Öncelikle konu gerektiği yere taşınılırsa iyi olur. Bir yazıyı paylaşayım istedim.
Her ne kadar bloglar ve blog yazarlığı Türkiye’de istenilen seviyeye gelememiş olsa da kayda değer bir şekilde yol alan örnek bloglar da bulunmuyor değil. Ancak bloglar ve blog yazarları desteklenmedikçe istenilen ivmenin yakalanması oldukça zor.
Ben de naçizane fikrimce bir model sunmak istedim. İnternette yaptığım kısa bir araştırmayla daha önce böyle bir model olmadığını da doğrulamaya çalıştım.
Biliyoruz, şirketlerin cebinden kolay kolay para çıkmaz. Çıkacak olsa da -haklı olarak- elinde veriler olsun isterler. “Yani biz sana destek olacağız ama bakalım sende neler varmış?” sorusu ortaya çıkar.
Gelin bu beklentiyi geçmişe yönelik değil de geleceğe yönelik konumlandıralım. Yani “biz sana destek olacağız ama öyle para vererek değil. Gezi üzerine bir blogun ya da blogunun bir kategorisi mi var. Ben sana ulaşım sponsoru olacağım ve ayda sana şu kadar ücretsiz bilet sağlayacağım. Sen gideceğin yerlere git ve yazılarını yaz.” dese nasıl olur? Adı geçen şirket o blogun ya da o kategorinin ulaşım sponsoru olmuş olur ve bu bir blog yazarı için ciddi destektir.
Bu modellemeyi “yazı sponsoru”, “kategori sponsoru” ya da örnekte de olduğu gibi “ulaşım sponsoru” şeklinde adlandırabiliriz. Zaten bu modelin bir örneği “barındırma (hosting) sponsorluğu şeklinde pratikte de yer alıyor.
Bu modelin blogları ve blog yazarlarını daha aktif ve üretken hale getireceğini düşünüyorum. Hatta benim gibi amatör değil de profesyonel bir internet girişimcisi bu modelden yola çıkarak, “blogları ve şirketleri” bir araya getirecek bir hizmet sitesi oluşturursa pek de güzel olur. Değil mi ?!
Kaynak:http://www.onursendere.com/bloglar-icin-yeni-bir-sponsorluk-modeli.html