Zorunlu Deprem Sigortası Yaptırmanız İçin Gerekenler;

Zorunlu Deprem Sigortası kendi geleceğimizi garanti altına almamızın yanı sıra, ülkemizin olası bir depremdeki tazmin hizmetlerinin de güvencesidir. Bu nedenle birey olarak hepimizin sosyal sorumluluğu olarak görülmelidir.

Zorunlu Deprem Sigortası yaptırmanız için gerekli bilgi ve belgeler şunlardır:

Sigortalının
Adı
Adresi
Telefonu
Cep Telefonu
T.C. Kimlik Numarası
Vergi Kimlik Numarası (Tüzel Kişiler için)
Sigortalanacak Binanın:
Açık Adresi
Tapu Bilgileri
İnşa Yılı
Yapı Tarzı
Toplam Kat Sayısı
Hasar Durumu
Meskenin (Dairenin):
Brüt Yüzölçümü (m2)
Kullanım Şekli
Hatırlatmak isteriz ki, Zorunlu Deprem Sigortası tümüyle beyan esasına dayanır.

Yanlış beyandan doğabilecek maddi kayıplar, sigortalının sorumluluğundadır.

Kaynak:http://www.dask.gov.tr/zorunlu-deprem-sigortasi-gerekli-bilgi-ve-belgeler.html



Ek Olarak: [SIZE="4"]Zorunlu Deprem Sigortası zorunlu bir poliçe olup ancak Genel Şartlar C2 "Sigorta Ettirenin Beyan Yükümlülüğü Ve İptaller" maddesi gereğince iptal edilebilir.
"Aynı yer için birden fazla Zorunlu Deprem Sigortası yaptırılmış olduğunun yada A.2 maddesi uyarınca sigorta kapsamı dışında kalan bir yere yanlışlıkla Zorunlu Deprem Sigortası poliçesi düzenlendiğinin sigorta ettiren tarafından belgelendirilmesi durumunda ZDS sözleşmesi başlangıcından itibaren iptal edilir ve primin tamamı sigorta ettirene iade edilir."

Kaynak:http://test2.dask.gov.tr/sss8.html[/SIZE]