Geçtiğimiz aylarda sizlerle Foursquare hakkında bir istatistik paylaşmıştık. Söz konusu istatistiğe göre Foursquare platformu üzerinde dünyada en çok check-in (yer bildirimi) yapan ikinci ülke Türkiye’ydi. Hatta şirketin CEO’su Dennis Crowley Temmuz ayında İstanbul’a yaptığı ziyarette sık sık Foursquare’in İstanbul’da ne kadar güçlü olduğunu vurgulamıştı.
New York City/ABD merkezli şirket Türkiye pazarı için sürdürdüğü exclusive reklam satış temsilcisi arayışını sonlandırdı ve PUBLIK‘i seçti.
2011 yılında kurulan PUBLIK’i ağırlıklı olarak sosyal medya reklamcılığına odaklanmış bir dijital reklam satış ve teknoloji ajansı olarak tarif edebiliriz. PUBLIK tarafından bugün yapılan açıklama ile kesinleşen gelişme sonrasında şirket, Türkiye’de Foursquare’i reklam platformu olarak kullanmak isteyen tüm marka ve kurumlara hizmet verecek.
PUBLIK, Türkiye’deki işletmelere yönelik olarak Foursquare reklam ürünlerini Eylül ayında düzenlenecek olan 25. Kristal Elma Festivali kapsamında lanse edecekmiş. Bu arada PUBLIK’in LinkedIn’in de Türkiye’deki tek reklam satış temsilcisi olduğunu hatırlatalım.
Foursquare’in ticari işletmeler için reklam ürünlerini kullanıma sunmasıyla beraber Türkiye’de marka ve kurumlar müşterileriyle platform üzerinde buluşma imkanı yakalayacak. Örneğin Promoted Updates reklam ürünü, bir satış noktasının yakınındayken ihtiyacına yönelik arama yapan kişileri hedefleyebiliyor. Yukarıda da belirttiğimiz gibi tüm bu reklam türleri ile ilgili lansman Eylül ayı içinde yapılacak.
Foursquare: Türkiye en hızlı büyüyen uluslararası pazarlarımızdan biri
Konuyla ilgili Webrazzi Summit‘in de konuşmacılarından olan Foursquare’in Avrupa’dan sorumlu yönetici ortağı Omid Ashtari ise şunları söyledi: “Türkiye en hızlı büyüyen uluslararası pazarlarımızdan biri, Foursquare kullanan ticari işletmelere ve tüketicilere doğru şekilde servis verdiğimizden emin olmak, ve bu yüzden Türkiye’de reklam ürünlerini lanse etmek için çok iyi bir iş ortağı bulmak zorundaydık. Amerika’da reklam ürünlerimizle büyük başarı elde etmiş durumdayız ve bu başarının Türkiye’de de tekrarlanacağına inanıyoruz.”
Foursquare’in küresel olarak akıllı bir mekan arama ve tavsiye motoruna dönme çabasıyla beraber Türkiye’deki bu hamlesi de oldukça önemli. İnsanların gün geçtikçe daha da fazla şekilde mekan arama ve keşfetme için kullandığı uygulama; markaların sunduğu fırsatları potansiyel müşterileriyle paylaşmasına ve müşterilerine ulaşmasına fazlasıyla yardımcı olacaktır.
Ayrıca FourSquare ile ilgili yakında zaman içinde Türkiye’den büyük markalarla gerçekleşecek olan iş birliklerine de hazır olun diyoruz.