2015 SEO; 2015 yılı SEO’nun bize göre bronz çağından altın çağına geçiş yılı oldu. Google güncellemelerini güçlendirdi.
SEO kavramı öne sürüldüğünden bu yana en büyük sıralama değişikliklerinin olduğu yılın 2015 yılı olduğunu tahmin etmemek zor olsa gerek. Google algoritması kullanıcılarına en doğru sonuçları göstermek için bu yıl büyük değişiklikler yaptı. Google’ın en büyük atılımları spam siteleri düşürmek, blackhat SEO’yu en aza indirgemek, link çöplüğü olan siteleri sıralamada düşürmek ve değersiz hale getirmek,
paravan blog algoritması, sosyal medyanın önemini arttırmak ve en önemlisi mobil SEO’yu göz ardı etmemek oldu.
Spam Sitelere Ne Oldu?
Google 2015 yılının ilk yarısı olan bu 6 ayda spam siteler oldukça gözden kayboldu. Spam sitelerin SEO’da önemsiz hale gelmesinin en büyük faktörü şüphesiz ki yapılan güncellemelerdir.
BlackHat SEO
Rakiplerimiz aralarında araştırma yaptıysak bu çalışmanın aza indiğini görürüz. 2013-2014 yılına nazaran bu sene bu çalışmalar Google tarafından engellendi.
Link Çöplükleri
Link çöplüğü olan siteler, dizin siteleri, firma ekleme siteleri, içerik üretmeyen sürekli dışarıya link veren siteler bu yıl önemini yitirdi.
Paravan Blog Algoritması
2010-2014 yılları arasında gücü tartışılamazdı. Blogspot, WordPress ve Tumblr başta olmak üzere paravan blog’un SEO’ya etkisi büyüktü. Ancak link çöpçüleri yüzünden etkisi azaldı. Paylaşımsız ve sadece link içeren bu paravan blogların SEO’ya katkısı yok.
Sosyal Medyanın Önemi
2010-2015 yılları arası önemi oldukça arttı ancak bu yıl 4 yılı katlayarak artış gösterdi. Facebook, Twitter,
Linkedin ve Youtube paylaşım alanları kullanılmalı ve etkin olunmalı.
Mobil SEO
Akıllı telefonların ve tabletlerin kullanımının da artmasıyla bu alanlardan giriş yapan kullanıcılar için sitelerin tasarımları optimize edildi. WordPress gibi hazır içerik sistemi kullanan site sahipleri bu güncellemeden etkilenmedi. WordPress otomatik bu optimizeyi yaptı.