Merhaba GençGrafikerler,

Bir firmanın toplum önündeki davranışlarını ve yüzü kurumsal kimliği oluşturur. Günümüz şartları gereğiyle artık çoğu firma kurumsallığa yöneliyor, bir nevi kalitelerini yükseltiyorlar.

Kaliteli firmalar kurumsal kimliğe önem verir, çünkü; Kurumsal kimlik markalaşmanın en önemli adımıdır.Örneğin Google’nin ofislerinin iç dekorasyonu, örneğin Hepsiburada’dan aldığınız ürünün ambalajı yada gittiğiniz lüks restaurant’ın menüsü, servis kağıdı…

Kurumsal kimlik firmanın bir nevi firma imaj çalışması, kendini ifade etme şeklidir…
İyi bir kurumsal kimlik çalışması firmaya, firmanın akıllarda kalması, kalite, güven sağlar ayrıca rakiplerden bir adım öne çıkmasına da yardımcı olur.

Kurumsal kimlik kalitesi ile tüketicinin aklında yer eder ve kurumsal kimlik firmanın imzası gibidir bu yüzden sürekli değiştirilmemelidir bu değişimler firmayı negatif olarak etkiler… Kurumsal kimlik oluşturulurken oldukça fazla önem verilmelidir.

Kurumsal kimlik çalışması yapılırken iki bölüm olarak düşünülmelidir; Kurum içi – Kurum Dışı

Alıntı
Kurum içi;
* Amblem / Logotayp kullanım standartları
* Antetli kağıt tasarımı
* Devam kağıdı tasarımı
* Zarf tasarımı
* Kartvizit tasarımı
* Dosya tasarımı
* Bloknot tasarımı
* Haberleşme formları
* Kurum içi yönlendirmeleri
* Muhasebe dokümantasyonlarının tasarımı (Fatura, irsaliye, makbuz vb…)
* Şirket giyim ve davranış kuralları
* Dijital materyallerin tasarımı
* Kurumsal kimlik kullanım standartları kılavuzu

Kurum dışı;
* Araç / filo tasarımları
* Tanıtım materyalleri (Katalog, broşür vb….)
* Gazete, dergi ve/veya diğer tanıtım materyalleri
* Kurumsal web projesi

İşte bazı örnekler:






Bu makalemizde Kurumsal kimliğin ne olduğunu anlattık, başka bir makale de görüşmek üzere…

Kaynak: http://www.gencgrafikerler.com/kurumsal-kimlik-nedir.html