comScore Avrupalı online kullanıcılar ve gazete sitelerinin performansını ortaya koyan bir rapor yayınladı. Avrupa’yı 49 bölümde inceleyen comScore raporu, 368.6 milyon tekil kullanıcının kullanım alışkanlıklarını yansıtıyor. Rapora göre Hollanda, Birleşik Krallık ve Türkiye yine hızlı yükselişte.
Haziran ayında Avrupa’da internette vakit geçirme süresi kişi başına ortalama 26,1 saat olarak gösteriyor ama yukarıda adını verdiğimiz 3 ülkede bu ortalama 31 saate çıkıyor.
comScore, Türkiye’nin tekil kullanıcı sayısını 22.967 milyon olarak gösterirken, her ziyaretçinin ortalama 3.4 sayfa görüntülediğini paylaşıyor.
Hürriyet ve Milliyet Avrupa’nın Online Gazete Siteleri Arasında ilk 5′te
Haziran 2011′de toplam 167,2 milyon tekil kullanıcı gazete sitelerini ziyaret etmiş.Geçen yıla göre yüzde 11′lik artışa denk gelen bu yükseliş, aylık ortalama 40,5 dakikalık kullanımı beraberinde getirmiş.
Avrupa’nın en çok ziyaret edilen gazete sitesi İngiliz Daily Mail, 17,2 milyon tekil ziyaretçisiyle dünya çapında 2. sırada geliyor. Avrupa listesinde 2. sırada The Guardian geliyor, aylık ortalama ziyaretçi sayısı 13,5. Avrupa’nın en popüler 3. gazete sitesi Alman Bild‘e ait. Aylık 9,9 milyon tekil kullanıcı Bild’i ziyaret ediyor.
İlk üçte Türkiye’nin adı geçmiyor ama 4. ve 5. sıra sırasıyla Hürriyet ve Milliyet‘e ait. Hürriyet’in aylık tekil ziyaretçi sayısı 9,5 milyon, Milliyet’in ise 8,8 milyon olarak gösteriliyor.
Her zaman Türkiye’nin en çok ziyaret edilen siteleri arasında olan Hürriyet ve Milliyet Alexa’ya göre de Türkiye’nin ilk 10 listesinde yer alıyor. Milliyet yedinci, Hürriyet sekizinci sırada. Google Adplanner tahminleri biraz geriden gelirken, ikilinin rekabeti Compete’e aşağıdaki gibi yansıyor.
comScore’un raporunda Milliyet’in ardından Fransız Le Monde ve Rus Komsomolskaya Pravda geliyor. İlk 10′u tamamlayan 3 gazete ise NY Times, Le Figaro ve RIA Novosti oluyor.
Geleneksel Tarafta Gazeteler
Biraz basılı tarafa bakacak olursak, Türkiye İstatistik Kurumu’nun raporuna göre ülkemizde 2010 yılında gazete ve dergilerin sayısı 2009 yılına göre yüzde 6,4 artmış ve 6,459 gazete ve dergi yayımlanmış. Bu yayınlarda gazetelerin oranı yüzde 43.
2010 yılında yayımlanan gazetelerin yüzde 90′ı yerel, yüzde 3,3′ü bölgesel ve yüzde 6,7′si ise ulusal yayın yapıyor. Yıllık toplam tirajın yüzde 94,6′sını gazeteler oluşturuyor. 2010 yılında ülkemizde yayımlanan gazete ve dergilerin yıllık toplam tirajı 2.57 milyar ve bunun yüzde 94,6′sını gazeteler oluşturuyor.
Tam bu noktada ülkemizde 8 ulusal gazetenin toplam 11 iPad uygulaması geliştirdiğini hatırlatmakta fayda var.
Yaz Ayları Tatil/Seyahat Sitelerine Yaradı
comScore aynı bültende Avrupa’nın en çok ziyaret edilen sitelerini de paylaşıyor. Google toplamda 335.3 milyon Avrupalı kullanıcıya ulaşarak ilk sırayı kaptırmazken, 2. sırada 259.8 milyon kullanıcıya ulaşan Microsoft , 3. sırada 246.3 milyon ziyaretçisiyle sosyal ağ devi Facebook geliyor. Listede Türkiye’den 30 milyon ziyaretçiyi aşan bir site göremiyoruz.
comScore Mayıs-Haziran arasında en büyük büyümeyi Priceline.com’un yaptığını paylaşıken, Agoda ve Booking.com gibi tatil/seyahat sitelerinin de yüzde 15 kadar büyüdüğü söylüyor. Expedia’nın da yüzde 7′lik bir büyüme sağladığı ve artan ziyaretlerin TripAdvisor sitelerinn geldiği paylaşılıyor.
Sosyal ağlar ise yine hayatımızın önemli online duraklarımız olmaya devam ediyor. Zamanının çoğunu sosyal ağlarda harcıyoruz. Vkontakte, geçen aya göre yüzde 6 gerilerken, Twitter 36.3 milyon ziyaretçiyle listeye son sıralardan girmeyi başarmış görünüyor. Facebook ise 246.3 milyon tekil ziyaretçi ve 151.4 sayfa görüntüleme ile sosyal ağlarda rakipsizliğini koruyor. Google+’nın 1 ay gibi bir sürede 25 milyon ziyaretçiye ulaşması da Facebook’un için çok önemli görünmüyor.
Kaynak: Webrazzi