24 Temmuz 2014 tarihinde aldığımız bir haber ile birlikte Sosyalmedya.co'nun Webrazzi'nin sahibi ve kurucusu Arda Kutsal tarafından satın alındığını öğrendik.
Bu habere göre ;
Fatih Güner ve SMCO ekibi devir işlemleri tamamlanması ardından 1 Ağustos 2014 (bugün) tarihi itibari ile site üzerinde ki tüm yetki ve haklarını bırakacaklar.
Bu haber bir çok kişi tarafından şaşkınlıkla karşılandı demek sanırım en doğru cümle olacaktır. Çünkü sektörü veya en azından siteleri takip eden kişi ve kurumlar tarafından bilinen tek şey "SMCO'nun dijital yayıncılık sektöründe ki tekelliğe son vereceği ve karakter katacağı" imajını sahiplenerek yayın hayatına başlamasıydı.
İlk başlarda baktığınız zaman aslında bu çabaları meyvelerini vermeye başlamış ve SMCO sektör içinde kendine yer edinmeye başlamış ve duyurmayı başarmıştı.
Ama işin en ironik ve komik yanıda Sosyalmedya.co'yu seven bir çok kişi SMCO'nun kurucusu Fatih Güner için de aynı duyguları paylaşmıyordu. Şahsen ben kendi fikrimi beyan edecek olursam eğer SMCO'ya girmeme nedenim sadece buydu diyebilirim de. Bu düşüncemden yola çıkacak olursak bu satın alınma haberine bir nevi sevinmiş olduğumu anlamamak mümkün değil sanırım.
Şimdi Webrazzi'nin bu sessiz sedasız gerçekleştirdiği satın alma konusuna gelecek olursak eğer neler değişti birlikte görelim;
[*]Öncelik olarak Webrazzi alanında tekelleşti demek son derece demek mümkün. Çünkü en büyük rakiplerinden birini lig dışına itti.
[*]Satın aldığı miktar taraflar arası anlaşmaya göre açıklanmadı* fakat ortada ki miktarın çok yüksek olmadığı söylenmekte. Bununla birlikte benim kişisel görüşüm Fatih Güner'in bu kadar emin ve iddalı konuşmalarından sonra böyle bir projeyi ucuza bırakmaz diye tahmin ediyorum. En azından Webrazzi öyle bir fiyat vermeli ki Fatih Güner bu kadar ettiği lafı ezip geçmeli diye düşünüyorum ki sanırım bu şekilde de oldu. Çünkü bu durum tamamen Fatih Güner'in bütün söylem ve algılarını ters köşe yaptırdı diyebilirim.
Bu satın alma işlemiden anladığımız tek şey var o da Arda Kutsal'ın bu piyasa içinde ne yaptığını iyi bilen ve kağıtlarını ona göre oynayan bir kişi olduğudur.
Yazım içinde ki kırmızı ufak bir yıldız sanırım dikkatinizi çekmiştir. Bu yıldızı şunun için koydum ki o da Webrazzi'nin algısına ve yazdıklarına tamamen ters bir durum olduğu içindir. Webrazzi'nin bildiğiniz üzere en çok dert yandığı, isyan ettiği ve desteklemediği şey; satın alma işlemleri sırasında ki ücretin şeffaf olmaması ve saklanmasıdır. Fakat bu sefer Webrazzi kendi algısına ters bir adım atarak aynısını kendisi tekrarlamıştır ki bu da bir çok okuyucu tarafından hoş karşılanmadı diyebiliriz.
Evet sonuca gelecek olursak eğer 1 Ağustos 2014 yani bugün ile birlikte artık Sosyalmedya.co tamamen Webrazzi'ye aittir. Alana ve satana hayırlı olsun diyorum. Bakalım bu tarih ile SMCO'da ne gibi değişiklikler olacak?
Kaynak; http://ahmetkaplan.net/sosyalmedya-coda-yeni-donem-basladi