Küresel pazar araştırma şirketlerinden TGI, Türkiye’ye yönelik tüketim alışkanlıkları raporunu yayınladı. Türkiye’deki araştırmalarına 2001 yılından bu yana devam eden şirketin elde ettiği bulgular MedyaNet tarafından bir sunum üzerinde bir araya getirildi.
Sunumun yanı sıra yayınlanan infografikte online reklamların tüketici üzerindeki etkileri üzerinde durulurken, Türk kullanıcısının tüketim alışkanlıklarını içeren bilgiler veriliyor. 15 yaş ve üzeri 15 binden fazla kişi üzerinde yapılan araştırmada haftada bir gün ya da daha sık kullanan kişilerin cinsiyet, yaş, sosyo-ekonomik statü, bölgesel dağılımları internet kullanım sıklığı dikkate alınmış.
Elde edilen verilere göre tüketicilerin yarıya yakını (%46.8) online reklamını gördüğü marka hakkında araştırma yapıyor. Bu grupta üniversite mezunlarının oranı %49.7′ye çıkarken, online reklamları diğerlerinden daha eğlenceli bulan internet kullanıcılarının oranı ise %41.1 olarak belirtiliyor.
Araştırma sonuçlarına bakıldığında geleneksel reklam mecralarının tüketicileri satın almaya yönlendirmede online reklamlar kadar başarılı olamadığı gözleniyor. Zira bu anlamda en düşük geri dönüşü %4.68 ile radyo verirken, onu %8.96 ile TV ve %10.1 ile gazete izliyor. İnternette gördüğü reklamın ürünü satın almaya teşvik ettiğini söyleyen kullanıcılarının oranı ise %33.2 olarak dikkat çekiyor.
Kaynak: http://sosyalmedya.co/tgi-tuketim-aliskanliklari-raporu/