Afiş tasarlama insanı bilgilendirmek amacı ile yapılmaktadır. Tüketiciyi kullandığı ya da alacağı ürün hakkında aydınlatmak için tasarlanmaktadır. Buradaki hedef insanlara bir ürün ya da mekân hakkında duyuru yapmaktır. Afiş tasarlarken sözcüklerin kısa olmasına dikkat çekmektir. Sıkıcı uzun cümleler kullanılmaması gerekir. Çünkü buradaki amaç kişiye ürünü tanıtırken odaklanmasını sağlamaktır.
Afiş tasarlama sırasında tanıtılan ürünün veya mekânın ismini dikkat çekici kalınlıkta kullanmak gerekmektedir. İnsanlar afişlere yolda yürürken ya da bir yerde otururken rastlamaktadırlar. Bu yüzden afişi birkaç saniye içinde anlamaktadırlar. Burada ilgi odağı olunması gereken kelimeyi en okunaklı şekilde basılması gerekmektedir. Süslü harfler yerine net ve sade olması ilk mesajı iletmeye yetecektir. Şayet ürünün ismine değil dekoratifine ilgi çekebilirsiniz. İstediğiniz sonuca ulaşamazsınız. Görsel düzenlemede sade ve basit olmalıdır. Buradaki amaç kişinin bir bakışta ilgisini çekmesi gerekmektedir. Bu yüzden tüm detaylar dikkat edilerek tasarlanmalıdır.
Bazı afiş tasarımları:
Afiş tasarlama yaparken iletilmek istenen mesajı anında karşıya vermesi gerekmektedir. Çünkü afişler kısa sürede bakılacak broşürlerdir. Bu yüzden en çarpıcı haliyle insanlara sunulması gerekmektedir. Kullanılan kâğıdın rengi ve basılan yazıların harfleri odak noktası olması gerekmektedir. Etkili bir slogan yazısı kullanılmalıdır. Tüm detaylar göz önünde bulundurulmalıdır. Tanıtılan ürün en etkili bir biçimde sunulmalıdır. Yazılar, resimler görenlerin hemen dikkatini çekmesi gerekmektedir. Pazarlamayı desteklemek amacı ile tasarlanan afişler öne çıkartılabilecek şekilde olmalıdır.
Kaynak: http://www.gencgrafikerler.com/afis-tasarimi-odak-noktasi.html