lostyazilim
tr.link

20 Milyon Trafik İçin Siz Ne Yapardınız, Onlar Ne Yapıyor: "Vaka Analizi"

23 Mesajlar 3.665 Okunma
lstbozum
tr.link

Bilo Bilo WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 31.08.2012
  • Yaş/Cinsiyet 55 / E
  • Meslek Sanat Direktörü
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** G**
  • Mesajlar 121
  • Beğeniler 63 / 77
  • Ticaret 0, (%0)
****

Onlar 20milyon trafik için deli gibi çalışıyor.
Aslında sizin 20k için yaptığınızdan çokta farklı şeyler yapılmıyor.
Belki sadece çok daha fazla disiplinli çalışıyorlar, hepsi hepsi bu yani.


Hadi şimdi sıkı bir kahve alın (hayal gücünüzü açar iyidir iyi :) ) ve yaslanın arkanıza.
En ince ayrıntıları ile ele aldım. Bakın adamlar neler yapıyor neler.

****


Adamların hiti aylık 10k değil,
günlük 10k'da değil,
resmen ANLIK 10k seviyelerinde. Bu konuya daha önce burada giriş yapmıştık, hitleri canlı canlı 24 saat izleyebilirsiniz, konumuzun orijinal hali ise burada.


Şimdi yakın markaj zamanı.
DİKKAT: Satır aralarını dikkatlice okumanızı tavsiye ediyorum.


Dolaşıma Dikkat Ediniz!

Facebook paylaşımlarının çoğunda ana sitesine (gizmodo.com) direk bağlantı vermek yerine, yine kendisine ait bir başka sitesinin (io9.com vb.) YouTube sayfasına kısaltma (bit.ly) kullanarak bağlantı veriyor.

Ki böylece hem ağını güçlendiriyor (ek kazanç da var) hem de dönüşümleri gözlemleyebilme şansına sahip oluyor. (Ağın tamamı için bakınız Kinja.com). Birde grafikte canlandırmaya çalışalım;







Yine Facebook sayfasında, ana sitesindeki bir makalesini paylaşırken sosyal medya araçlarından Social Flow üzerinden yaratılan "gizmo.do" kısaltması ile bağlantı paylaşıyor. (ana site trib.al)

Üçüncü bir paylaşım şekli ise, yine ana sitesine ait olan (gizmodo) subdomain'lere yapılan çıkışlar.
Trafik akan her subdomain, zamanla hem ana sitenin sayfasını otoriterleştiriyor (dikkat: domaini değil sayfayı) hem de trafik sağlıyor. Döngü süper.

Twitter'dan günlük yapılan paylaşım sayısı ise saatte 1 haber, yani günde yaklaşık 24 paylaşım gerçekleşiyor. Tabi buradan yapılan paylaşımlarda yine gizmo.do kısaltması ile yayınlanıyorlar.


Peki Siteye Yeni Bir Haber Eklendiğinde Neler Oluyor?

    [*]İlk yayınlandığı anda ortalama 300+ farklı sitede yayınlanıyor. Ama bu, her eklenen yeni içerikte gerçekleşmiyor. Çıkılacak haberin türüne göre guruplanmış, birden fazla özel bağlantı grupları var. Paylaşımlar, ilgili haber hangi gruptaysa ona göre yapılıyor. Çokta akıllıca.
    [*]Bu ilk sitelerin ciddi bir çoğunluğunu RSS siteleri oluşturuyor.
    [*]Hepsi de indeks alan siteler. Ki gayet doğal, aksi halde bu rakamı biliyor olamazdık değil mi
    [*]Çoğunda hem ana sitesine hem de Twitter'daki ilgili haberin sayfasına çıkışlar var.
    [*]Bu sitelerdeki bağlantıların bir kısmı haberin ana kaynağına giderken, bir kısmı Feerburner üzerinden ve diğer bir kısmı da yine kendi sitesi olan Gawker'e ilişkin feed bağlantısı üzerinden gidiyor. Yani ilgili bir haberin bağlantısına tıklandığında bayaa bi dolaşım söz konusu.
    [*]Bu sitelerde yapılan paylaşımlara ilişkin profil bilgilerine baktığımda, çoğunda yine karşıma Kinja'daki profiller çıkıyor. Anlayacağınız editörler harbiden çok iyi çalışıyorlar
    [*]Referanslarının çoğunu email ile haberdar olan kullanıcılar oluşturuyor. Üyelerini gruplamışlar. Her yeni haber çıkıldığında, haber tüm üyelere birden değil, içinde bulunduğu gruba göre gidiyor. Bu da şu demek; Teknoloji seven birisine politika haberini göndermiyorlar. Nokta vuruşlu bir yaklaşım. Bu da peşinde hem ilgili haberin hemen çıkma oranının yüksek çıkmamasını, hem sayfa otoriterliğinin yükselmesini hem de ziyaretçiyi lüzumsuz haberlerle yorup, kaybetme riskinden uzaklaşmayı getiriyor.

Haber ilk yayınlandığı anda çıkan bu 300+ siteden kaçının kendilerine ait paravan, kaçının rss haber çekip kazanç sağlamaya çalışan webmasterlar olduğunu bilmiyorum, araştırmadım. İşte bunlarda bir haber yayınlandığı anda devreye giren sitelerden ilk 20 tanesi!

    [*]feedburner.google.com
    [*]scoopnest.com
    [*]regator.com
    [*]fnews.com
    [*]inagist.com
    [*]gizmodo.in
    [*]pipedot.org
    [*]buzztrends.net
    [*]myinforms.com
    [*]gzaeta.com
    [*]feedjunkie.com
    [*]lockerdome.com
    [*]fapzilla.org
    [*]pagesay.com
    [*]bloglovin.com
    [*]popist.com
    [*]danilnews.com
    [*]mobilitybeat.com
    [*]ohhword.com
    [*]1place4everything.com


bizde benzer bir blog listesine (ücretsiz) burada ve burada yer vermiştik


Birazda Mutfağa Göz Atalım

Eklenen bir haber doyum noktasına ulaşmadığı sürece yeni bir haber eklemiyor. Bu en fazla 45 dakika anca sürüyor. Bakın bu çok önemli bir madde. Çoğu site sahibinin kesinlikle gözardı ettiği bir konu. Bulunduğu seviyeyi korumak, istikrar sağlamak ve dengesiz büyümemek için gerçekten önemli. Eğer "taban" olarak belirledikleri seviyeye ulaşmamışsa, ek paylaşım ağları ile zorlamaya devam ediyorlar!

Haberlerin arasında sürekli olarak "Bu haftanın en iyileri" gibi bir başlık var. Üstlere yakın bir seviye de tutuluyor. Bu başlığın içinde ise o hafta içinde en çok ilgi gören başlıklara yer verilmiş. Haberin haberi gibi bir şey. Gayette akıllıca bir strateji. Eminim arkaplandaki yazılım çözümlüyordur tüm bu dengeyi. Ayrıca yine haberlerin arasında ağındaki sitelerdeki haberlerinde duyurumlarını mini mini geçiyor.

Haberlerin içinde yer yer "haber reklam" lara yer veriliyor. Hostgator şöyle böyle indirim yaptı, falance cep telefonundan bla bla gibisinden bir haber. Tencere tava reklam haberleri bile var Gayet güzel bir reklam stratejisi.

Çıkan haberlerin hepsi de yeni yazılmış haberler değil. Farklı haberlerin yeniden kaleme alınmış, yorumlanmış halleri. Ama tabi sayfa sonuna, bunun daha detaylısı şu linkte gibisinden kaynak vermekten çekinilmiyor. Bizde ne yazıkki bu anlayış pek yok.

Özellikle uzun haberlerinde (hatta hepsinde) kullandıkları resimlere ilişkin kaynaklara haber sonunda "şu resim flickr sayfasında şu kişiden alınmıştır" şeklinde bağlantı çıkışını hiç çekinmeden veriyorlar. Bizde olsa nerdeee. Biz daha resim yenileme programlarının peşinde koşa duralım

200-300 kelimeden az olmamak şartıyla ortalama günlük yayın sayısı 50 civarında.

    [*]Düzenli olarak her yarım saatte bir yeni haber çıkılıyor.
    [*]En az 3 tanesi 1000-2000 kelimelik.
    [*]Her yayındaki resim sayısı en az 1 adet olmak üzere ortalama 3 resim kullanıyor
    [*]Her gün en az bir haberinde 20-30 resim var.



Makaleleri içinden çıkış yaptığı bağlantılar oldukça bonkör seviyede. Genelde;
Ortalama 2 tane site içindeki farklı bir konuya, 6 tanede farklı sitelere çıkış yapılıyor

    [*]Çıkış yapılan sitelerden en az bir tanesi wikipedia gibi otoriter site
    [*]Yine en az 2 tane de gazete sitesi gibi otoriterler.
    [*]Hemen hemen çıkış yapılan tüm dış kaynakların alan adı otoriterlik seviyesi 70'in üstünde.
    [*]Sayfa otoriterlik derecelerinde sabit bir şey yok, sıfırda var seksende.
    [*]Makalelere yapılan yorumlardaki üyelerin profillerine baktığımızda tamamı kinja.com üyesi görünüyor. (Bunu bir ara kurcalamak lazım diye not almışım ama hiç de bakmamışım neyin nesi diye.)


Bazen, yeni bir haber eklendiği zaman, eklenen haberle en çok ilişkili eski bir haber sayfa üstüne çıkartılıyor. Yeterli okunma seviyesine ulaştığında arka sayfalardaki yerine geri dönüyor. Sanki "bu az okundu, az daha okutak" gibisinden. Matematiksel bir şeyler dönüyor gibi. Neyse, güzel taktik.

Site geneline baktığımızda, doğal aramalardan gelen ziyaretçi sayısı %15 civarlarında. Yine toplam ziyaretçisinin yaklaşık %55'ini mobil ve tablet kullanıcıları alıyor.

Sitenin hemen her gün 1000 Tweet, 5000 Like'ı var.

    [*]Hatırı sayılır derecede ziyaretçi çeken 20 subdomain var ve aktif şekilde ziyaretçi çeken 20 editörü var. Bunların haricindeki alt domain ve editörlerin ne kadar olduğu ile daha fazla irdelemedim. Bence bu kadarı yeter de artar bile
    [*]Sitenin her subdomain'i için ayrı ayrı, AKTİF Facebook ve Twitter sayfaları var. Bakın burada gerçekten çok ciddi bir ağdan bahsediyoruz.
    [*]Ziyaretçilerin çoğunun ortalama yaş gurubu 25-34 arası ve %80'den fazlasını erkekler ziyaretçiler oluşturuyor. Detaylı bilgilere Quantcast sitesinden bakabilirsiniz.



Toparlayacak Olursak
Birbirini besleyen 17 sitelik dev bir network
günlük 50 haber geçiyor (tüm gün yarım saatte bir)
Her site en çok io9'u, io9'da gizmodo'yu besliyor
her sitenin aktif bir şekilde tıkır tıkır işleyen face ve twit sayfaları
her sayfanın beğenisi milyon seviyesinde
twit sayfalarının her birinde ise bir kaç yüz bin takipçi
saatte bir twit geçiyor, günlük 25 falan.
ve her sitenin en az 10'ar subdomain'i var
tabi her subdomain ana siteyi besliyor
rüya mı kabus'mu bilemedim


Bizdeki duruma bir bakalım;
Face açılır, pasif kalır.
Twit açılır, bi gazla 20 liralık bi retwit falan
Sublar açılmışsa bile kendimiz dahi unutur gideriz
Geriye sadece ana sitemiz kalır, ona da 1 liralık makaleler ekletir
sonra yazarız
- siteme hit gelmiyor ne yapmalıyım?

elalem ne gazı kullanıyor bilmiyorum ama bizim kullandığımız gazda kesin bir sorun var
...



Benim çıkardığım hesaplamalara günlük çok temiz bi 50 kağıt kazancı olmalı. Direk aldığı reklamları, kısaltmaları, siteleri, face, twit, youtube kanallarını ve diğer hiç bir şeyi hesaba bile katmıyorum. Google Adsense, Rakuten Link Share, Criteo ve Skim Links çalıştığı firmaların başında geliyor.

Evet, Google da üst sıralara çıkmak gerçekten zor değil, ama bolca disiplin istediği kesin. Hem 20 milyon hitcik dediğin nedir ki İncelediğimiz bu site kelimelere odaklanmamış. Toplam trafiğin belki sadece %10'unu Google'dan aldığını düşününce, içeriğin ne kadar önemli olduğu bir kez daha ortaya çıkıyor.

Hem Seo hem de Smm'nin, yüksek bir disiplin ve sistemli çalışmaktan, oyunu ilk adımdan itibaren doğru bir şekilde planlamaktan ibaret olduğunu bir kere daha söyleyerek bitirmek istiyorum. Yine daha önce yazdığım Seo ve Sürdürülebilirlik tam da bu konuya el atıyor, okumanızı tavsiye ederim, iyi gaz verebilir :).

Eeee peki ne diye yazdık bu kadar, ne çıkardık bu konudan? Neyse, hiç bi fikrim yok, umarım büyük resim biraz daha netleşmiştir. Kalın sağlıcakla.

Kaynak: http://www.seobilog.com/2015/04/20-milyon-hit-mercek-altnda.html

Sevgiler
.
ApranaX VipTema erkolay

kişi bu mesajı beğendi.

Domainog.com | Seobilog.com
wmaraci
reklam

drumpoll drumpoll WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 02.03.2013
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Web Master
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad S** G**
  • Mesajlar 283
  • Beğeniler 42 / 55
  • Ticaret 38, (%100)
"Aman ha sakın sitenizden link çıkışı yapmayın!1!!1 Sitenizi geriye atar. Link çıkışını azaltın "vb laflar türkiyedeki çakma seo uzmanlarının ortaya çıkarttığı bir şey. ya da trollük mü bilemedim. ancak koskoca bir neslin blog tutma mantığını sefil etti maalesef.

Makaleye konu olan siteyi pm ile gönderebilir misiniz bana?
Bipixel Bilo

kişi bu mesajı beğendi.

CenkOnsoy CenkOnsoy Skype: cenkonsoy Kullanıcı
  • Üyelik 18.10.2012
  • Yaş/Cinsiyet 38 / E
  • Meslek Uzman Biyolog
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad C** Ö**
  • Mesajlar 4045
  • Beğeniler 77 / 1357
  • Ticaret 37, (%100)
Ekibini oluştur, zaman ayır; hayatın bu olsun. Hayatını nereye verirsen ver sana kazandırır ;)
Bipixel Bilo erdalgozum

kişi bu mesajı beğendi.

Bilim Forum | Bilimgunlugu.com

AlfaOis AlfaOis www.GameOis.com Kullanıcı
  • Üyelik 22.05.2014
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Bilgisayar Prog. / Webmaster
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad Ü** G**
  • Mesajlar 843
  • Beğeniler 75 / 205
  • Ticaret 53, (%100)
Ne kadar disiplin o kadar dönüşüm, ne kadar emek o kadar kazanç.
Bilo OiS

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

imlesene imlesene WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 17.01.2014
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Siyaset Bilimci
  • Konum Adana
  • Ad Soyad F** Ü**
  • Mesajlar 576
  • Beğeniler 48 / 86
  • Ticaret 7, (%100)
elinize sağlık hocam,resmen bizi anlatmışsınız yazının sonuna doğru :D
Bilo

kişi bu mesajı beğendi.

Bilo Bilo WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 31.08.2012
  • Yaş/Cinsiyet 55 / E
  • Meslek Sanat Direktörü
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** G**
  • Mesajlar 121
  • Beğeniler 63 / 77
  • Ticaret 0, (%0)

drumpoll adlı üyeden alıntı

"Aman ha sakın sitenizden link çıkışı yapmayın!1!!1 Sitenizi geriye atar. Link çıkışını azaltın "vb laflar türkiyedeki çakma seo uzmanlarının ortaya çıkarttığı bir şey. ya da trollük mü bilemedim. ancak koskoca bir neslin blog tutma mantığını sefil etti maalesef.

Makaleye konu olan siteyi pm ile gönderebilir misiniz bana?


Hocam öm'ye ne gerek... yazdım ya metnin girişinde, gizmodo diye.
dikkatinizden kaçtı herhalde :)
.
drumpoll

kişi bu mesajı beğendi.

Domainog.com | Seobilog.com

drumpoll drumpoll WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 02.03.2013
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Web Master
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad S** G**
  • Mesajlar 283
  • Beğeniler 42 / 55
  • Ticaret 38, (%100)

Bilo adlı üyeden alıntı

Hocam öm'ye ne gerek... yazdım ya metnin girişinde, gizmodo diye.
dikkatinizden kaçtı herhalde :)
.


gizmodo.in ve diğer url' leri görünce başka bir domain olabilir diye düşündüm. Bir de kinja var tabi. Sayfalar arası dolaşmaktan yoruldum :)

Teşekkürler.
 

 

Bilo Bilo WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 31.08.2012
  • Yaş/Cinsiyet 55 / E
  • Meslek Sanat Direktörü
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** G**
  • Mesajlar 121
  • Beğeniler 63 / 77
  • Ticaret 0, (%0)

drumpoll adlı üyeden alıntı

gizmodo.in ve diğer url' leri görünce başka bir domain olabilir diye düşündüm. Bir de kinja var tabi. Sayfalar arası dolaşmaktan yoruldum :)

Teşekkürler.


Siz, okumaktan / tıklamaktan yoruldum diyorsunuz.
Birde beni düşünün...
koca ağın minik bir bölümünü bile çıkarmak ve kaleme almak :)
.
bayNOKTA

kişi bu mesajı beğendi.

Domainog.com | Seobilog.com

drumpoll drumpoll WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 02.03.2013
  • Yaş/Cinsiyet 33 / E
  • Meslek Web Master
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad S** G**
  • Mesajlar 283
  • Beğeniler 42 / 55
  • Ticaret 38, (%100)

Bilo adlı üyeden alıntı

Siz, okumaktan / tıklamaktan yoruldum diyorsunuz.
Birde beni düşünün...
koca ağın minik bir bölümünü bile çıkarmak ve kaleme almak :)
.


Derli toplu yazmak ise zor bir iş gerçekten. Elinize sağlık.
 

 

saltuntas saltuntas WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 16.09.2013
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek blog yazarlığı
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad S** A**
  • Mesajlar 985
  • Beğeniler 42 / 391
  • Ticaret 92, (%99)
Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş. Sonuç olarak büyümek için disiplin ve ekip gerekiyor. İki tane faceye verip bloglardan tanıtım yazısı almakla büyüme yapılamaz.
Bilo

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al