Bugün birçok haber sitesi ve gazete de bu başarı hikayesi vardı. Özellikle tecrübeli arkadaşların düşüncelerinizi ve yorumlarını merak ediyorum.
Bahsi geçen site: sesliyemek.com
Bumerang Ödülleri’nde ‘en tarz blog’ seçilen Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Yüksek Lisans Programı mezunları Kemal Kadirhan ve Didem Pulat tarafından 53 TL’ye kurulan ‘sesliyemek.com’ bloğu, sektördeki büyük bir yatırımcıya 200 bin TL’nin üzerinde bir fiyata satıldı. İki genç girişimci, şirketin ortağı ve yöneticisi olmaya devam edeceklerini ifade etti.
Türkiye, Yemeksepeti.com’un, uluslararası online yemek sipariş platformu Delivery Hero tarafından 589 milyon dolara alınmasını konuşurken, başarılı bir girişim hikayesi de İzmir’den geldi. Yaşar Üniversitesi İletişim Yüksek Lisans Programı’nı bu yıl bitiren Kemal Kadirhan ve Didem Pulat’ın, yemek tarifleriyle müziklerin uyumunu ortaya çıkararak değişik ve özgün içerikler sunduğu ‘sesliyemek.com’ bloğu, değerini yaklaşık 4 bine katlayarak başarılı bir girişimcilik hikayesi yazdı. Kemal Kadirhan ve Didem Pulat’ın bir yıl önce 53 TL’ye kurduğu ve bugüne kadar 300 bini aşkın kişinin ziyaret etiği ‘sesliyemek.com’ bloğu, sektördeki büyük bir yatırımcıya 200 bin TL’nin üzerinde bir fiyata satıldı.
SESLİ YEMEĞİN DOĞUŞ HİKAYESİ
Sesliyemek.com’un ortaya çıkış hikayesini anlatan Kemal Kadirhan, “Yüksek lisans derslerinde, blogların günümüzde nereye geldiği, başarılı girişimcilik örneklerini gördüğümüzde bu fikir aklıma geldi. İlgi alanlarımı düşündüm. Farklı yemekler yemeyi ve farklı müzikler dinlemeyi hep sevdim. Yemek ve müziğin birlikteliğini ve hep birbirleriyle olan uyumunu düşündüm. Evde, lokantada nerede olursak olalım, müzik dinleyerek ya yemek yapıyoruz ya da yiyoruz. Araştırmalara baktım, sosyal medyada ve dijital alanlarda en çok neye ilgi gösteriliyor diye. Nielsen’in araştırmasında, yemek ve müziğin en fazla paylaşılan deneyimler olduğunu gördüm. Instagram’da insanlar bu kadar çok yemek fotoğrafı paylaşıyorsa, Youtube’da, Facebook’ta müzik bu kadar ön plandaysa bu kavramları birleştirerek yemeğin müzik kavramıyla buluşabileceği bu bloğu açma fikrim doğdu. 53 liraya mal ettiğim blog ilk açıldığında günde 20 kişi bile girmiyordu. Tarifleri kendim yapmaya başladım, annemin, büyük annelerimin tarifleri de eklendi zamanla. Müziklerini de aynı şekilde o anki ruh halime göre deneyimleyerek ekledim. Yalnızca bir kültürün değil, farklı kültürlerin yemekleriyle birlikte müziklerini de araştırdım. Evimde odamın yanına bir mutfak kurdum. Bir süre sonra tarif sayısı 400 – 500’e çıktı” dedi.
SLOGANLARI; “YE, İÇ, DİNLE VE KEŞFET”
Sesliyemek.com’un diğer bloglardan farklı olarak; yemek yapmanın, müzik dinlemenin ve tüm bunları sevdikleriyle paylaşmanın mutluluğunu sunduğunu belirten Kadirhan, “Tariflerimizi, ülkelerine, yörelerine veya duygusal modlarına göre farklı müziklerle eşleştirerek takipçilerimize yemek ve müzik deneyimini bir bütün olarak sunmaya çalıştık. ‘Ye, iç, dinle ve keşfet’ sloganıyla, yemek ve müziğin uyumuyla yeni bir deneyim yaşatmak istedik. Bir süre sonra takipçi sayısı, okumalar arttı, sosyal medyada da ciddi ilgi gördük. Bumerang ödüllerinde, 600 blog arasından ‘en tarz blog’ seçildik. Büyük şirketler de bunu görmeye başladı, ilk etapta siteye çeşitli ürün yerleştirmeleri geldi, farklı markalar da bize gelmeye başladı. Sevdiğimiz işi paraya dönüştürür hale geldik. Tüm bunları yaparken Yaşar Üniversitesi’nde aldığımız blog ve içerik hazırlama, yaratıcı düşünme, inovasyon ve girişimcilik eğitimleri çok katkı sağladı, ufkumuzu açtı” diye konuştu.
SATIN ALMAK İÇİN BİRÇOK TEKLİF GELDİ
Blogla birlikte, ortak bir proje daha geliştiklerini anlatan Kemal Kadirhan, “Bir kültüre ait müzik CD’si, o kültürü yansıtan yemek tarifinin olduğu, örneğin bir Hint yemeğini yaparken kullanacağı baharatlar, mutfak eşyaları tasarladık. Kişilere özel tarifler ve bunların hiç bulunmayan baharatlarını paket haline dönüştürdük, ürettik ve sattık. Kişiye özeldi, bir daha da üretmedik. Bu süreçte bloğu satın almak için birçok teklif geldi. Sektördeki büyük bir firma iyi bir teklifle geldi ve projede yüzde 10 hisseyle yönetici olarak kalmamızı istediler. Sadece markamıza değil, bizim fikirlerimize de değer verdikleri için bu teklifi olumlu bulup bir sunum yaptık ve karşılıklı anlaştık. 53 TL’ye kurduğumuz sitemizi 200 bin TL’nin üzerinde bir fiyata devrettik” dedi.
Kaynak: http://www.milliyet.com.tr/genc-girisimcilerin-buyuk-basarisi-izmir-yerelhaber-813719/