Herkese merhaba oyun severler geçtiğimiz günlerde açık betasını aktif eden ilk Türk yapımı MMOFPS oyun Zula'ya bir göz attık. Hadi hep beraber Zula'yı tanıyalım.
[COLOR=#134f5c]Bölüm 1: Tanışma Vakti[/COLOR] İlk etapta üyeliklerimizi oluşturup oyunumuzu kurduk ve giriş yapmaya hazır haldeydik. Üst üste gelen aksilikler nedeniyle oyunun ilk izlenim makalesini oluşturmamız iki günden fazla sürdü maalesef. Her işte bir hayır vardır diyelim ve artık başlayalım. Benim ilk gözüme çarpan bir koruma sistemi "XIGNCODE3" kullanılması. 2014 Yılında efsane oyunlardan biri daha olan Knight Online'ın anlaşma sağladığı Wellbia firmasının ta kendisi. Güçlü koruma sistemi ile oyunda ki hile yapılma olasılığını minimum seviyede tutuyor ancak bir çok kullanıcının da bu sistemle sorun yaşadığını forumlarını ziyaret ederek görebilirsiniz. Neyse konumuza dönelim Zula İstanbul'da geçen Türk mafyasının Gladyolara karşı mücadelesini ele alıyor. Daha önceden Wolfteam, War Rock, Point Black vb. oyun oynadıysanız sistemi kavramanız hiçte zor gelmeyecek. Round sistemli savaşın beş farklı hali (Normal, Kovboy, Nişancı, Taarruz ve Bıçak Savaşı) bulunuyor. Oda oluşturma kısmına gelecek olursak oluşturduğumuz takım odasını arkadaşlarımızla beraber oynayacaksak şifreleye biliyoruz. En az bire bir en fazla sekize sekiz karşılaştırma oluşturabilir ve beta sürecinde dört farklı haritadan (Mahalle, Düğün Salonu, Oto Park ve Metro) birini seçebilirsiniz.
Başlangıçta karakterimize dört farklı set ekipman sunuluyor üç ekipman birbirinin aynısı bomba çeşitleri hariç diğer ekipmanda otomatik silah yerine sniper sunulmuş. Hemen yan tarafta da gördüğünüz gibi marketimizden alışveriş yapabiliyoruz. Bunların bazıları Zula Altını ile bazıları ise oynadığımız oyunlardan topladığımız Zula ile satın alınabiliyor. Her silah çeşidinin kendine has özellikleri var. Biri etkili vuruşta iyiyken geri tepmesi yüksek, biri nişangahı geliştirilmiş haldeyken vuruş darbesi düşük gibi. Zula bize daha hızlı gelişebilmemiz için yan görevler sunmuş tabi buda oyunun oynana bilirliliğini uzatmış. Şimdi asıl konuya geçelim GamePLAY!
[COLOR=#134f5c]Bölüm 2: Oyun Zamanı
[/COLOR]Zula bize az çok olayın İstanbul'da geçtiğini hissettirmeyi başarmış. Minibüs arkası yazılar olsun, duvarda asılı afişler olsun burası benim memleketim dedirtebiliyor yani. Oyuna ilk giriş yaptığımda ilk izlenimim bu oyunun bize Türk topraklarını ne kadar yansıta bilecekti. Çevre detaylarına baktım uzun uzun inceledim Mahalle haritasında İstanbul günümüz İstanbul'u değil tabi ki de sanıyorum 1980 civarı bir İstanbul. Ama 1980'de Mercedens Benz modeli var mıydı ? Neyse diğer haritalar kapalı bir alanda geçtiği için oralarda pek dikkatimi çeken bir yerler olmadı maalesef. Biz mahalle haritasından devam edelim. Simitçi arabası, mahalle bakkalı, Kız Kulesi gibi güzel detaylar eklenmiş. Ancak sorun oynanışta yavaş yavaş acımasız gerçekler bölümüne giriş yapalım. Oyunun bir Türk geliştirici Lokum Games tarafından bize sunulmuş olması bizim için gurur verecek bir şey tamam ama bu grafikler ne be abi. Günümüz oyunlarının çok çok gerisinde kalmış resmen. Bir kaç nesne hariç her şeyin yerinde kalması en ince yerlerden mermilerin geçememesi ... bu konuya ilerleyen yazımızda değineceğiz tabi ki de.
Oyunun biraz daha basitleştirilmesi istenilmiş olacak ki vurulabilecek bir hedefle karşı karşıya geldiğinizde namlunuzun rengi değişiyor. Eğer karşınızda ki bir rakip oyuncuysa oyuncunun adı da renk değiştiriyor (Hemen sağ tarafta ki resimde gördüğünüz gibi). Bu sistem ise oyuncunun tamamen namluya dikkat etmesi gerektiğini belirtiyor. Oyuna asıl eklenmesi gereken şeyler gözden kaçmış mesela merminin azalmasına doğru oyuncunun Reload (şarjör değiştirmesi) yapması gerekiyor gibi bir uyarı yok. Madem oynanış kısmı basitleştiriliyor bununda eklenmesi iyi olurdu. Çevre düzenine lafım yok sıradan bir sokak teması gayet hoş ama grafikler ben bu devrin grafiği değilim diye sırıtıyor resmen. Bu konuyu neden tekrar tekrar açtığımı şu şekilde anlatayım oyunun giriş kısmı harikulade denilebilir (kendime adıma konuşmam gerekirse oyuncu bekleme alanına özellikle bayıldım) hal böle olunca insan aynı atmosferin oyun içerisinde de olacağını bekliyor ama nafile tam tahmin ettiğim gibi bir oyun motoruyla karşılaşıyorum. Zula'nın oynanışını sadece Counter-Strike 1.3 ve önce ki sürümleriyle kıyaslayabiliriz desem yanılıyor olmam heralde.
Az öncede bahsetmiştim Zula olayın İstanbul'da geçtiğini gerçekten çok net bir şekilde hissettirmiş ama her şey bu his duygusuyla bitse keşke... Daha fazla uzatmaya gerek yok sanırım daha farklı yönleri ele alalım.
Zula'nın çatışma sahneleri de grafikleri kadar fiyasko maalesef. Yıl 2015 abi insana ateş ederken, pusu yaparken ne biliyim bir strateji uygulamaya çalışırken savaş halinde olduğunu hissettirmen lazım bana veya bize. Oyunun savaş kısmı özellikle Deathmatch (Normal) kısmı beni 2004-2005'lere götürdü. Arkadaşlarımla Half-Life oynadığımız o günlere. Çünkü oyunun savaş mekaniği tamamen Half-Life'ımsı bir terk fark varsa oda bombayı uzun süre elinde tutsanız da patlamama ihtimali. Haa bide bomba demişken oyunda bombaların etkisi oldukça fazla abartılmış yakınınızda patlayan bir bomba size hiç beklemediğiniz şekilde hasar verebilir o hasarı aldıktan sonra zaten artık bir ölüsünüz diyebilirim. Sis bombası klasik sis bombası belli bir alanın görüş mesafesini kısaltıyor Flash bombası ise size etki mesafesinde patlarsa karakteriniz 2-5 saniyelik bir sarsıntıya uğruyor. Oyunun belli bölgelerinde strateji açısından kullanabileceğiniz araçlar mevcut. Mesela inşaat binasında bulunan tüpe 2 mermi isabet ederse büyük bir patlama yaratıyor. Tüpe yakın bir mesafede bir oyuncu varsa oldukça fazla hasar almasını sağlayabilirsiniz.
[COLOR=#134f5c]Bölüm 3: Veda Vakti
[/COLOR]Yavaş yavaş gözlemimizin sonuna gelmeden birazda oyun içerisinde bazı hataları ve oyuna girerken yaşadığımız sorunları ele alalım. Oyunun inceleme kararı aldığımızda Türk oyunu olmasınında etkisiyle iyi bir hazırlık yaptık. İki farklı işletim sistemiyle oyunu test etmek istemiştik ama olmadı. Çünkü Zula Windows Vista ve üstü sürümler için oluşturulmuş. İlk bilgisayarımızı test için XP işletim sistemine çevirmiştik ilk olarak tahmini performans algoritmasının hatasıyla başlayan mücadele mavi ekran hatasıyla son buldu. Bu yüzden oyunu Windows 7 - 32 ve 64 bit sistemlerde test ettik. Zula grafiklerinden her ne kadar masum görünse de işin derinine inince olay pekte öyle olmadığı görünüyor. Çünkü test ettiğimiz her iki sistemde de oyunu tam anlamıyla sıfır kasma ile oynayamadık. Hemen Aşağıda test edilen sistemleri görebilirsiniz.
Birinci Bilgisayar Sistemi:
Windows 7 Ultimate - 32 Bit
AMD Sempron LE-1100
DDR2 - 2 GB Ram
NVIDIA GeForce 210 - 1 GB
Direct X 9.0c
İkinci Bilgisayar Sistemi:
Windows 7 Ultimate - 64 Bit
Intel i3-4150 Processor
DDR3- 4 GB Ram
MSI GT630 DDR3 - 2GB
Direct X 11
Zula oyunu gözlem makalemizde bize eşlik ettiğiniz için teşekkür ederiz, hepinize iyi oyunlar bol şans...
kaynak