iPhone uygulama pazarının oluşturduğu ekonomi hızla büyüyor. Yeni gözdeler arasında Türkiye de yer alıyor. Türkiye ile birlikte adı ön plana çıkan diğer ülkeler ise Rusya, Brezilya ve Meksika.

Bundan çok değil, birkaç yıl önce App Store gelirlerinin büyük bir kısmını Amerika Birleşik Devletleri elde ediyordu. Yani App Store'dan en karlı çıkan, ABD'li uygulama geliştiricilerdi. iOS işletim sistemlerinin de iyice yaygınlaşmaya başlaması ile birlikte, diğer ülkerlerde de mobil uygulama pazarları hızla gelişmeye başladı. Kısacası, ABD dışında üretilen uygulamaların toplam gelirdeki payı önemli ölçüde artmaya başladı.



Yukarıdaki tabloda da görebileceğiniz gibi, yıllık büyüme oranları konusunda Türkiye ilk 10'da yer alıyor. Doğu Asya pazarı, sürekli büyümesini -biraz da nüfusundan dolayı- sürdürürken, dikkat çeken ülkeler arasında Türkiye ile birlikte, Rusya, Brezilya ve Meksika yer alıyor.

Gelişmekte olan ülkelerin ortak ilgi alanı: Oyunlar

Gelişmekte olan ülkelerde App Store üzerinden satılan oyunların kategorilendirmelerine baktığımızda dikkatimizi çeken en büyük nokta, bu dört ülkenin de ilk sırasında oyunların yer alması. Bu kategoriyi navigasyon ve sosyal ağlar kategorileri izliyor.

Uygulamalara en çok para harcayan ülke kim?

Ücretli olarak satılmış 200 uygulama ile ücretsiz olan ve rakiplerden oluşan 200 ücretsiz uygulamanın metrikleri hesaplanarak ortaya çıkan bilgilere göre ise, gelişmekte olan ülkeler arasında uygulamalara en çok para harcayayan ülke Brezilya. Bedava uygulamalar ile arası en iyi olanlar ise Rusya, ardından ise Türkiye geliyor.

Kaynak: ShiftDelete