalışmalarınızı yürütmeniz daha sağlıklı olacaktır. Daha öncesinde web siteniz arama sonuçlarında listelenmiyorsa az önce belirttiğimiz ülke uzantısıyla domain alarak başlamanız daha yararlı olacaktır. Bu aşamadan sonra hizmet ağınıza göre ilgili ülkenin arama motoruna uygun optimizasyon ve tanıtım çalışmalarına yönelmelidir. Irak’tan Türkiye’ye petrol taşımacılığı yapan bir firmaysanız Irak arama motoru olan “Yooz” arama motorunun kriterlerine uygun çalışmalar yürütülmelidir.

SEO Çalışmasında Hangi Kelimeler Seçilmelidir?


Siz hangi ülkeler arasında hizmet sağlıyorsunuz? Sizin hizmet ağınıza uygun anahtar kelimeler sizi doğru müşterilere ulaştıracaktır. Eğer ki siz yalnızca Türkiye’den Almanya’ya çift yönlü olarak hizmet veriyorsanız bu ülkeye yoğunlaşmanız gereklidir. ”Almanya Türkiye yük taşımacılığı” , “Almanyaya nakliye yapan firmalar”, “Iraktan petrol taşımacılığı” gibi müşterilerinizi bulabileceğiniz anahtar kelimeleri seçmelisiniz. Bunların yanı sıra hizmet modelinize uygun olarak “Almanya hava taşımacılığı”, “Almanya kara taşımacılığı” “Almanya deniz taşımacılığı” gibi hizmetinizi öne çıkaran anahtar kelimelere yönelmeniz gerekir.

Long Tail Aramalarda Nasıl Strateji Kurgulanmalıdır?


Long tail keywords yani uzun kuyruklu kelimeler anlamına gelir. Müşterinizin arayacağı uzun kelimeden direkt olarak size ulaşması sağlanmalıdır. “Almanyaya kara taşımacılığı yapan güvenilir lojistik firması” uzun kuyruklu bir anahtar kelimedir. Öncelikli anahtar kelimelerinizin yanı sıra uzun kuyruklu anahtar kelimelerinizle yüksek rekabet oranından sıyrılabilir hem de uzun kuyruklu kelimeler içinde öncelikli anahtar kelimelere yer vererek anahtar kelimenizin gücüne de katkı sağlamış olursunuz. Long tail kelimelerle hem detay aramalarda çıkabilir hem de öncelikli kelimelere katkıda bulunabilirsiniz.

SEO Uyumlu Yazı ama Ne Anlatmalı?

SEO için ‘Özgün içerik’ kavramı her zaman vurgulanır. Ancak bu içerik ne anlatmalı? Lojistik firmasının içerik pazarlamasında izleyeceği yol nasıl olmalı? Biz buna değinelim. Müşterinin hizmet almadan önce aklına takılan sorulara cevap olacak içerikler oluşturulmalıdır. Lojistik hizmeti almak isteyen kişi taşımacılık sırasında ürünlerinin zarar görmesini istemez. Bu yüzden sizin “Ürün Taşımasını Nasıl Yapıyoruz?” başlığı altında ürünleri nasıl paketlediğiniz, ürün yüklemesini nasıl yaptığınızı kısacası nasıl korunaklı taşıdığınızı anlatarak hizmetinizi anlatan içerikler oluşturulması gereklidir. Hizmet içeriğinin dışında başka bir içerik örneği verecek olursak; Sizi diğer lojistik firmalarından ayıran özellik nedir? Buna değinebilir. “Taşıma Sırasında Oluşacak Sorunlar Firmamız Kontrolü Altında” başlığında ürün taşıması sırasında oluşacak sorunlarda ürünleri güvenli olarak taşıdığınızı müşterilerinize duyurabilirsiniz.

Backlink Stratejisi Nasıl Belirlenmelidir?


İnternet sitenizi hangi alanlarda tanıtacaksınız? Bilinirliğinizi nasıl arttıracaksınız? Uluslararası lojistik firmaları için belirlenecek olan backlink mecralarının da hizmet verilen ülkeye uygun olarak seçilmesi doğru kitleye ulaşmada ilk adımdır. Tüm ülkelerin kullandığı ortak sosyal medya hesapları olan Facebook, Twitter, İnstagram vb. hesapların yanı sıra o ülkede yaygın olan sosyal medya platformları da hedeflenmeli ve firma tanıtımları yapılmalıdır. İçerik ve haber sitelerinde hizmetinizi tanıtan yazılar yayınlanmalıdır. Bu çalışmalara ek olarak ülkenin ortak pazaryeri siteleri tespit edilerek hesap açılmalıdır. Ülkemizden örnek verecek olursak Armut sitesi üzerinde birçok iş sektörünün yer aldığı sitelerde hesap açılarak hizmet tanıtımları yapılmalıdır. Bu stratejiye Barnacle SEO stratejisi denilmektedir. Tüm lojistik firmalarının yer aldığı ortak web sitelerinden sitenize link çıkışı sağlamak hem SEO açısından hem de müşteriye ulaşmanız açısından size katkı sağlayacaktır.

SEO Harici Hangi Dijital Pazarlama Çalışmaları Yapılabilir?

Uluslararası lojistik firmanızı tüm dijital mecralardan duyurmak için farklı alternatif dijital pazarlama kanallarınız bulunmaktadır. Sektörünüze en uygun dijital pazarlama kanalını seçmek için size birkaç öneri sunmak isteriz. SEO çalışmalarının yanı sıra diğer mecralarda kullanılarak firmanızın sanal dünyadaki kimliğini güçlendirmeniz gerektiğini belirtelim. Yeni hizmete başladığınız bir ülke ise ilk olarak online marka yönetimi çalışmalarına yönelerek firma bilinirliğinizi arttırmalıdır. Sanal dünyada sektörünüz ile alakalı gelişmeler takip edilmeli ve bu yönde reklam çalışmaları yönetilmelidir. İlgili ülkenin arama motoru reklamları verilmelidir. Örneğin; Rusya’dan taşımacılık hizmeti sağlıyorsanız en çok kullanılan Yandex arama motorunda Yandex Reklamları vermelisiniz. Türkiye’den Rusya’ya taşımacılık yapıyorsanız Google Adwords reklamlarını tercih etmelisiniz. Bu ayrımı iyi bir şekilde yaparak vereceğiniz reklamlardan minimum yatırım ile daha fazla geri dönüş sağlanabilir. Arama motoru reklamlarının yanı sıra sosyal medya reklamları olan Facebook Reklamları, İnstagram Reklamları ve Twitter Reklamları da dijital pazarlama alanında kullanılmalıdır. Reklam verirken Ülke, Dil, Sektör gibi filtrelemeler yaparak doğru hedef kitleye hitap ettiğinizden emin olmalısınız.

Sanal dünyadaki tüm dijital pazarlama çalışmalarınız için sektörel düşünerek uygun yöntemleri kullanan Stratejik SEO ile iletişime geçerek lojistik firmanızın prestijini arttırabilirsiniz.

Kaynak: https://www.stratejikseo.com/uluslararasi-lojistik-firmalari-icin-seo-stratejileri/