Blog Yazarları Çalıştayı’nın başlangıcında Türkiye’de kitap okuma oranları, televizyon seyretme ve internette vakit geçirme süreleriyle ilgili yüzeysel birkaç bilgi vermiştim. Zaten kısıtlı olan çalıştay süresinden çalmamak için söz konusu oranların ayrıntılarını daha sonra blogumda paylaşmayı uygun buldum.
Sosyal medya üzerinde profil oluşturma, mesaj gönderme veya metin, fotoğraf, video, müzik vb. içerik paylaşmak üzere yükleme oranı yüzde 80.9
Herhangi bir konu ile ilgili bilgi almak için Wikipedia, çevrim içi ansiklopedi, ekşi sözlük vb. kullanma oranı yüzde 47.2
Türkiye’de 40 milyon aktif sosyal medya hesabı bulunurken günde 5 milyon gazete satılıyor (ki bu sayıya ancak 49 gazetenin satış rakamıyla ulaşılabiliyor)
Türkiye’de günde 5 saat TV seyrediliyor; internet kullanıcıları gün içerisinde ortalama 4 saat 37 dakikayı internette, 2 saat 51 dakikayı mobil internette ve 2 saat 56 dakikayı sosyal medyada geçiriyor. Oysa Türkiye’de yılda kitap okumaya ayrılan süre 6 saat!
Türkiye’de kişi başına düşen kitap sayısı 7,3; Türkiye’de 10 binde 1 kişi düzenli kitap okuyor; Türkiye’nin %0.01’i kitap okuyor.
Saatlerini televizyon karşısında geçiren ama günde yarım saatini kitap okumaya ayıramayan Türkiye’de bir grup blog yazarı da özgün içerikler üreterek okunmaya çabalıyor. Her gün binlerce blog, internet çöplüğündeki yerini alırken yerine yeni bloglar da açılıyor. Kitap okumakla internetten okumak aynı şey değilken ve bu denli ‘okumayan’ bir milletken biz kim için, ne için yazmaya / üretmeye devam ediyoruz?
Kafamızın biraz daha karışması ve geleceğimiz için daha da endişelenmemiz için istatistiklere birkaç ayrıntı ilave etmekte fayda var:
Türkiye’de 7-14 yaş grubu kitap okuyor. (ABD’de 60 yaş üstü)
Türkiye’de 100 kişiden sadece 4 kişi kitap okuyor.
Türkiye ‘de sadece 10.000 kişide 1 kişi düzenli kitap okuyor.
Türkiye’de ise yılda 12 bin 89 kişiye bir kitap düşüyor.
Türkiye’de 2014 yılında satılan gazete sayısı günlük 5 milyon (Bu sayıya toplam 49 gazetenin satış rakamlarıyla ulaşılabiliyor.)
Gazete okuma oranı Türkiye’de yüzde 8
Düzenli olarak gazete okuyanların oranı yüzde 12; gazeteyi internetten okuyanların oranı yüzde 2
Düşük eğitim düzeyine sahip kişilerin internetten gazete okuma oranı yüzde 11, orta eğitim düzeyindeki kitlede yüzde 26, yüksek eğitim düzeyindekiler ise yüzde 43. Bu oran profesyonellerde yüzde 50
Online haber, gazete ya da dergi okuma oranı 70,2
Sosyal medya üzerinde profil oluşturma, mesaj gönderme veya fotoğraf vb. içerik paylaşma oranı 80,9
Kendi oluşturduğunuz metin, görüntü, fotoğraf, video, müzik vb. içerikleri herhangi bir web sitesine paylaşmak üzere yükleme 62,1
http://www.evrengunlugu.net/2015/12/16/nicin-blog-okunsun/