Evet arkadaşlar bu dersimizde 3ds max da uçak modellemesini anlatacağım...
Dediğim gibi burada önemli olan modellenen objeden çok modelleme teknikleri hakkında fikir sahibi olmanız...
3ds max da uçak modellemesine başlamadan önce 3ds max programımıza reset atıp, 3dsmax'ın üst menüsünde bulunan Customize sekmesine tıklayıp, Units Setup u açıyoruz. (Resim1)
[color=#FF0000]resim1[/color]
Daha sonra açılan Units Setup penceresinden Metric ten Meters i seçiyor ve OK tıklıyoruz. (Resim2)
[color=#FF0000]resim2[/color]
Daha sonra sahnemize resim3 de ki boyutlarda bir box nesnesi çiziyoruz... Box'un alt özelliklerini resime de ki gibi yapın.
[color=#FF0000]resim3[/color]
Bu aşamadan sonra Box seçili iken sağ tıklayıp, box'u Editable Poly e çeviriyoruz. (Resim4)
[color=#FF0000]resim4[/color]
Editable Poly e çevirdikten sonra Editable Polynin alt sekmesinden Vertex (noktalar) modunu seçiyoruz. Modelinizin yüzeyini görmek için klavyenizden F4 e basabilirsiniz. Bu şekilde çalıştığınız modelin yüzeyini görebilirsiniz... (Resim5)
[color=#FF0000]resim5[/color]
Left penceresinden bakarak modelimizin sağ taraftaki üst nokta ve alt noktalarını seçiyoruz... CTRL ye basılı tutarak bu noktaların ikisini birden seçebilirsiniz... Bu noktaları seçtikten sonra resim6 da ki gibi Move aracı ile biraz sola doğru çekiyoruz... (Resim6)
[color=#FF0000]resim6[/color]
Devamı: >>> 3Ds Max; Uçak Modelleme Dersi
Alıntı: http://cizo.net/