lostyazilim

112 Acil, artık arayanların yerini görebiliyor

2 Mesajlar 609 Okunma
lstbozum
smsonayhizmeti

Atakan Atakan Emekli. Kullanıcı
  • Üyelik 20.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek -
  • Konum Aydın
  • Ad Soyad A** U**
  • Mesajlar 6139
  • Beğeniler 2442 / 2410
  • Ticaret 12, (%100)



Turkcell, Sağlık Bakanlığı’nın başlattığı 112 Komuta Kontrol Merkezi konum bilgisi entegrasyon projesi için yürüttüğü hazırlıkları tüm Türkiye’de tamamladı. Bundan böyle 112’ye Turkcell üzerinden gelen acil çağrılarda şebeke üzerinden konum verileri il sağlık müdürlükleri ile paylaşılarak, acil müdahale süresi kısaltılmış olacak.

Türkiye’nin lider iletişim ve teknoloji şirketi Turkcell, Van depreminin ardından Sağlık Bakanlığı tarafından geliştirilen 81 ilde 112 Komuta Kontrol Merkezi konum bilgisi entegrasyonu projesi için gerekli altyapıyı tamamladı. Turkcell, BTK’nın konuyla ilgili düzenlemesinin ardından acil çağrılarda kişilerin konum verilerinin erişilir hale getirilmesi kapsamında 81 ilde entegrasyon sistemini tasarladı ve kısa sürede devreye soktu.

Turkcell’in kurduğu sistemin 81 ilde kullanılabilir olması sayesinde 112 Acil sağlık hizmetlerinde hayatî önem taşıyan bir adım atılmış oldu. Cep telefonundan 112 Acil’i arayan kişinin koordinatları bir veri tabanına kaydedilecek ve ilgili birimler tarafından konum tespiti yapılarak en yakındaki ambulans o noktaya yönlendirilecek.

Tüm 112 Acil aramalarında kullanıcı ayrımı yapılmadan konum belirleme hizmeti veriliyor. Kaybolan ve lokasyonunu bilmeyen vatandaşa da bu sistem üzerinden doğrudan ulaşılabilecek. Turkcell, 81 ilde 112 Acil Komuta Kontrol Merkezi projesi için bugüne dek 1.8 milyon TL harcadı. 7/24 çalışan Turkcell operasyonel ekipleri sisteme destek vermeye devam edecek.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İlter Terzioğlu, 112 Acil aramalarında zaman zaman saniyelerin bile büyük önem taşıdığını hatırlatarak şunları söyledi:

“Van’da meydana gelen ve hepimizi sarsan depremlerde açıkça gördük ki teknolojinin hayat kurtaran bir yönü bulunuyor. Van’daki depremlerin ardından bize ulaşan acil durum mesajlarını kamu kurumlarıyla işbirliği yaparak Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı ve Sağlık Afet Koordinasyon Merkezi ile hızlı bir şekilde paylaştık. Pek çok vatandaşımızın hayatı bu şekilde kurtuldu. Bu nedenle, Sağlık Bakanlığı ile Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun öncülük ettiği 81 ilde 112 Komuta Kontrol Merkezi Konum Bilgisi Projesi’nin insan hayatı için değerini iyi biliyor, projeyi çok önemsiyoruz. Bu entegrasyon sayesinde oluşan insanî fayda, sisteme yapılan tüm yatırıma fazlasıyla değer. Turkcell olarak, kullanıcı ayrımı olmaksızın herkesin acil sağlık ve güvenlik hizmetlerini en kısa sürede almasının bir vatandaşlık hakkı olduğuna inanıyoruz.”

Kaynak: TechnoLogic
ibrahimyzr

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

caddeaktif caddeaktif Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 09.06.2012
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek öğrenci :(
  • Konum
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 165
  • Beğeniler 4 / 17
  • Ticaret 0, (%0)
iyi yha şimdi iki saat nerdesiniz sorusu bitecek
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 3 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 3 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al