Gazetelerde, televizyon kanallarında, radyo kanallarında hem ölçülebilir hem de daha düşük maliyetle daha fazla kitlelere ulaşabilmesiyle büyük avantaj sağlar. Birçok insanın internet kullanımıyla oluşan kitle günün düzenli bir kısmını internette geçirmektedir. Bu sebepten dolayı internette dolaşan bir bilginin birçok insana ulaşması saniyeler alır. Bunu göz önünde bulundurarak bir reklamcı gözüyle baktığımızda en kısa sürede ve düşük maliyette müşterilerimize ulaştırmış oluruz.
İnternet reklamcılığı; belirlenen hedef kitleye en kısa ve sorunsuz şekilde amacına uygun bir şekilde ulaşır. Öncelikle yapılması gereken ilk şey yukarıda da bahsettiğim gibi bir hedef kitlesi belirlemektir. Çeşitli ölçümlerden geçen yaptığımız reklamın raporlar şeklinde geri dönüşümünü de sağlarsak düşük bir bütçeyle oldukça karlı bir yatırım ve reklam yapılmış olacaktır.
İnternet reklamcılığı; kolay ölçümlerin yapılmasıyla bilinir. Düşük maliyetli ile yüksek görüntüleme oranını da ekleyerek geniş bir kitleyi kapsamış olduğundan tüm dünyada uzun süredir reklam veren firmalar ve ya bireylerin tercih ettiği bir reklamcılık dalıdır.
Ülkemizde internet reklamcılığı dünyada olduğu gibi günden güne artmaktadır. Son birkaç seneyi baz alacak olursak büyük bir gelişmenin olacağını göre biliriz. 2006 yılına bakıldığında Türkiye’de internet reklam reklamcılığı 40 milyon dolar civarlarındayken 2010 yılında bu sayının 4 katına çıkarak %400 arttığı gözlemlenmiştir. 2014 yılında bu rakamlar oldukça artmıştır. Önümüzdeki 3 yıla ayrılan reklam bütçelerinde internet reklamcılığı payının sırayla %20, %25 ve %30 oranında artacağı öngörülmektedir. Tahmin edilen sayı ve tahmin edilen sürede zaman zaman değişmeler olacaktır ama bu değişmeler sürekli aratacağı yönündedir.
Tüm dünyada ve buna paralel olan ülkemizde reklamcılık anlayışı değişmektedir. İnternet hem iş hayatını hem de pazarlama sektörünün yöntemlerini farklılaştırıyor. Çevrimci pazarlama ve internet reklamcılığı, klasik zamanda kullanılan reklam harcamalarını yavaştan dijital ortama doğru değiştiriyor. Gelişmiş kaynaklar tarafından yapılan araştırmaların sonuçlarında kısa sürede online pazarlama olsun, internet üzerinden desteklenen reklamlar olsun dünyada ve Türkiye’de artacağının ve gözle görülür bir şekilde büyüyeceğini doğruluyor. Tüm bu gelişmeler gerçekleşirken internet reklamcılığının gelişme sebebi ise, sağladığı avantajlardır. Özellikle eskilerde uygulanan klasik reklam anlayışının yerine internet reklamcılığının interaktif,ekonomik,esnek ve ölçülebilir bir şekilde geçmesidir.
İnteraktif: İnternet reklamcılığını hedef kitleye ulaştırırken hiç zorluk çekmez. İnternet kullanıcıları internet üzerinden reklam vermenin daha cazip olduğunun farkına varır ve reklamlarını bu doğrultuda internet üzerinden verirler. Reklam veren firma, marka ve ya birey olabilir. Müşteriler bu haberlere kısa süre içinde ulaşmış olurlar. Bu sayede reklam erişimi başarıyla gerçekleşmiş olurken etkileşim güçlendiği için avantaj sağlamış olacaktır.
Ölçülebilir: Performansla beraber sonuç odaklı bir reklam türü olarak bilinir. İnternet reklam uygulamaları sonuçları istenildiği ölçüde raporlanabilmektedir. Reklamı veren kişi bu raporları göz önünde bulundurduğu taktirde harcadığı bütçenin karşılığını ve ne kazandığını görebilir.
Ekonomik: İnternet reklamcılığı, diğer reklam türlerinden oldukça uygun fiyatlıdır. Bunun başlıca sebepleri arasında hedef kitleye aracı olmadan ulaşması olur. Ayrıca reklam uygulamaları internet üzerinden olduğu için çok daha hesaplıdır.
Esnek: İnternet reklamcılığı, reklam verenin taleplerini doğrultusunda hızlı bir şekilde tür, format ve ya içerik değiştirilebilir. Diğer reklam türlerinde bu süre anında gerçekleşmesi mümkün değildir. İnternet üzerinden yayımlanması ve değiştirilmesi oldukça kolaydır. 7/24 değiştirilme şansı vardır. Bunu diğer reklam türlerinde değerlendirmemiz ne yazık ki mümkün bile değildir. İnternetin zaman sıkıntısı olmadan esnek olması birçok firma için oldukça önem taşımakta ve bu önem günden güne değer kazanmaktadır.
Bu makale Web Tasarım sitesinden alınmıştır...