lostyazilim
tr.link

Çağrı merkezinde beklemeye 20 saniye sınırı

6 Mesajlar 992 Okunma
lstbozum
tr.link

Atakan Atakan Emekli. Kullanıcı
  • Üyelik 20.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek -
  • Konum Aydın
  • Ad Soyad A** U**
  • Mesajlar 6139
  • Beğeniler 2442 / 2410
  • Ticaret 12, (%100)
Telefon işletmeleri ile internet servis sağlayıcılarının çağrı merkezlerini arayanlar artık ana menüde 45, alt menüde ise 20 saniyeden fazla bekletilmeyecek.



ANKARA - Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), telefon işletmeleri ile internet servis sağlayıcılarının çağrı merkezlerini arayanların, uzun süre telefon başında bekletilmesini önlemek amacıyla yeni bir düzenleme yaptı. Düzenlemeye göre, çağrı merkezini arayanlar ana menüde 45, alt menüde ise 20 saniyeden fazla bekletilmeyecek.

İşletmeciler, sesli yanıt sisteminin her bir alt menüsünde, müşteri temsilcisine bağlanma seçeneğini sunmakla yükümlü olacak. BTK, müşteri temsilcisine bağlanmak isteyenlerin yoğunluk gerekçe gösterilerek dakikalarca bekletilmemesi için aramaların yüzde 80'inde 20 saniye içinde müşteri temsilcisiyle bağlantı kurulmasını zorunlu hale getirdi.

Buna göre çağrı merkezlerini arayan her 10 kişiden 8'i müşteri temsilcisiyle görüşme için tuşlama yaptıktan sonra 20 saniye içinde müşteri temsilcisiyle görüşebilecek. Bu oranı tutturamayan işletmeciler için yaptırım uygulanacak. Abone sayısı 200 binin üzerinde olan veya ayda 300 bin çağrı alan telefon işletmecileri ve internet servis sağlayıcıları her yılın ocak, nisan, temmuz ve ekim ayının sonuna kadar bir önceki döneme ilişkin hizmet kalitesi ölçümlerini içeren bir rapor hazırlayarak BTK'ya gönderecek.

BTK, bu raporların doğruluğunu denetleyerek yükümlülüklerini yerine getirmeyen işletmecileri yazılı olarak uyaracak. Hizmet kalitesine ilişkin yükümlülüklerini yerine getirmeyen işletmeciler BTK internet sayfasında ilan edilecek. Hizmet kalitesinin sağlanması için yapılan uyarılara ve verilen süreye rağmen gerekli düzenlemeleri yapmayan işletmecilere idari para cezası uygulanacak.

BTK Başkanı Tayfun Acarer, telefon ve internet kullanımının günlük hayatın vazgeçilmez araçları haline geldiğini belirterek bu alanda makul fiyatlarla kaliteli hizmet sunulmasının tüketici memnuniyeti açısından büyük önem taşıdığını söyledi.

Düzenlemenin işletmecilerin ulusal ve uluslararası hizmet kalitesi standartlarına uygun olarak çağrı merkezi hizmeti sunmaları amacıyla yapıldığını bildiren Acarer, ''Sabit telefon, cep telefonu ve internet kullanımı konusunda kaliteli hizmet için sadece konuşma ve erişim imkanı sağlamak yeterli değil. Aynı zamanda telefon ve internet kullananların sorun, şikayet ve taleplerinin hızlı bir biçimde çözüme kavuşturulması gerekiyor. Çağrı merkezini arayan bir kişi dakikalarca bekletiliyor, müşteri temsilcisine ulaşamıyorsa, hizmet kalitesinin iyi olduğunu söylemek mümkün değildir'' dedi.

BTK'nın temel görevlerinden birinin tüketicilerin hak ve menfaatlerini korumak olduğuna dikkati çeken Acarer, kısa bir süre önce de 444'lü hatların aranmasında uygulanacak ücretlerin şehir içi ve her yöne paketler kapsamına alınarak düşürüldüğünü hatırlattı.

Kaynak: http://www.ntvmsnbc.com/id/25332847
 

 

wmaraci
reklam

csariaslan csariaslan Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 26.12.2011
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek memur
  • Konum Kırıkkale
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 1098
  • Beğeniler 226 / 281
  • Ticaret 48, (%100)
süper bisey beklemeye son :)
 

 

ehliblog ehliblog Yeni adres: Teknojest Kullanıcı
  • Üyelik 19.11.2011
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek mühendis
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad O** T**
  • Mesajlar 1557
  • Beğeniler 63 / 258
  • Ticaret 32, (%97)
ne iyi olur var ya.Artık bankada işlemimiz olduğunda hemen açsınlar diye kredi kart başvurmak istiyorum demeden de ilgili birime kolayca ulaşırız =)
 

 

test9 test9 IT Project Manager Kullanıcı
  • Üyelik 28.08.2011
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek IT Project Manager
  • Konum Van
  • Ad Soyad B** B**
  • Mesajlar 552
  • Beğeniler 2 / 109
  • Ticaret 13, (%100)

ehliblog adlı üyeden alıntı

ne iyi olur var ya.Artık bankada işlemimiz olduğunda hemen açsınlar diye kredi kart başvurmak istiyorum demeden de ilgili birime kolayca ulaşırız =)


Koptum vallah. Aynen öyleler. Kredi ya da kredi kartı dediniz mi bekletmiyorlar :D
 

 

wmaraci
wmaraci

baysnake baysnake WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 08.11.2011
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 439
  • Beğeniler 140 / 57
  • Ticaret 10, (%100)
BTK sonunda işe yarar bir şey yaptı.
 

 

Batuhan Batuhan Kendine webmaster Kullanıcı
  • Üyelik 08.05.2011
  • Yaş/Cinsiyet 28 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad B** B**
  • Mesajlar 3455
  • Beğeniler 783 / 1009
  • Ticaret 1, (%100)
Uyulacağını düşünmüyorum açıkçası, geçtiğimiz aylarda da RTÜK reklamlara belirli bir sınır koymuş ve kalan dakikanın gösterilmesini istemişti. Şimdi baktığımızda süre 00:00'ı gösterdikten sonra bile 3 tane kanal, 1-2 tane de özel firma reklamı daha görüyoruz. İlla ki bir yolunu bulup uzatırlar.
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al