Twitter baş mühendis yardımcısı Mazen Rawashdeh, “Yaşanan sorunun Olimpiyatlar veya cascading bug yazılımı nedeniyle yaşandığını söylemek isterdim... Ancak sorun altyapımızdaki bir aksaklıktan kaynaklandı. Sistemlerimize yatırım yaparak benzer durumun gelecekte yaşanmamasını güvenceye almak istiyoruz” dedi.
Twitter, Haziran ayında da geçici olarak hizmet dışı kalmış ve bu sefer ‘cascading bug’ yazılımını sorumlu tutmuştu. Söz konusu böcek, sadece tek bir yazılım içeriğini değil, yazılımdaki birçok unsuru etkileyebilen bir böcek. Dev sosyal medya ağı, geçtiğimiz ay yaşanan sorunun giderilmesinin ardından, ‘cascading bug’ın, “dünya çapındaki tüm kullanıcılarını etkileme kapasitesine sahip olduğunu’ belirtmişti.
Böcek vakasından sonra altyapısını ciddi anlamda güçlendireceğine dair söz veren Twitter, 21 Haziran’da yaşanan aksaklığın üzerinden bir ay geçtikten sonra yeniden benzer durumla karşı karşıya kaldı. Analistler, verdiği sözün altında kalan mikro blog sitesinin itibarını biraz daha zedelediğini belirtti.
Twitter’ın kullanıcı hacmi, kurulduğu 2006’dan bu yana hızla arttı ve şirketin yaşadığı aksaklıklar, artan mesaj kapasitesini kontrol edemediğine yönelik endişeler doğurdu. CEO Dick Costolo, kısa bir süre önce aylık 140 milyon aktif kullanıcıları (ayda en az bir kez tweet atan kullanıcılar) olduğunu ve günde 400 milyon tweet atıldığını belirtmişti.
Google, dün benzer bir aksaklık yaşayan ikinci şirket oldu. Google Talk sesli arama hizmeti, geçici olarak devre dışı kaldı. Google, sorunun birkaç saat sonra giderildiğini belirtti.
ntvmsnbc (http://www.ntvmsnbc.com/id/25369641)