Kabaca viral; Kitlelerin ikilemde kalmadan hevesle paylaştığı bir reklam türü, beğeni kazanan veya aksine nefret/kin içerdiği için dile getirilen, zikredilen uçların yaşandığı biçim.
Reklamın iyisi; sürekliliğin sağlanabildiği, ucu açık ve eleştiriye müsait, fikir edinebilinen veya edindiren, kendinden bahsettiren veya bahseden sunum biçimi.
Reklamın kötüsü; kısa süreli kendinden bahsettiren ve kısa çapta ilgi uyandıran ancak kalıcılık sağlamayan sunum tarzı. Reklamın iyisi/kötüsü olmaz mantığı ise ne yazık ki düşük bütçeli ve dar düşüncenin ürünlerine pay biçtiği kalıp mantıktır. Oldu bittiye gelir, reklam amacına ulaşmaz, kalıcılık sağlamaz; bu bilindiği için bu kalıba sığınır ürün sahibi. Hala ürün veya içerik hakkında kimse konuşmadığına göre sanırım reklamdan ziyade içerikte rol alan arkadaşların isimlerinin kötü zikredilmesi veya kısmen iyi ifade edilmesi geçici bir reklam etkisi yaratmaktadır. Bu arada ürün neydi?.. Bence de. ;)