Google Panda: Bilmeniz Gereken 5 İpucu
2. Bölüm
2 - Özgün İçeriğe Odaklanın
Hepimizin bildiği gibi Panda güncellemesi, içerik çiftliği (*), kopya ve çalıntı içerikli sitelere karşı bir önlem getiriyor. Yani bunun anlamı Panda’nın karalistesine girmemek için başkalarının makalelerini çalmayı bırakın ve gerçekten benzersiz içeriğe odaklanın.
(Görsel Kaynağı: Fotolia)
Kendi endüstriniz içerisindeki yerinize bir bakın ve şu soruları sorun:
"Benim okurlarımın merak ettikleri konu ne olabilir?"
"Okurlarıma benzersiz olarak ne sunabilirim? İçeriğimin burada olması veya olmaması neyi değiştirir?"
Başka sitelerden içerik kopyalamayın ya da yeniden yazmayın (rewrite), ama makaleye kendi görüşlerinizi ve kendi konunuzda bildiklerinizi ekleyebilirsiniz. Detay mı? İlham kaynağı bir blog nasıl olur? başlıklı yazıya bakın. (Çeviri notu: Belki oradaki yazıyı da çeviririz, kim bilir? :) )
Kulağa eski tip SEO çalışması gibi geliyor diye sorabilirsiniz. Cevap evet, ama şimdi en önemli SEO çalışması bu.
Dipnot:
* İçerik Çiftliği: İçerik çiftliği, İngilizce'deki "content farm" kalıbına denk geliyor. Belli bir konusu olmadan her konuda makaleyi içeren, genelde reklamlarla dolu ve kaliteli içeriği olmadığı halde SEO sıralaması üst sıralarda olan siteler için kullanılıyor.
Bu makale hongkiat.com Google Panda: 5 Tips You Should Now makalesinin çevirisidir. Devamını vakit bulup çevirdikçe buraya ekleyeceğim.
Diğer bölümlerde geçen konular: Prestije yoğunlaşmak, reklam oranını yeterli miktarda tutmak ve Panda güncellemelerini takip etmek.