lostyazilim
tr.link

Yeni alan adı uzantılarının SEO ve sıralamaya etkisi

4 Mesajlar 815 Okunma
acebozum
tr.link

Doruk Doruk alea iacta est. Kullanıcı
  • Üyelik 29.03.2014
  • Yaş/Cinsiyet 36 / E
  • Meslek WebApprantice
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad D** O**
  • Mesajlar 1361
  • Beğeniler 150 / 524
  • Ticaret 23, (%100)



Yeni Uzantılar Sıralamada Nasıl Rol Oynuyor?



ICANN, .com, .net, .org gibi hepimizin bildiği jenerik üst seviye alan adlarının artan kullanıcı talebine yeterli yanıt veremeyeceği düşüncesiyle, bir kaç yıl önce yeni uzantı programını başlattı. Bu program çerçevesinde son 2 yılda yüzlerce yeni uzantı çıktı. Yüzlercesi de önümüzdeki yıllarda internet kullanıcılarına hizmet vermeye başlayacak. Bu durum bir çok kişinin aklına şu soruları getiriyor: Arama motorlarının yeni uzantılara tavrı nedir? Yeni çıkan bir uzantıya sahip bir internet adresi arama motorlarında nasıl sıralanıyor? Bu uzantıları kullanmanın SEO açısından avantajı veya dezavantajı var mı?

Bu yazıyı yazma nedenlerimizden biri de Twitter’da gördüğümüz bir paylaşım oldu. .istanbul uzantısının resmi Twitter hesabından İBB Medya A.Ş. genel müdürü Bekir Kaplan’a ait bir söz paylaşıldı. Bildiğiniz gibi, İBB Medya A.Ş. aynı zamanda .istanbul uzantısını işleten şirket. Şirketin en üst yöneticisi, kendilerine ICANN tarafından .istanbul uzantılı domainlerin arama motorlarında sıralamalarda ilk sırada çıkacağına dair söz verildiğini iddia ediyordu.

Genel müdürün yanlış bilgilendirilmiş olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Kendisinin söylediğinin aksine, arama motorları sıralamalarına ICANN’ın herhangi bir müdahalesi olamıyor. En büyük arama motorlarından Google’da çalışan John Mueller’in yaptığı açıklamaya göre ise yeni uzantılar, sıralamada olumlu ya da olumsuz bir etken olmuyor. Google tüm yeni çıkan uzantıları .com, .net, .org uzantılarını sıraladığı gibi sıralıyor. .istanbul gibi şehir uzantılarını ise bölgesel görmüyor, bu uzantıları da jenerik üst seviye alan adı olarak değerlendiriyor. Yani bu tarz adresleri değerlendirirken fazladan bir önem vermediği gibi, yerel arama sonuçlarında da herhangi bir öncelik tanımıyor. Şayet başka bir sitemizin yerel sürümü olarak kullanacaksak, standart olarak çok bölgeli veya çok dilli siteler için yapmış olduğumuz ayarlamaları yapmamız gerekiyor. Konuyla alakalı Google’ın blogunda yazdığı yazıyı buradan okuyabilirsiniz.




Kaynak

Birçok arkadaşın merak ettiği konuya açıklık getirmesi amacıyla, konu aramamotoru.com'da yayınlandığı şekilde paylaşılmıştır.

İyi forumlar
 

 

elektronikssl
webimgo

narinhosting narinhosting narinhosting.com Kullanıcı
  • Üyelik 23.10.2014
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek İnternet Danışmanı
  • Konum İzmir
  • Ad Soyad Ş** N**
  • Mesajlar 1390
  • Beğeniler 217 / 455
  • Ticaret 15, (%93)
Faydalı bilgiler aktarmışsınız, teşekkürler.
 

 

Rastena Rastena WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 23.08.2014
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek Dijital Pazarlama
  • Konum İngiltere
  • Ad Soyad F** O**
  • Mesajlar 3775
  • Beğeniler 836 / 1380
  • Ticaret 190, (%100)
Teşekkürler engin bilgileriniz için :)
 

 

prestij

berkakalinn berkakalinn WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 04.04.2015
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek -
  • Konum Afyon
  • Ad Soyad B** A**
  • Mesajlar 1723
  • Beğeniler 159 / 334
  • Ticaret 39, (%97)
alan adı uzantısının etkisi olduğunu düşünüyorum.
GokhanGORAL

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al