Bazı şeyler vardır. hayatımıza bir kere girdimi onsuz adım atamaz oluruz. Hayatımızı sonsuza kadar değişir onunla birlikte. Sosyal medya tamda hayatımıza girdikten sonra onu sonsuza kadar değiştirip, onsuz adım attırmayacak, iş yaptırmayacak kadar güçlü. Adınızı duyurup müşteri kitlenizi genişletmek adına sosyal medya hayatımıza girdiğinden beri olmazsa olmazımız. Hızlıadam.com için hazırladığım
Sosyal Medyayı Etkili Kullanmak isimli yazımda sosyal medyadan etkin bir şekilde faydalanabilmek için genel bir yazı yazmıştım. Bu seferki yazımı Twitter için özel olarak hazırlıyorum.
Hazırsanız başlayalım.
Adım 1 – Bir Twitter Hesabı Oluştur Öncelikle yapmamız gereken tabiki bir Twitter hesabına sahip olmak ancak ben bu konuda bir eksik olduğunu düşünmüyorum. Daha çok oluşturulan Twitter hesaplarının ya yeterince etkin kulanılamaması yada hiç kullanılmaması noktasında sorun var. Ancak yine de hesabınız yoksa ilk adımımız bir Twitter hesabı açmak olmalı. Bu hesap isteğinize göre şahsi yada işniz için olabilir. Nasıl şekillendireceğiniz size kalmış. Ancak daha profesyonel bir profil çizmek için işinize yönelik özel bir profil oluşturabilirsiniz ki benim önerdiğim de bu yoldur.
Adım 2 – Profilini Eksiksiz Doldur Profili oluşturma işlemleri bittiyse sıradaki işimiz o profili bize katkı sağlayıp potansiyel müşterilerimizin dikkatini çekecek şekilde düzenlemek. Profiliniz insanlara sizin kim olduğunuzu, hangi işi nasıl yaptığınızı ve yaptığınız işin hakkını verip veremeyeceğiniz konusunda potansiyel müşterilerinizi bilgilendirecek en önemli noktalardan biridir. Düzgünce doldurulmuş bir profil Twitter’da reklam ve pazarlamanın ilk ve en önemli adımıdır. Ciddiyet ve yaptığınız işten uzak profil bilgileri ile bir çok müşterinizi daha başlamadan kaybedersiniz.
Adım 3 – Arkadaşlarını ve ilgi alanına giren hesapları ve rakiplerini takip et Profilinizi eksiksiz oluşturduktan sonra yapmanız gereken takip listeleri oluşturmak. Profilinizi oluşturduktan sonra arkadaşlarınızı, ilgi alanınıza giren diğer hesapları ve rakiplerinizi takip edebilirsiniz. Özellikle arkadaşlar ve ilgi alanınıza giren hesapları takip etmenizi öneririm. rakiplerinizi ise resmen takip etmeseniz bile sürekli göz hapsinde tutmalı ve attığı adımları incelemelisiniz. Onları eksik yada yanlışlarınızı kendiniz kapatabilir ve rakiplerinize karşı bir adım önde olabilirsiniz.
Rakip olarak görmediğiniz ilgi alanınıza giren diğer hesapları incelemek ise size yeni bir bakış açısı kazandıracaktır. Olaydan tamamen bağımsız olmayan farklı düşünce ve tarzlar sizin rakiplerinize karşı fark yaratmanıza yardımcı olacaktır.
Arkadaşlarınızın hesapları ise ilk aşamada reklamınızı yapabilmeniz için en idealidir. Unutmayın sıradan bir tweeti herhangi birisi RT yapmaz ama bir arkadaşınız bunu yapabilir. Bu nimetten mutlaka faydalanın.
Adım 4 – Takip ettiklerini listeler halinde ayır Yukarıda bahsettiğim 3 farklı hesap grubunu takibe aldıysan muhtemelen timeline’ın karmakarışık olmuş ve tweetleri takip edemez hale gelmişsindir. Bunun çözümü ise basit. Twitter’ın liste oluşturma özelliğini kullanarak takip ettiklerini listeler halinde ayırıp rahatça takibe devam edebilirsiniz. Ayrıca listeler atılan tweetlerin gözden kaçması gibi bir durumuda ortadan kaldırırlar.
Adım 5 – Paylaşımlarına dikkat et yediğiniz yumurta kimsenin umrunda değil. Bu başlık insanların sizi takip edip etmeme konusundaki en önemli noktalardan birisi. Blogunuz için bir hesap açtıysanız bu hesabı sadece blogunuz ile ilgili paylaşımlar için kullanın. yada hesabınız şirket içinse portföyünüzün dışına çıkmayın paylaşımlarınızda. Özellikle kişisel hesap gibi kullanmanız en son tavsiye edeceğim şeydir. Teknoloji haberi okumak için takip ediyorsa kişiler sizi bırakın sadece teknoloji ile ilgili tweetlerinizi okusunlar. Kimse sizin kahvaltıda ne yediğinizi merak etmiyor değil mi?
Adım 6 – Mention ve hasthagları kullanın Tweetlerinizi sizi takip eden kitleden daha fazlasıyla paylaşmak istiyorsanız hashtag’lar ve mentionlar oldukça önemlidir. Hashtag seçerken konunuz ile ilgili genel bir hastag kullanabileceğiniz gibi TT listesinde yer alan uygun bir hashtag’ıde seçebilirsiniz. Unutmayın ki insalar özellikle TT listesini takip ederler. Ayrıca kendi oluşturacağınız hashtag’lar ile de potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz.
Mention kullanımı ise daha çok tweetlerinizi RT yapabilecek kişiler ile yapıldığında faydalıdır. Sizinle paralel olarak çalışamalar yapan yüksek takipçili bir hesap tarafından yapılan RT kadar güzel hit getiren birşey yok twitter üzerinde.
Adım 7 Paylaşımlarınızı yaptığın saate dikkat et Yazımızın 7. ve son adımı ise tweet atlacak saatlerin belirlenmesi. Özellikle aynı saatlerde atılan tweetler takipçilerinizin içeriğinize yada hedef olarak ne koyduysanız ona hangi saatte ulaşabileceğini ve sizin ne zaman online olduğunuzu anlamalarında çok önemlidir. Online olduğunuzun bilindiği saatlerde etkileşimleriniz daha da artacaktır. Ayrıca içeriğinizin hangi saatlerde geleceği belli ise kullanıcılar özellikle o saatlerde sizi daha sıkı takip edecektir. Böylelikle tweetleriniz zaman tünelinde kaybolmadan görülebilecektir.
Tweet atacağınız saati belirlemek ise size kalış bir iş. Tavsiyem takipçilerinizin daha aktif olarak twitter kullandığı saatleri seçmeniz. Kurumsal bir kitleye hitap ediyorsanız mesai saatlerini tercih edeileceğiniz gibi daha küçük yaş gruplarına hitap ediyosanız okul dışındaki saatlerde paylaşım yapabilirsiniz.
Biliyorum ki biraz uzun bir yazı oldu ve okurken sıkıldınız. Konuyla ilgili aktaracaklarımı şimdilk bu kadar tutuyorum bu sebepten dolayı. Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle.
Takipte kalın
Kaynak :
Twitter Fenomeni Olun Demiyorum Ama!