Merhaba,
Aşağıda yazılan içeriği Otobüs Taşımacılığı Memnuniyeti (ANKET) şeklinde bugün paylaştım.

Daha önce buna benzer 1-2 anket daha yayınlamıştım. Eğer sizlerde destek verip görüşlerinizi ANKET linkinden paylaşırsanız çok sevinirim...

* * *

Otobüs seyahati, uçak fiyatlarının rekabet koşullarından düşmesi ve hizmete açılan yeni havaalanlarından dolayı cazibesini biraz yitirdi. Hızlı trenlerin de etkisi olduğu kimi zaman gündeme taşındı. Şehirlerarası otobüs taşımacılığında istihdam edilenlerin, geleceğiyle ilgili de kimi hesaplama ve varsayımlar yürütüldü hatta. Tüm bunlardan anlaşılacağı üzere, artık otobüsle seyahat etmek için daha az neden var ve sektörün geçirdiği bu dar boğazda, bazı önemli şeylere dikkat edilmesi, daha fazla yolcu çekebilmek için önemli bir kaynak.

Otobüs firmaları, kimi zaman güzergahtan, kimi zaman bilet fiyatlarından tercih ediliyor. Aynı güzergahta, aynı standartlarda, benzer bilet fiyatlarında ve benzer kalkış-varış saatlerinde çalışan birçok otobüs firması var. Aralarında tercih yapmak kimi zaman zor, kimi zamansa rast gele oluşuyor. Göz önünde tutulması gerekebilecek şeyler bile herkes için farklılık taşıyor.

Şehiriçi Servis
Bazı şehirlerde yasak olsa da, gidilen veya bulunulan yer için önemli bir tercih sebebi sayılabilir servisler. Kimi firma kendi özel servisini çıkartıyor olsa da, bazı firmalarda ortak servis kullandırıyor. Trafiğin yoğun olduğu saatler ile sabah erken ya da gece geç saatler için gerçekten ideal. Diğer toplu taşımacılık veya taksi derdine çare oluyor.

Bilet Fiyatı
Bunu elbette birçok unsur etkiliyor. Otobüsün modeli ve yılından sunduğu ek hizmetlere kadar; ancak bazı firmalar, internet sitelerinden alınan bilet fiyatlarını daha uygun kılıyor. Kimisi ise, üyelerine özel indirim sağlıyor ve ister o bilette, ister sonrakinde kullanabilme şansı veriyor. Bazıları ise, hem internet sitesinden alındığı için, hem de üye olunduğundan ek indirim veriyor ve normal fiyatlara oranla %20-25 civarında tasarruf elde edilebiliyor.

Mola Sıklığı ve Süreleri
Kalkış ve varış süreleri dikkate alındığında bir ihtiyaçta verilen molalar. Kanuna göre, her 4.5 saatte bir en az 15 dakika mola verilmeli. Kimi zaman daha kısa sürelerde, çok daha uzun molalar verilebiliyor. Ekspres olarak anılan kimi seferlerde ise, esneklik yapılmayarak, çok daha seri bir şekilde ilerleme sağlanabiliyor.

Yolcu Alma ve İndirme
Özellikle gündüz saatlerinde, il ve ilçe otogarlarında bulunan yolcuları almak veya yolcu indirmek ya da otoyolda yolcu alıp indirmek görülebilecek bir durum. İki nokta arasında seyreden otobüsün, bu arada kalan noktalar için yolcu alıp indirmesi kimi zaman süreyi uzatabiliyor. Gece yolculuğu veya bunu uygulamayanlar ise tercih sebebi olabilir.

İkram
Su başta olmak üzere, kimi zaman talep edildiğinde, çoğunda ise belli aralıklarla ikramlar yolcu memnuniyeti açısından önemli sayılabilir. Çay, kahve, meyve suyu ve bazen bisküvi, kek gibi atıştırmalıklar sağlık sorunları olanlar, çocuklu yolcular için özellikle büyük bir hizmet.

Ek Hizmetler
Artık neredeyse tüm firmaların sunduğu ve bu sayede farklılaşma yaratma arayışına girdiği uygulamalar da mevcut. Bunlar içinde, son yıllarda öne çıkan uygulama, öndeki koltuğa monte edilen ekranlar. Otobüsün ön ve/veya arka kamerasını izlemekten canlı radyo ve televizyon programlarına, kayıtlı film ve müzik arşivinden bulmaca ve oyun çözmeye dek farklı fonksiyonları var ve özellikle uzun süren yolculuklarda değerlendirilebilir. Bununla ilgili tek sıkıntı ise, kulaklık ile ilgili hijyen konusu olabilir.

Diğer
Bunların dışında büyük olasılık akla gelebilecek olan şeyler ise güleryüz ve ilgi. Ayrıca araçta lavabo olmasından koltuk aralarına, konfordan trafik kurallarına uymaya dek eklemeler de yapılabilir...