lostyazilim
tr.link

Otomotivde müthiş yenilik

6 Mesajlar 925 Okunma
acebozum
tr.link

KenanKesmez KenanKesmez WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 11.08.2013
  • Yaş/Cinsiyet 43 / E
  • Meslek TürkiyeYabanHayatıAraştırmacıs
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad K** K**
  • Mesajlar 766
  • Beğeniler 549 / 139
  • Ticaret 79, (%100)



Otomotiv sanayide ‘illa orijinal parça’ uygulaması Haziran’da kalkıyor.



Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, otomotiv yan sanayine ve tüketicilere ‘orijinal yerine eşdeğer parça’ müjdesi verirken, sanayicinin de bankadan kredi kullanırken makinelerini teminat kullanabileceği çalışma yaptıklarını söyledi. Işık, otomotiv sektöründe haziran ayından itibaren illa orijinal değil, yerli sanayinin ürettiği eşdeğer parçaların da kullanılacağını söyledi. Otomotiv üreticisi ya da ithalatçılarının kutusu dışında eşdeğer yerli parçalar da kullanılmasıyla hem yerli otomotiv yan sanayi gelişecek hem de tüketicilerin özellikle bakım ve onarımda sigorta şirketleriyle yaşadığı sıkıntılar ortadan kalkacak.

Tüketiciyi de rahatlatacak

Işık katıldığı Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından ‘Hedefimiz üretim ve teknoloji üssü bir Türkiye inşa etmek’ sloganıyla gerçekleştirilen Yerli Malı Belgesi lansmanında, bir müjde paylaşmak istediğini belirterek, şunları söyledi: “Otomotiv sektörü Türkiye’nin en önemli sektörlerinden biridir. İhracatta, hazır giyim ve tekstili birleştirirsek ikinci, birleştirmezsek en fazla ihracat yaptığımız sektör. Bu sektörde yerli otomotiv yan sanayini desteklemek için eşdeğer parça çalışmasını bitirdik. Hazine Müsteşarlığımız da 13 Ocak’ta tebliğ yayımladı, 1 Haziran 2015 tarihinde eşdeğer parça uygulaması devreye girecek. Artık illa orijinal parça değil, yerli sanayinin ürettiği eşdeğer parça da araçlarda kullanılacak. İlk 2 yıl TSE olmak üzere daha sonra akredite edilmiş belgelendirme kurumlarınca onaylanacak muadil ürünler orijinal parça yerine kullanılabilecek. Böylece otomotiv yan sanayinde yerli üretimi artırmış olacağız.” Bunun tüketici açısından da son derece önemli olduğunu ifade eden Işık, tüketici üzerindeki maliyet baskısının azalacağını, ayrıca sigortanın çok maliyetli parçaları sigortalamadığı için oluşan mağduriyetin ortadan kalkacağını söyledi.

Eşdeğer yedek parçanın faydaları

- Üretilen yedek parça kalitestandardı yükselir.

- Ar-Ge yatırımları ve istihdam artar.

- Türk menşeili ürünlerin kalite imajını yükselir.

- İthalattan doğan ekonomik kayıp azalır.

- Yedek parça üreticilerinin eşdeğer parça ile rekabete katılımları güçlenecek.

- Tüketicinin alternatif seçmeimkanı sağlanırken, bakım onarım masrafları tüketici lehine düşecek.

- Sigortada oluşacak tüketici mağduriyetinin önüne geçilecek.


Kaynak: http://turkiyeninportali.com/haber/otomotivde-muthis-yenilik/30944/
CengizEr mhalat

kişi bu mesajı beğendi.

https://www.youtube.com/kenankesmezcom
wmaraci
reklam

Ersen16 Ersen16 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 25.06.2014
  • Yaş/Cinsiyet 49 / E
  • Meslek Bilişim Sektörü
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad E** U**
  • Mesajlar 96
  • Beğeniler 72 / 35
  • Ticaret 4, (%100)
Bende yan sanayi her türlü parçaya kesinlikle karşıyım hele otomobil gibi hayati önem taşıyan araçlar konusunda.çünkü hiçbir metal ve plastik malzeme yada yedek parça sadece şekilden ibaret değildir
bu malzemelerin çeşitlerine göre sertliği ve esneme payları değişir.yan sanayi parça üreticilerinde yeterli kalite ve denetim hiç yok orjinali 3 mm olan parça yan sanayi üretimde 1 mm olabiliyor, yada gözümle şahit olduğum bir olay toyota yan sanayi yeni rot kolu tamirci takarken eklem yerinden ayrıldı bu parça takarken ayrılmayıp fazla süratli olmayada gerek yok 80 - 90 km ile giderken ayrılsa ölümcül sonuçlar doğurabilirdi.
sigorta ve kasko konusuna gelincede sırf sigortaların kasasından az para çıksın diye eşdeğer parça olayına kesinlikle karşıyım
KenanKesmez

kişi bu mesajı beğendi.

mhalat mhalat Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 21.03.2013
  • Yaş/Cinsiyet 44 / E
  • Meslek Bilgi İşlem
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** H**
  • Mesajlar 521
  • Beğeniler 248 / 195
  • Ticaret 1, (%100)
"İlk 2 yıl TSE olmak üzere daha sonra akredite edilmiş belgelendirme kurumlarınca onaylanacak muadil ürünler orijinal parça yerine kullanılabilecek. "

Her muadil dandik demek değil. Kontrol işi sıkı tutulursa bu kendi ürünlerimizi kendimiz üreteceğiz demek.
Türkiye'de üretime her zaman birileri karşı çıkmış çamur atmıştır. Yine atacaklar ama it ürür kervan yürür.
Aynı işi gören parçaya sırf marka yada orjinal diye havadan para vermeye meraklıysanız yerli malı muadil ürünler almayın.
Önce muadil yaparsınız sonra kendi markanız ortaya çıkar. Korkmayın bundan.
KenanKesmez

kişi bu mesajı beğendi.

Ersen16 Ersen16 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 25.06.2014
  • Yaş/Cinsiyet 49 / E
  • Meslek Bilişim Sektörü
  • Konum Bursa
  • Ad Soyad E** U**
  • Mesajlar 96
  • Beğeniler 72 / 35
  • Ticaret 4, (%100)

mhalat adlı üyeden alıntı

"İlk 2 yıl TSE olmak üzere daha sonra akredite edilmiş belgelendirme kurumlarınca onaylanacak muadil ürünler orijinal parça yerine kullanılabilecek. "

Her muadil dandik demek değil. Kontrol işi sıkı tutulursa bu kendi ürünlerimizi kendimiz üreteceğiz demek.
Türkiye'de üretime her zaman birileri karşı çıkmış çamur atmıştır. Yine atacaklar ama it ürür kervan yürür.
Aynı işi gören parçaya sırf marka yada orjinal diye havadan para vermeye meraklıysanız yerli malı muadil ürünler almayın.
Önce muadil yaparsınız sonra kendi markanız ortaya çıkar. Korkmayın bundan.


Ben yerli üretime karşı biri değilim ama üretim izni alacakların ve yedek parça satanların çok sıkı denetimden geçmesi gerekiyor kullanılan malzeme,işçilik kalitesi vb her yönden. nasılki kimse at etinden yapılmış sucuk yemek istemezse aynı titizlikle bu konunun üzerine gidilmelidir birkaç ay önce herkesin konuştuğu depodan kaybolan çin malı kanserojen ayakkabılar gibi kimse dandik kalitesiz insan hayatını hiçe sayan malzeme satmaya cesaret edemesin
KenanKesmez

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

27207 27207 WM Aracı Anonim Üyelik
  • Üyelik 02.01.2014
  • Yaş/Cinsiyet - /
  • Meslek
  • Konum
  • Ad Soyad ** **
  • Mesajlar 1852
  • Beğeniler 346 / 707
  • Ticaret 5, (%100)
Valla yedek parça işi çok riskli. Orjinal firmadan başkasına güvenemediğin için aynı kalitede de olsa alamıyorsun. Orjinali de bu yüzden aşırı pahalı oluyor. Geçenlerde arkadaşın arabasının kapı kolunun vida bağlantılarını kapayan 3 santimetrelik ufak bi plastik parçası kırıldı. Yenisini 60 liraya aldı. 20 lirada taktırma parası verdi. Parçanın bir adı bile yok. Kapı kolunun ucunu kozmetik olarak kapayan bi plastik kapak gibi birşey. Bu iş için denetim şart. Kaliteli olmalı. Şu "Türk malı iyi değil ya, ya Alman malı yada Japon malı olacak abi. Ömürlük" muhabbetini bıraktıracak kaliteli ürünler lazım bize.
KenanKesmez

kişi bu mesajı beğendi.

HknCOLAK HknCOLAK www.hakancolak.com Kullanıcı
  • Üyelik 05.02.2014
  • Yaş/Cinsiyet 37 / E
  • Meslek Muhasebe, Blogger
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad H** Ç**
  • Mesajlar 874
  • Beğeniler 84 / 394
  • Ticaret 0, (%0)
Araçların kendi orjinal parçaları bile kağıt gibiyken (Bakınız Hyundai, Renault, Citroen vs) yan sanayisi aman aman.
KenanKesmez

kişi bu mesajı beğendi.

www.hakancolak.com
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al