wmaraci reklam
lidertakipci

Avrasya Tüneli Açılıyor !!!

16 Mesajlar 2.463 Okunma
advertseo
wmaraci reklam

Myiso Myiso Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 13.11.2013
  • Yaş/Cinsiyet 39 / E
  • Meslek E-Ticaret Uzmanı +Seo+ Adwords
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad İ** K**
  • Mesajlar 605
  • Beğeniler 18 / 153
  • Ticaret 12, (%92)
Denizin altından geçerek Asya ve Avrupa'yı birleştirecek ve Göztepe - Kazlıçeşme arasındaki 100 dakikalık yolu 15 dakikaya indirecek Avrasya Tüneli, 20 Aralık'ta açılıyor.


İstanbul'un en büyük sıkıntıları arasında yer alan trafik yoğunluğuna çare olacak projelerin başında gelen Avrasya Tüneli, bu yıl bitmeden kullanıma açılacak. 20 Aralık'ta trafiğe açılacak olan Avrasya Tüneli'nin inşası tam gaz devam ederken, tünel hakkında merak edilen birçok soru da cevap buldu. Biz de İstanbul trafiğini rahatlatacak bu tünel hakkında bilinmesi gerekenleri sizler için derledik.


Asya ve Avrupa'yı deniz tabanı altından bağlayan Avrasya Tüneli, Göztepe - Kazlıçeşme arasında hizmet verecek ve araçların geçişi için kullanılacak. Üç ana bölümden oluşan bu yeni güzergahın toplam uzunluğu 14.6 kilometre olacak. Bu 14.6 kilometrenin 5.4 kilometresini tünel oluşturuyor. Bu 5.4 kilometrelik tünelin 3.34 kilometrelik kısmı ise deniz tabanı altından geçiyor. En derin noktasında İstanbul Boğazı'nın 106 metre altında yer alan Avrasya Tüneli, yine en derin noktasında deniz tabanının 55 metre altından geçiyor.

Normalde ulaşım süresi 100 dakikayı bulan Göztepe - Kazlıçeşme arası, Avrasya Tüneli kullanılarak 15 dakikada geçilebilecek. İstanbul trafiğini önemli ölçüde rahatlatması beklenen tüneli günde ortalama 120 bin aracın kullanacağı tahmin ediliyor.

Avrasya Tüneli'ni hangi araçlar kullanabilecek?
Avrasya Tüneli, iki şeritli iki kattan oluşuyor. Bu katların biri geliş biri de gidiş olarak kullanılacak. Tünelden sadece otomobil ve minibüsler geçebilecek. Ağır taşıtlar, motosikletler ve yayalar ise tüneli kullanamayacak. Ayrıca yüksekliği 2.8 metreden fazla olan araçlar da tünelden geçemeyecek. Tüneldeki maksimum hız sınırı ise saatte 70 kilometre olacak.


Yapımında 2011 yılında başlanan Avrasya Tüneli'nin maliyeti yaklaşık 1 milyar 250 milyon dolar olarak açıklandı. Türkiye - Güney Kore ortak girişimi olan ATAŞ öncülüğünde inşa edilen tünelin yapımında Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli uygulandı. Projenin yapımını üstlenen firmalar, yatırımları karşılığında tüneli 24 yıl 5 ay boyunca işletecekler.

Avrasya Tüneli'nden geçiş ücreti ne kadar olacak?
Avrasya Tüneli'nde, Boğaz Köprüsü'nde de olduğu gibi şeritler arası gişeler bulunacak. Trafik sıkışıklığına neden olmaması için nakit ödeme toplanmayacak ve ödemeler bunun yerine otomatik sistemler üzerinden yapılacak. OGS ve HGS kullanıcıları şerit ayrımı yapılmaksızın geçiş yapabilecekler.

Tünelin tek yönde geçiş ücreti otomobiller için 4 Dolar + KDV, minibüsler için ise 6 Dolar + KDV olacak. Avrasya Tüneli'nde sadece araçlar için ücret alınacak ve yolcular için herhangi bir ekstra ücretlendirme yapılmayacak.



Avrasya Tüneli güvenli mi? Olası bir kaza veya yangın durumunda ne olacak?
Söz konusu denizin altından geçen bir tünel olduğunda elbette akıllara çeşitli güvenlik kaygıları geliyor. Özellikle de söz konusu İstanbul gibi fay hattı üzerinde bulunan bir şehir olunca. Tüm bu kaygılar göz önüne alınarak inşa edilen Avrasya Tüneli'nde olası felaketlere karşı her türlü güvenlik önlemi alınmış durumda.

Tünel, Richter ölçeğine göre 9 büyüklüğündeki bir depreme bile dayanacak şekilde inşa edildi. İstanbul'da her 500 yılda bir gerçekleşen 7.5 büyüklüğündeki depremin gerçekleşmesi halinde, tünelin herhangi bir zarar görmeden ve onarıma ihtiyaç duymadan, kesintisiz bir şekilde kullanılmaya devam edebileceği açıklandı.
Tünel, operasyon merkezi tarafından 7/24 kontrol edilecek ve trafiğin sekteye uğramadan akması için gerekli tüm önlemler alınacak. Avrasya Tüneli boyunca alt ve üst katlar arasında geçişi sağlayan bağlantı noktaları ve acil tahliye sistemi bulunacak. Gerekli durumlarda bilgilendirme yapılabilmesi içinse genel anons sistemi kullanılacak. Bunun yanı sıra radyo frekanslarından da sürücüler bilgilendirecek.

Tünel boyunca hemen hemen her noktadan erişilebilen haberleşme sistemleri bulunacak ve tünelin içi kapalı devre kamera sistemi kullanılarak 24 saat boyunca izlenecek. Yangına dayanıklı özel kaplama ile kaplanan tünel boyunca yolcular tarafından rahatlıkla ulaşılabilecek özel yangın söndürme sistemleri de bulunuyor.



Tünelde kaza ve patlama gibi acil durumlarda ise her 200 metrede bir bulunan sığınma odaları kullanılabilecek. Tehlike anlarında bu sığınma odalarına giren yolcular, alt ve üst bölümlere geçiş yaparak gaz veya dumandan etkilenmeden tahliye edilebilecekler. Ayrıca tünelde kaza yapan araçlar için her 600 metrede bir güvenlik şeritleri yer alıyor. Kamera sistemi ile 7/24 izlenen tünelde herhangi bir kazada acil bir durum oluşması halinde hemen müdahale edilecek.

Gelişmiş bir havalandırma sistemi bulunan tünelde içeriye sürekli temiz hava sağlanacak. Elektriğini biri Avrupa biri de Asya yakasında bulunan iki kaynaktan alacak olan tünelde, her tür kesintiye karşı önlem alınmış durumda. Her iki yakada elektrik kesintisi olması halinde devreye güçlü jeneratörler girecek ve trafik akışı herhangi bir aksama olmadan devam edecek.

Yapım aşaması büyük ölçüde tamamlanan Avrasya Tüneli'ne bağlanacak çevre yollarda çalışmalar sürüyor. Bağlantı yolları ve işaret tabelalarının büyük bölümü hazır durumda. İstanbul trafiğini önemli ölçüde rahatlatması beklenen Avrasya Tüneli, 20 Aralık'ta yani bu gün açılacak.

Ek Olarak: İlk yorum olarak şunları söylüyorum. . .

4 $ + kdv hadi 5 dolar olsun. 15 lira yapar. asgari ücretli bir insan bir günde tünelden gidip gelse. 30 lira yapar. ayda 900 lira yapar.

çok mantıklıymış.. 1 milyar 250 milyon doları firma bizim gibi kerizler sayesinde 2,5 senede çıkartır, kalan 22 sene işletip çocuklarının çocuklarını doyurur..

1 milyar 250 milyon dolar veremeyecek durumda bir ülkemiz var arkadaşlar..

köprü yapıyoruz onu yapıyoruz bunu yapıyoruz hiç biri cebimizden değil.. vergilerimiz bari buraya gitseydi....

hey yavrum hey..

Ek olarak hani Dolar yoktu :) Ya arkadaşım dolar bozdur TL ile iş yap deniliyor ya bunların hepsi bana göre fasa fiso. Tünel açılıyor Dolar hesabı yapılıyor.
Crewx cagatayguney Sky4Life

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

Sky4Life Sky4Life www.satisdukkani.com Kullanıcı
  • Üyelik 04.11.2016
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Bilgi İşlem Sorumlusu
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad R** D**
  • Mesajlar 473
  • Beğeniler 127 / 229
  • Ticaret 7, (%100)
Yorumunuza imzamı atarım.

Dipnot : Myiso geçiş ücreti TL olarak değiştirildi.
GrafikEnes

kişi bu mesajı beğendi.

ntka ntka https://ntka.org Kullanıcı
  • Üyelik 22.01.2012
  • Yaş/Cinsiyet 41 / E
  • Meslek Agent
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad N** T**
  • Mesajlar 2761
  • Beğeniler 811 / 810
  • Ticaret 262, (%100)
Tl olrak değiştirsen ne olur dolar üzerinden ödeme yapıcaksın adamlara sonuçta arkadaşın dediği gibi 15 dolar kuru baz alınarak belirlenen bir ücret dolar düşünce ücret düşücekmi hayır düşmeyecek o zaman neymiş kerizler sağolsun vatandaşın yemesin de ne olursa olsun büyük türkiye bu olsa gerek nasıl bir kafayla bu ihaleleri yapıyorlar yada peşkeş çekiyorlar anlamış değilim anlayamamda zaten :)
 

 

dijitalsite.com.tr ister al / ister sat / yeni üyelere 20 tl bakiye hediye

operator24 operator24 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 20.06.2011
  • Yaş/Cinsiyet 55 / E
  • Meslek webmaster
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad Ö** D**
  • Mesajlar 359
  • Beğeniler 111 / 50
  • Ticaret 3, (%100)
Süper yorumun için bende imzamı atarım , bir yerine kadar gerçekten süper ancak sonrasında bardağın dolu tarafını görmeyip boş tarafını da göstermen bir harika, asgari ücretli bir kişi her gün oradan arabası ile nasıl geçer, geçse geçse 3-5 kişi bir olur geçer o da onlara dokunmaz , peki bu yapılan yol ve köprünün insanlara , ülkeye , ekonomiye kazandırdıklarını neden bertaraf ediyorsun, neden yıllardır böyle yapılar yapılmadı, neden yapmadılar. Şimdi nereye ne yapılsa tepki, tepkinin odağında ki muhterem de belli, merak etmeyin en sonunda alıp bir yerlere mesela mezar olabilir götürmeyecek, o da bir ölümlü ve o yapıları yıllarca bu ülkenin evlatları kullanacak, köprüler den keza, hep iyi şeylerden bu ülkenin insanları faydalanacak bir kere de kim olursa olsun, yapana , yaptırana, emeği geçenlere Allah razı olsun diyelim ne olur ölmeyiz.... kalın sağlıcakla, ayrıca o yol veya başka yapılan ne varsa kullanan hepsi bizim vatandaşımız, kimsenin kimseye keriz vb ithamlarda bulunması doğru değildir ki, esasen bunu diyenler herkesten çok o yolları kullanıyor, verilen hizmetleri alıyorlar...... Maksadımız siyaset değil, fikrimi beyan etmek, herkes yine istediği gibi düşünmekte serbest hakaret etmeden, sövüp saymadan, adaptan uzaklaşmadan .... sanırım net oldu....
cagatayguney mkahraman bburak

kişi bu mesajı beğendi.

https://avukatayseguldogan.blogspot.com/
wmaraci
wmaraci

Myiso Myiso Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 13.11.2013
  • Yaş/Cinsiyet 39 / E
  • Meslek E-Ticaret Uzmanı +Seo+ Adwords
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad İ** K**
  • Mesajlar 605
  • Beğeniler 18 / 153
  • Ticaret 12, (%92)

Sky4Life adlı üyeden alıntı

Yorumunuza imzamı atarım.

Dipnot : Myiso geçiş ücreti TL olarak değiştirildi.


Geçiş ücreti değiştirilse ne olacak sonuç itibari ile dolar kuru ile yapıldı.
 

 

Sky4Life Sky4Life www.satisdukkani.com Kullanıcı
  • Üyelik 04.11.2016
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Bilgi İşlem Sorumlusu
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad R** D**
  • Mesajlar 473
  • Beğeniler 127 / 229
  • Ticaret 7, (%100)
Myiso Bakın, Bu inşaat başlarken bu tür olaylar yoktu, dolar bu kadar yüksek değildi. Anlaşma dolar üzerinden neden yapıldı diyebilirsiniz. Ama şimdi ki olaylar ile bu anlaşmayı bağdaştırmak bence yanlış. Eğer bu olaylar olduktan sonra deseydiniz bunu haklısınız derdim. Ama bu olaylar ortada bile yokken yapılan bir anlaşma.
operator24 GrafikEnes bburak

kişi bu mesajı beğendi.

Golsime Golsime Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 29.09.2015
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek Takılıyo
  • Konum Balıkesir
  • Ad Soyad G** A**
  • Mesajlar 506
  • Beğeniler 206 / 195
  • Ticaret 26, (%96)
Ahahaha ankette Mustafa Kemal Atatürk çıkınca iptal edip Avrasya Tüneli koymuşlardı adını bak yine aklıma geldi :D
EkipNetwork

kişi bu mesajı beğendi.

Myiso Myiso Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 13.11.2013
  • Yaş/Cinsiyet 39 / E
  • Meslek E-Ticaret Uzmanı +Seo+ Adwords
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad İ** K**
  • Mesajlar 605
  • Beğeniler 18 / 153
  • Ticaret 12, (%92)
Zaten Avrasya Tüneli idiki değişen birşey yok.
bburak

kişi bu mesajı beğendi.

halo9217 halo9217 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 31.01.2016
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Çanakkale
  • Ad Soyad H** S**
  • Mesajlar 624
  • Beğeniler 199 / 105
  • Ticaret 0, (%0)
hayırlı olsun geçiş ücreti 15 TL
operator24

kişi bu mesajı beğendi.

Çanakkale

Onvr Onvr # Root Kullanıcı
  • Üyelik 03.09.2015
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek AR
  • Konum Diğer
  • Ad Soyad O** A**
  • Mesajlar 382
  • Beğeniler 88 / 166
  • Ticaret 1, (%100)
15 liraya hem zamandan hem yakıttan tasarruf ediyorsunuz.

Yakıt Tasarrufu
Proje’nin açılmasıyla birlikte yılda toplam 160 milyon TL’lik (38 milyon litre) yakıt tasarrufu sağlanacak.

Zaman Kazanımı
Boğaz geçişlerinde sağlayacağı ek kapasite sayesinde, yolculuk sürelerindeki kısalma ile yılda yaklaşık 52 milyon saat zaman tasarrufu sağlanacak.

Çevresel Katkı
Proje sayesinde araçların yaydığı emisyon miktarı (karbon monoksit, karbon dioksit, azot oksitler, partikül madde vb.) yılda yaklaşık 82 bin ton azaltılarak çevresel katkı sağlanacak

Proje’nin Faydaları
Trafiğin çok yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında yolculuk süresi 15 dakikaya kadar iniyor.
Avrasya Tüneli, sahip olduğu ileri teknoloji ile bu güzergahta güvenli ve konforlu yolculuk imkânı sağlıyor. Modern aydınlatma, yüksek kapasiteli havalandırma ve yolun düşük eğime sahip olması gibi özellikler, yolculuk konforunu artırıyor.
İki katlı olarak inşa edilen Avrasya Tüneli’nin günde 100 binden fazla araç tarafından kullanılması bekleniyor. İki katlı olarak inşa edilmesi, yol güvenliğine sağladığı katkı sayesinde sürüş konforunu da olumlu yönde etkiliyor. Her katta 2 şeritten tek yönlü geçiş sağlanıyor.
Sis, buzlanma gibi olumsuz hava koşullarında da kesintisiz yolculuk yapılabiliyor.
Avrasya Tüneli, İstanbul’daki mevcut havaalanları arasında en hızlı ulaşım olanağı sunuyor.
Trafik yoğunluğunun azalmasıyla egzoz emisyon oranı azalıyor.
Tarihi yarımadanın doğusunda kayda değer oranda trafik azalması sağlanıyor.
Boğaziçi, Galata ve Unkapanı köprülerindeki araç trafiğinde hissedilir rahatlama sağlanıyor.
Avrasya Tüneli tüm aşamalarında İstanbul’un siluetine zarar verilmeyecek şekilde geliştirildi.. İç mimarisinde uygulanan aydınlatma teknikleri ve tünel girişlerinde geleneksel Türk mimarisinden gelen motiflerle İstanbul’un kimliğini yansıtıyor
operator24 samdilli krm

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al