Gelin biraz da işin kurnaz boyutlarına bakalım. (yazı içindeki linklemeleri burda yapmadım, isteyen bloğumdan bakabilir)
Yormadan hemen konuya giriyoruz;
Lütfen aşağıdaki iki satıra dikkatlice bakın, bakalım ne fark görüyorsunuz?
- Seo'ya Uygun Makale
- Seo’ya Uygun Makale
Eğer göremediyseniz şimdi her iki satırı da ayrı ayrı kopyalayarak Google'da aratın ve ilk sayfadaki değişimleri gözlemleyin.
Şimdi;
Ben çalışmalarımda ikinci satırdaki yazım şeklini kullanıyorum. Peki niye? Üstelik Google bunu "hatalı" olarak algılıyor. Şimdide ziyaretçi gözünden bakalım. Beklenen hareket, ziyaretçinin ilk satırdaki şekilde arama yapmasıdır. Yani "normal" apastrof işaretini kullanarak. Ama; Bazı klavyelerde (dillerde) default değer olarak veya alışkanlık olarak ikinci satırdaki apastrof kullanılıyor. Bu işareti kullanan webmaster sayısı yok denecek kadar az olduğundan şöyle bir durum doğuyor;
- Ziyaretçi benim apostrofu kullanmışsa, Google "bunu mu demek istediniz" mesajını çıkarıyor ama benim siteyi de rakiplerimden üste alıyor
- Yok eğer ziyaretçi normal tek tırnağı kullanmışsa; Google, benim başlıkta kullandığım özel işareti hiç önemsemiyor ve yine olması gereken sırada ziyaretçinin önüne çıkarıyor.
Yani tek atışta iki farklı sıralama elde ediyoruz. Umarım kafa karıştırmamıştır. (Farklılıkları bu siteden inceleyebilirsiniz)
Evet, bu oldukça saçma görünür ama kurnazcadır, bir tekniktir, çokta özel değildir ama öyle ulu orta kimsede böyle "kendine özel" teknikleri paylaşmaz (Zaten bende paylaşmıyorum. Şurda biz bizeyiz neticede ).
İşte bu yüzdendir ki; Seo kriterleri diye gördüğümüz kısım, buz dağının sadece görünen kısmıdır. Diğer kısımlarsa, inceleme araştırma biraz ter ve bolca deneme yamulmalarla meydana gelir. Bildiğiniz üzere seo teknikleri bölümünde fırsat buldukça farklı konulara yer vermeye çalışıyorum, bunun 100"e kadar yolu var. Neyse geçtik. İşte size Google'da yükselmek için önemsenmesi gereken 10 altın kural ((fazla yüklendiğim için ilgili konuları linklemedim, bloğumda var.);
[*]Google'da markalaştırmaya çalışacağınız akılcıl bir domain, emin olun keyword domain'den çok daha hızlı yükselecektir.
[*]Herhangi bir sayfadayken 1-2 tıkla ulaşılabilen tüm sayfalar, diğer sayfalardan daha hızlı yükselir.
[*]Gizli anahtar kelimeler, açık anahtar kelimelerden daha çok iş yapar. Mesela "seo nedir" anahtar kelimesi için;
"... webmaster seo nedir konusuna girmeden önce..." yerine
"... webmaster seo hakkında araştırma yaparken nedir diye sorarsa..."
şeklinde kullanınız. Yani "seo" ve "nedir" kelimelerini birbirinden kopartın.
[*]Başlıklarda (title) "-" yerine " | " kullanın ve bağlaçlarla dans etmeyi unutmayın.
[*]Ne kadar kaçsanız da, anahtar kelime yoğunluğu atlanacak konu değildir. Ayrıca, hala beleşken üşenmeyin, Google Anahtar Kelime Planlayıcı'da biraz vakit geçirin.
[*]Sadece seo'ya yüklenmeyin. Eposta, Adwords, sosyal medya, yarışmalar, satış siteleri, forumlar vb. gibi ziyaretçi kaynaklarını da kullanmaya çalışın.
[*]Konuların sayfa otoriterliğini güçlendirmek için planlı linkleme zor ama çok önemlidir.
[*]Aşırı önem verdiğiniz dış linklerinizi (backlink) ara ara kontrol şarttır. Onlar koparsa sizde koparsınız.
[*]Profilinizde kullanacağınız 1 adet anchor bağlantı, dışarıdan alacağınız 100 farklı bağlantıdan daha kıymetlidir. (bkz; Profil linkler konusu)
[*]Alan adı otoriterliği konusunu sallamayınız, kriterlere yer verdik, kesinlikle önemseyin.
Kaynak: http://www.seobilog.com/2015/05/googleda-yukselmek-icin.html
Sevgiler