İçerikler, bizim adımıza önemli mesajları taşıyan araçlardır. Tıpkı malzemelerimizi taşıyan araç gibi düşmemiz ve içerik aracına bu denli önem vermemiz gerekir. Mesajınızı müşterilerinize gösteremiyorsanız, dijital varlığınızın bir önemi yok. Dijital varlığınız ile para kazanmak ve marka olmak istiyorsanız içerikleriniz muhteşem bir şekilde hazırlanmış olması gerekmektedir.

İçerik Nedir?

Evet, sahiden içerik nedir? İçeriğin sadece web portallarında yazılı olan makaleler olduğunu düşünen insan sayısı bugün 1 milyardan fazla. Sadece web sitelerinin ana hatlarını oluşturan, mailleri oluşturan, ürün sayfalarını, blogları ve yeni satın aldığınız cep telefonunun kullanma kılavuzunu oluşturan metinlerin içerik olduğunu düşünmek oldukça yanlış bir düşünce olacaktır.

Potansiyel müşterilerinizin ve ziyaretçilerinizin gördükten sonra etkileşime girdiği her nesne içeriktir. Bu bir Youtube kanalında görülen reklam olabilir, blog sayfasında incelenen metin olabilir, herhangi bir web sitede gördüğünüz reklam banneri olabilir. İçeriğin ne olduğundan çok nasıl etkileşim yarattığı daha önemlidir. Bir içerik ne kadar etkileşim alıyorsa o kadar değerli bir içeriktir.

Ancak içerik sadece bunlarla örtüşüyor olamaz. İçeriğin sadece sosyal varlıklarımız ile var olabileceğini düşünen insan sayısı da bir hayli çoktur. Matbaa ürünlerinin ne kadar etkileşim yaratma imkanı olduğunu biliyorsunuz. Bu tarz ürünlerde bulunan metinler ve görseller dahi bir içeriktir.

İçerik, ürün ve hizmetlerinizi kullanabilecek, bunları rahat anlayabilecek insanlara ilettiğimiz her türlü araç ve gereç olarak kabul edilebilir.

Genel ifade olarak ise internet ortamında her şey içeriktir. İçerik, internet ortamının tamamını kapsamaktadır. İçerik olmadan bir internet sitesi, bir e-posta mesajı, Twitter mesajı, Youtube kanalı, haber siteleri, bu sitelere yapılan yorum ve blog siteleri olmayacaktır.

Bu denli içerik güdümlü bir ortamda işlerimizi yürütüyoruz. İçeriğin kral olarak kabul edildiği bir ortamda gücü azımsanamaz. Ancak işletmeler içeriğin gücünü reddederek kelimelerin gücünü kullanmak yerine çok daha basit ve üzerine düşünülmemiş, stratejisi oluşturulmamış içerikleri kullanabiliyorlar.

Bunu şöyle düşünelim; bir müşteri web sitenize geldiğinde onu ikna eden içeriklerin yer alması mı yoksa rastgele oluşturulmuş içeriklerin yer alması mı önemlidir? Daha basit anlatmak gerekir ise mağazanıza giren müşteri ile ilgilenmek ve ona satış yapmaya çalışmak mı yoksa müşteriyi görmezden gelerek onun gitmesini beklemek mi daha mantıklı? Eğer bu soruya doğru yanıt verebiliyorsanız içerik nedir sorusunun doğru yanıtını bulmuş sayılırsınız.

İçerik Nasıl Oluşturulur?

İçerik nasıl oluşturur sorusuna yazım kuralları ve benzeri örnekler vermek istemiyorum.


  • Fikirlerinizi tam anlamlı cümleler ile sunun.

  • Paragraflar tam anlamıyla okunaklı ve göze güzel görünsün.

  • Düşünmeye çalışın, zihninizi tazeleyin.

  • Sayılar ve maddeler ekleyin.

  • Sıralı içerikleri ardı ardına dizmekten vazgeçin.



Aslında bu kadar gibi görünebilir ancak bununla sınırlı değil. İçerik nasıl oluşturulur sorusu bu kadar basit yanıtlarla tanımlanmayacak kadar detaylı bir konudur.

Maddeleri veya sayıları ardı ardına paylaşmaktan vazgeçin. Anlatmak istediklerinizi düz metin şeklinde anlatmaya devam edin. Çünkü düz blog tarzı ve konuşma ağzı ile anlatımlar yapmak kurumsal ağızdan çok daha etkili olacak ve insanları düşünmeye itecektir.

Müşteri merkezli içerikler üretmeye çalışın. Arama motorlarına yönelik oluşturulmuş içeriklerin hiçbir mantığı yoktur. Önce müşterilerinizin veya ziyaretçilerinizin sorunlarına yanıt bulan içerikler hazırlayın. Eğer bu şekilde içerik üretmiyorsanız içerik üretmeyi hemen bırakın.

Sezgi sahibi olun, içerik oluştururken sezgi sahibi olmak müşterilerin ne istediğini iyi bilmek demektir. Müşteriler veya ziyaretçiler ne istiyor ve ne buluyor? Bu soruya yanıt bulun ve içeriğinizi o şekilde üretin.

Empati sahibi olun, empati sahibi olarak içerik üretmek demek, insanların duyguları ile oynanmaması anlamına gelebilir. Zira internetten alacağınız yanlış bir bilgi hayatınızın kötü günlere girmesine mal olabilir. Siz bunu istemiyorsanız, içeriğinizi tüketecek olan insanları düşünün ve ona göre içerik üretin.

İnsanların kafalarının içine girebilmek ve zihinlerinde yer edinebilmek çok önemli bir ayrıntıdır. İnsanlar içeriklerinizi tüketirken onların zihinlerinde yer almaya çalışın. Ayrıca kısa ve net ifadeler kullanın. Özellikle internet ortamına içerik üretiyorsanız ifadelerinizin kısa ve net olması çok önemlidir.

Faydalı içerikler üretmeye çalışın. İnsanlara faydası olmayan içerikleri üretmek arama motorlarınca spam olarak algılanabilir.İçeriklerinizi oluştururken ilham alın. İlham almak içeriğinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır.

İçerik nasıl oluşturulur sorunuza yanıt bulabildiysem ve size faydalı olabildiysem ne mutlu bana!