Onu çerçeve yaptırsaydın :)
Bazı reklam verenler acemi oluyor ve optimizasyon yapmıyorlar. Üst limit koymayınca yürüyor da yürüyor.
Bazı arkadaşlar, eskiden çok iyi kazanıyorduk, adsense'e birşeyler oldu şu an kazanamıyoruz diyorlar.
Aslında adsense'e birşey olduğu yok. Eskiden reklam optimizasyonundan anlamazdı kimse. Üst limitler açıktı hep. Bu durum Google için olumsuz sonuçlar doğurabiliyordu.
Bu sebepten ötürü Türkiye tarafında büyük etkinlikler, programlar düzenlendi ve eğitimli şahıslar/firmalar yetiştirildi. Sertifikalar dağıtıldı.
Bu gün baktığınızda envanterde bulunan reklamların %90'ı sertifikalı iş ortakları veya tecrübeli kişiler tarafından yönetiliyor. Dolayısıyla yapılan optimizasyonlar, açık arttırmaların belirli bir limitin üstüne çıkmasını engelliyor.
Tabi bu limitlerin belirlenmesinde rekabet, kategori, anahtar kelime vs gibi başka etkenlerde mevcut. Şimdi oralara giremeyeceğim, yoruldum :)