2009 Yılından bu yana forum ve blog siteleri kuruyor, forumlarda moderatörlük ve editörlük görevlerini üstlenmekteyim. Son 3 yıldır Wordpress, SEO ve editörlük konusunda pek çok projede yer aldım. Şuanda kendime ait 4 farklı projeyi başarıyla yönetiyor, içerik editörlüğü, SEO optimizasyonu, Wordpress developer olarak faaliyet gösteriyorum.
Semantik Makale Nedir?
Bu kelime sadece profesyonel yazarlar ve işinin ehli SEO uzmanlarınca bilinen, bir makaleyi Google algoritmasına en uygun şekilde hazırlayıp, ilgili tüm anahtar kelimelerinden ve içeriklerinden yararlanarak, özgün, SEO ve Algoritma uyumlu makale yazımı demektir. Semantik makaleyi, diğer makalelerden farklı kılan en önemli özellik, belli bir konu üzerinde yapılan detaylı araştırma, konuyla ilişkili, birbirini besleyen farklı anahtar kelime ve içeriklerle, Google algoritmasını 2019 yılında kalite ve özgünlüğüyle manipüle edebilen makale tekniğidir. Bunu çok daha somut bir örnekle açıklayayım.
Örneğin "Saç Ekimi" hakkında semantik makale yazacağınızı varsayalım. Google, "Saç Ekimi" anahtar kelimesinin yer aldığı tüm platformlarda, yazı içeriğini inceleyerek ortak bazı semantik paydaşlar oluşturur. Örneğin "kaş ekimi, sakal ekimi, yüz ve cilt bakımı, kök hücre tedavisi" gibi saç ekimiyle alakalı anahtar kelimelerle semantik bir bağ kurar algoritmasında ve her bir anahtar kelime aslında birbirini destekleyen bir sarmal gibidir. İşte bu noktada profesyonel bir semantik makale, bir konunun temel anahtar kelimesinin vurgulandığı ve bu anahtar kelimenin semantik paydaşlarıyla desteklenip Google algoritmasına "Bu makalede yer alan anahtar kelimemi zengin ve özgün paydaşlarıyla besledim, anahtar kelimemi vurguladım, algortimanın benden beklediği tüm teknik kuralları uyguladım ve ziyaretçiyi doyurdum" mesajını verebilmektir.
Nasıl Yazıyorum?
Öncelikle işim, daha fazla para kazanıp kesemi doldurmak değil, kaliteli ve müşterilerimle uzun zamanlı bağ kurabileceğim paylaşımda bulunmaktır. Bu yüzden 1 gün içerisinde en fazla 1000 kelimelik makale yazmaktayım ve talep doğrultusunda teslim için müşterilerime gün vermekteyim. Benden talep edilen makale ve konu hakkında uzun soluklu bir araştırma ve veri toplama aşamasının ardından, aynı anahtar kelimede yazmış ilk 10 siteyi analiz ediyorum. Bu analizde:
- Nasıl yazmışlar?
- Hangi semantik öğelerden faydalanmışlar?
- Hangi paydaşı unutmuşlar?
- Neyi fazla, neyi eksik yapmışlar?
- Google algoritmasına aykırı/pozitif neler eklemişler?
gibi pek çok faktörü inceleyip, içerik bazında onlardan daha kaliteli, daha zengin ve kullanıcı deneyimi daha faydalı bir taslak oluşturuyorum. Ardından ilgili anahtar kelimenin, semantik paydaşlarını, bu paydaşların aranma hacimleri ve rekabet oranlarını, bu oranlara bağlı olarak makale içerisinde hangi paragrafta, hangi anahtar kelime, kaç defa geçeceğinin tespitini yapıp, düşükten yükseğe piramidal bir örüntü oluşturup, Google bazında semantik paydaşları, anahtar kelimemin çatısı altında topluyorum.
Tam da Google'ın benden beklediği gibi %80 kullanıcı deneyimi ve doyurucu bir içeriği hazırlayıp, Google 2019 SEO Teknikleri'ne uygun teknik düzeltme ve eklemeleri yaptıktan sonra makaleyi müşterime teslim ediyorum.
Ücretlendirme
Yeni bir sipariş aldığım zaman, ücretin yarısını iş öncesi ve diğer yarısını teslim sonrası almaktayım. Başlıkta da belirttiğim gibi, proje bazında sadece profesyonel müşterilerle çalışmaktayım. İşine gereken ciddiyeti vermeyen, kalite ve özgünlükten yoksun hiçbir müşteri ve projeyle hiçbir para karşılığında çalışmıyor, teklif dahi edilmesini istemiyorum.
Makale Ücreti 100 kelimesi 4 TL'dir ve yaptığım işin kalitesi için 1 gün içerisinde en fazla 1000 kelimelik iş almaktayım. Teslim süresi 2 gündür.
2019'da Google, Blog Yazarlarından Ne Bekliyor?
Yeni bir döneme giriyoruz, gerek Google gerek SEO yapısında çok temel ve ciddi değişikliklerin olacağı bir döneme. Google, algoritmasında artık eskisi gibi "içerik yaz, backlink al" mantığıyla websiteleri sıralamada yükseltme eğilimini yavaş yavaş bırakıyor. Nitekim artık Google da, bu yöntemin bir ticarete dönüştüğünün, alakasız bir şekilde backlink satışlarının yapılıp algoritmanın manipüle edildiğinin farkında. İşte bu yüzden Google, artık bir içeriğin ne kadar zengin, doyurucu, kullanıcı deneyimine hitap eden, kullanıcıyı içeride tutan ve istediğini veren bir içerik olup olmadığıyla ilgileniyor. Görselliğin, video bloglarının hızla yükseldiği bu 2019 Yılında SEO açısından pek çok yenilik ve değişiklikle karşılaşacağız.