Facebook, arama sonuçlarında Microsoft’un arama motoru Bing‘i aktif bir biçimde kullanıyordu. Facebook, arama motoru altyapısını tamamen değiştirerek, Bing’i kullanmayı bıraktı. Geçtiğimiz haftanın başında, Graph Search’ü mobile getiren Facebook, web versiyonundaki arama deneyimi de daha da ileriye taşımak amaçlı olarak kendini geliştirdi.

Bildiğiniz gibi Microsoft, 2007’nin Ekim ayında Facebook’un yüzde 1.6’lık hissesi için 240 milyon dolar ödemiş ve Facebook’un yatırımcısı olmuştu. Facebook’un şirket sözcüsü, Microsoft ile halen çok iyi işbirlikleri olduklarını açıklarken, Facebook’ta arama konusunda web aramalarına değil, kişileri birbirine bağlayan ve paylaşımlarında neler olup bittiğini arama amaçlı olarak hareket edeceklerini açıkladı.

Microsoft konuyla ilgili herhangi bir açıklamada bulunmazken, Bing’in Amerika Birleşik Devletleri pazarında yüzde 20 gibi bir pazar payı olduğunu ve hiç de güçsüz bir arama motoru olmadığını belirtelim. Facebook ise yeni arama motoru ile farklı alanlara odaklanacak ve kullanıcıları daha sosyal hale getirmek için çalışacak. Gelen ilk yenilikle birlikte göze çarpan bir başka detay ise artık Facebook’un son arama sorgularını da bu arama kutusu üstünde de saklıyor olması.

Facebook’un daha sosyal bir hal alan yeni yapısında biraz daha kelime odaklı bir yapı tercih edilmiş. Dolayısıyla Facebook paylaşımlarında geçmişe yönelik olarak arama da yapabilmeniz mümkün. Daha önce bir arkadaşınızın eski bir post’unu aramak için onun profiline gidip geçmişe gitmeniz gerekirken, artık bu ilgili post içinde geçen kelimeleri aratarak ulaşabileceğiniz bir içerik olacak. Bununla birlikte sadece içerikler değil, kişileri, fotoğrafları ve Facebook’taki marka sayfalarını da aratabilmek mümkün olacak.

Kaynak: http://webrazzi.com/2014/12/14/facebook-bing/