İşte size bomba bir uygulama.
Aslında hemen her gün hepinizin kullandığı Google Anahtar Kelime Planlayıcısı.
Ama aynı aracı bu kez farklı bir şekilde kullanabileceğiniz bir yöntem.
İster kendi siteniz ister rakipleriniz için kullanın. karar sizin
Başlayalım;
Google'ın Anahtar Kelime Planlayıcı aracını hemen herkes şu şekilde kullanıyor;
[*]"yeni anahtar kelime fikirleri" bulmak veya
[*]"rekabet oranları"nı görmek
Ama bu defa şu şekilde kullanacağız;
[*]hem kendi sitemize hangi kelimelerde içerik girmemiz gerektiğini öğrenmek,
[*]hem rakip sitelerin neler yaptıklarını öğrenmek
[*]ve hem de rakiplerin fark edip sizin fark etmediğiniz yeni anahtar kelimeleri bulmak için kullanacağız.
Büyük ihtimalle bu makalenin sonuna ulaşana kadar ne anlattığını tam olarak algılamakta güçlük çekilecektir.
O yüzden kısaca başlıklara bakıp geçmenin iyi fikir olduğunu sanmıyorum, kafanız karışır. Emin olun, ilerledikçe her şey aydınlanacak.
Ayrıca bu aleti bu şekilde kullanan var mı yok mu bilmiyorum ama emin olun bu teknik, size çok çok keyifli bir yöntem sunacak. Hadi başlayalım...
Hangi Siteler İçin Kullanılabilir?
İster "kendi siteniz" için, ister "rakip siteler" için kullanın. Her iki durumda da şu başlıklar hakkında fikir sahibi olursunuz;
Eğer kendi sitenizi sorgulatıyorsanız;
"En son girdiğiniz içerik" hakkında başarılı olup olmadığınızı ve/veya girmiş olduğunuz içerik hakkında Google'ın neler düşündüğünü görebilirsiniz. Siz yeni girmiş olduğunuz bir makalenin anahtar kelime yoğunluğunu profesyonelce düzenlemiş olabilirsiniz. Ancak girmiş olduğunuz bu kelimeler üzerinde bir de Google'ın bakış açısı var. İşte her iki durumda da, listeye yeni anahtar kelimeler eklenir. Bu, sizin kontrolünüz dışındadır. Listeye bakar ve gerekli ekleme ve çıkarmaları yapabilir veya "ilişkili" olarak sunduğu bu yeni anahtar kelimelerden yola çıkarak yeni yeni içerikler girebilirsiniz :)
Eğer rakip siteyi sorgulatıyorsanız;
Aslında yukarıdaki paragrafta ele aldığım tüm açıklamalar aynen geçerli. Rakip siteyi sorguladığınızda gelen sonuç penceresindeki tek farksa "bakış açınız"dır. Yani şu cümleleri kurabiliyorsunuz;
[*]Rakip neler yapıyor
[*]Rakip siteye Google nasıl bakıyor
[*]Google rakibin içerikleriyle ilgili hangi ek anahtar kelimeleri öneriyor
[*]"vaaaay rakip site şu kelimeye yüklenmiş, bende o kelimeye yükleneyim" veya "aman ben yüklenmeyim çakışmayalım"
[*]Rakip şu kelimeye yüklenmiş, Google'da ilişkili olarak şu kelimeleri sunmuş ama rakibim o kelimelere yatırım yapmamış ben yapayım.
gibi çıkarımlarda bulunabilirsiniz. Artık hayal gücünüze ve gelen listeden neler çıkaracağınıza bağlı. Benim en sık kullandığım yöntemse bu yazının son başlığında.
Listeler Hakkında Önemli Ayrıntılar
[*]Standart ayarlarla oynamamışsanız (oynamayın), listenin en üstündeki kelimeler, Google tarafınca en son ilişkilendirilen ve eklenen kelimelerdir.
[*]Sorgu sonucu gelen sonuçlarda, web sitenize girmiş olduğunuz içerikler sonucunda, Google'ın sitenizle ilişkilendirdiği yeni anahtar kelimeleri göreceksiniz.
[*]Listede yer alan kelimelerden bir kısmı, arama sonuçlarında sıralamaya girdiğiniz kelimelerdir.
[*]Sıralamaya girmemiş kelimeler, -"bu kelimelere ilişkin içerik girersen, sıralama alma ihtimalin yüksektir" anlamına gelebilir.
[*]Listedeki kelimeler, sadece ve sadece "sorgulanan sitenin içerikleriyle" ilişkilendirilen kelimelerdir (Google'a göre)
Eğer yöntemi rakip bir site üzerinde uygulamışsanız, bu kez gelen sonuç penceresindeki listenin anlamı ise şudur;
[*]Rakip, şu anahtar kelimelerde sıralama almıştır.
[*]Rakip, şu anahtar kelimelere yüklenmektedir.
[*]Rakibin, sitesine girmiş olduğu içeriklerle ilişkilendirilmiş kelimeler bunlardır
[*]Rakip, girdiği makalelerde en son şu anahtar kelimelere yüklenmiş yüklenmeye başlamış demektir.
İsterseniz ilk olarak örnek oluşturması açısından "seo" kelimesinde ilk sıralarda yer alan sitelerin sonuç pencerelerindeki ilk 10 anahtar kelimelere göz atalım.
Tablodaki sonuçlar günceldir. İlgili sitelerin anahtar kelimelerine baktığınızda, hangi sitenin neler çevirdiğini veya Google'ın ondan ne beklediğini çok rahat görebilirsiniz. Düşmeye başladıkları kelimeler için yeni içerik girip güçlendirenleri mi görmek istersiniz yoksa yeni yüklendikleri kelimelerimi öğrenmek istersiniz. Liste hepsini sunuyor. :) Tabloda ayrıca, her sitenin bu ilk on kelimedeki sıralamalarına da (sıralama almışsa) yer verdim.
Listeler Neye Göre Güncelleniyor?
Sonuç penceresine gelen listeler periyodik olarak güncellenmekte, gelen sonuç sayılarında kimi kez alçalma kimi kez de yükselmeler yaşanmaktadır. Bunların en önemli sebepleri ise;
[*]Listelenen sitenin son girdiği içeriklere göre
[*]Google algoritmalarındaki güncellemelere göre
[*]İlgili sektördeki sitelerin pozisyonlarındaki oynamalara göre
Bu Listeyi Nasıl Oluşturabiliriz?
Oh be. Hele şükür sonlara geldik. Açıklaması uygulamasından sordu. Önce Google Anahtar Kelime Planlayıcı aracına girip, ilgili yerleri aşağıdaki gibi doldurun.
Onayladığınızda sonuç penceresi aşağıdaki gibi görünecektir.
Yukarıdaki liste seobilog için oluşturuldu. Mesela kendi sitem için gelen sonuçları yorumlayalım;
Her ne kadar açıklama bölümümde yer alsa da "pazarlama stratejileri" şeklinde bir anahtar kelime, yakın bir geçmişe kadar listeye gelmiyordu. Geçen hafta listenin en üstünde değildi, hatta belki de hiç yoktu. Google'ın bunu listeye almış olması, gerek son girdiklerimden sonra yaptığı çıkarım, gerekse "ilişkili" olarak görmesinden kaynaklanıyor.
Diğer bir uç örnek verecek olursam; "seo p....i" şeklinde bir kelimeye de yükenmedim (listede 7. kelime) ama Google bunu listeye aldı. Ancak şundan kesinlikle eminim (çünkü daha önce çok denedim), kısa bir süre sonra bu kelime listeden yok olacak. Çünkü her ne kadar "ilişkili" olarak eklemiş olsa da, kelimeye ilişkin yeni içerikler girmediğim sürece, bunu listeden kaldırıyor. Ama şunu da yapabilirim ve yaptığımda da işte o zaman süper oluyor;
Hazır Google bu kelimeyi sitem ve içeriklerimle ilişkilendirmişken, ben tutupta ilgili kelime ile ilgili bir içerik yazarsam işte o zaman bingo :). Emin olun kendimce kafamdan seçeceğim diğer tüm kelimelere göre çok daha yüksek sıralama alıyor.
Daha Farklı Nasıl Kullanılabilir?
İşte benim en sevdiğim kullanım şekli. Kendi sitenizi sorgulatır ve Excel'e aktarırsınız. Ardından rakip siteyi sorgulatır, bunun sonuçlarını da Excel'e atarsınız. Daha sonra her iki listeyi kesiştirir ve "aynı" olanları iptal edersiniz. Kalan sonuçlar içinde, rakipte olup sizde olmayan sonuçları göreceksiniz. Böylece hangi "ek anahtar kelimelere" yüklenebileceğim çıkar ortaya :) Valla ben en çok bu kullanım şeklini seviyorum.
Hep dediğim gibi; Bakmak ve görmek çok farklı şeylerdir ve seo işi birazda hayal gücünüzün genişliğine bakıyor.
E artık siz daha farklı nasıl kullanırsanız kullanın, orası size kalmış. Kalın sağlıcakla
KAYNAK: http://www.seobilog.com/2015/06/seo-teknikleri-012-anahtar-kelimeler.html
Sevgiler