tema seçildi hocam kısa süre içinde yüklenecek inşallah
Ek Olarak: Bir çok yerde bu soruların dile getirildiğini ve “Magento iyidir”, “Open Cart en güzeli” gibi cevapların tatmin etmediğini farkederek bu yazıyı yazma kararı aldım.
2 sistem arasındaki temel farkları maddeler halinde belirtecek olursak,
1) Ürün özellik yönetimi
Opencart için ürün özelliklerinde sıralama,attribute ismi ve attribute grubu var.
Magento da bunlara ekstra olarak
a)Havuz: attribute havuzu eğer başka bir dilde veya mobil bir siteniz varsa, bu attribute un diğer mağazada farklı özellikler içerip içeremeyeceği. Örnek ingilizce ve türkçe siteniz varsa beden özelliği ikisinde de XL olarak gösterilecekse genel i seçebilirsiniz. Fakat renk özelliği tr sitede Kırmızı, eng sitede Red olarak gösterileceğinden Havuz seçeneğini website seçebilirsiniz.
b)Giriş Tipi: decimal,text,varchar,integer attributelerin ayrılması.
c)Eşsiz Değer:Ürünlerde bu değerin tekrar edip edemeyeceği, örneğin barkod alanının unique olması istenir. Bu seçeneği “evet” olarak işaretlediğiniz takdirde 2 farklı üründe aynı barkodun olmasını engeller
d)Zorunlu Değer: Bu özelliğin girilmesini admin panelden zorunlu tutulup tutulmayacağı,
e)Ürün tipi: Bu özelliğin hangi ürün tipine uygulanacağı
f)Aramada kullanmak: Bu özelliğin içeriğinin arama fonksiyonlarında kullanılıp kullanılamayacağı,
e)Gelişmiş aramada kullanmak
g)SOl filtrede gözüksün
h)Arama sonuçlarında sol filtrede gözüksün
i)Kampanya kurallarında kullanımı:
j)Detay sayfasında gösterilsin mi?
k)Kategori Liste sayfasında gösterilsin mi?
l)Kategori liste sayfasında bu özelliğe göre sıralama fonksiyonu aktifleştirilsin mi?
2)Kategori Yönetimi
OpenCart da kategori hiyerarşisini kategori detayından kategorinin parent kategorisini seçerek kurmalısınız. Magento da ise hiyerarşik düzen basit bir sürükle bırak mantığıyla kurulabilir ve değiştirilebilir.
Kategori detayına girdiğimizde ise çoğu özellik ortak görünüyor.Opencart da olup magento da olmayan yine herhangi bir şey yok. Magento da ise ekstra olarak
a) Display Mode: Bu seçenek sayesinde kategorinizde yalnızca cms sayfa gösterebilir, ya da cms sayfayla birlikte ürünleri gösterebilirsiniz.
b) Is Anchor: Bu seçenek sayesinde kategorinin alt kategorisinin ürünlerini devralıp almayacağını belirleyebilirsiniz.
c)Available Listing Sort By: Bu seçenek sayesinde o kategoride ürünleri sıralayacak attribute leri kategori bazında belirleyebilirsiniz.(yeni gelen, fiyata göre vb.)
d)Belirli tarih aralıklarında özel tasarım uygulamak: 12-15 Ağustos tarihlerinde Elektronik ürünler kategorisinde kampanyanız var ve bu kampanya doğrultusunda bu kategori için özel bir tasarım çalışması yaptınız. Bu tasarımı bu tarihler arasında devreye girecek şekilde ayarlayabilirsiniz.
e)Kategori ürünleri ve ürün sıralaması: Kategori yönetiminden ürünleri görebilir ve ürünleri kategori bazında istediğiniz sıralamada çıkmasını sağlayabilirsiniz. Open cartta ürün sıralamasının ürüne 1-1 bağlı olması, aynı ürünün farklı kategorilerde olması durumunda, o ürünü bir kategoride önde, diğer kategoride arka sıralarda çıkarmanızı engellemektedir.
3)Ürün Yönetimi
Open cartta ekstra olarak ürün bazında reward points belirlenebilmesi özelliği mevcut.
Magento da ekstra olarak
a)Attribute setlerin ürüne bağlanması: Ürün yönetimini kolaylaştıran özelliklerden bir tanesidir. Eğer farklı ürün gruplarını pazarlıyorsanız, eklediğiniz tüm özelliklerin admin panelde ürün detayında çıkmasını istemezsiniz. Bu sayede Bilgisayar attribute setine bağlı üründe Cpu özelliğini, tekstil ürünlerinde beden özelliğini görüyor olacaksınız.
b)Ürün Özellikleri ve Attribute set Gruplarının admin ürün detayında ayrı tablarda belirmesi: Ürün yönetiminde karmaşıklığı azaltan özelliklerden bir tanesidir. Örneğin Tedarikci özellikleri adında bir attribute set grubu açıp, buraya belirlediğiniz özellikleri atadığınızda bu attribute set in altındaki grup admin panel ürün detayında gruplanmış halde karşınıza çıkacak ve her attribute set te farklı gruplar görüyor olacaksınız.
c)Ürün tipleri: Opencartta da olmasını beklediğim özelliklerden bir tanesiydi fakat farklı şekilde çözmeye çalışmışlar. Magento da ürün tipi olarak
-Basit ürün
-Grup Ürünü
-Ayarlanabilir Ürün
-Sanal Ürün
-Bundle Ürün
-İndirilebilir Ürün
ler bulunmaktadır. Bu sayede çok farklı isteklere cevap vermekte zorlanmaz. Örneğin ürün detay sayfasında cpu, ram vb. gibi özellikleri seçtirterek bilgisayar toplatmak istiyorsanız bundle ürünü,
tekstil ürünlerini satmak istiyorsanız ayarlanabilir ürünü
-Farklı özellikleri olmayan(renk beden gibi) ürün satışa açmak istiyorsanız basit ürünü,
-Bir modül, e-kitap vb. ürünleri pazarlamak istiyorsanız indirilebilir ürün tipini
-İndirilebilir ürüne yakın olarak fiziki olmayan bir hizmet pazarlamak istiyorsanız sanal ürünü
-Parfüm satmak istiyor, ve her ölçüsünün ana ürünün detayında yer almasını istiyorsanız grup ürünü
kullanabilirsiniz.
d)Ürün Özellik Seti: Eğer farklı tipte ürünler satıyorsanız(elektronik-tekstil vb.), ve bunların her birinin onlarca özelliği olduğunu düşünürsek, tekstil ürünü için cpu özelliğini, elektronik ürün için beden özelliğini admin panelde ürün detayında görmek, ve hatta setleyebilmek istemezsiniz. Magento bunu attribute set ile sağlar. Bu tarzdaki farklı ürün grupları için attribute set oluşturur ve ürünleri oluştururken attribute setlere bağlarsınız.
e)Custom Options: Magento da oldukca gelişmiş olan bu özellik, müşterilerinize ürün hakkında sınırsız sayıda seçenek sunmanızı sağlar.
Renk, ölçü, genişlik gibi özellikleri dilediğiniz şekilde(checkbox,dropdown,multiselect vb.) müşterilerinize seçtirebilir, zorunluluklarını ve opsiyonelliklerini belirleyebilirsiniz.
d)Related, up-sell,cross-sell ürün ilişkileri: Bu özellik sayesinde dilediğiniz bir ürünün detayında belirlediğiniz diğer ürünleri kullanıcıya sunabilir, veya o ürünün sepete atılması durumunda bu ürünleri sepet sayfasında gösterebilirsiniz.
4)Kampanya Yönetimi
Magento ve Opencart kampanya yönetimi arasında karşılaştırılmayacak kadar fark görüyorum.
Opencart için kampanya yönetimi aşağıdaki seçenekleri kapsamaktadır.
-Müşterinin gireceği kupon kodunu belirleme,
-Ürün fiyatından %sel veya sabit miktarlı indirim
-Hangi kategorideki ürünlere uygulanacağı veya spesific olarak hangi ürüne uygulanacağı
-kampanya başlangıç ve bitiş tarihi
-Bir kuponun kaç kez kullanılacağı
-Bir müşterinin kaç kez faydalanabileceği
Bunlara ekstra olarak Magento’da yapılabilecekler
a)Store bazında kampanyanın geçerliliği
b)Müşteri grubu bazında kampanyanın geçerliliği
c)Kampanyada kupon kullanılıp kullanılmayacağı : Opencart ta kampanyalarda kupon zorunluyken, magento da belirlediğiniz şartlar sağlandığında kuponsuz kampanyanın uygulanabilirliği
d)Otomatik kupon oluşturabilme : tanımladığınız özelliklerde(alfabetik,numerik,15 hane vb. gibi) istediğiniz sayıda kupon kodu oluşturabilme
e)Öncelik setleme: Birden fazla kampanya olduğunda hangi kampanyanın önce uygulanacağı, bu sayede oluşturduğunuz 3 no’lu kampanya dan sonra diğer kuralları uygulamasın gibi bir seçenek seçebiliyor ve kampanyaların aleyhinize olmasını engelliyor, kontrol altında tutabiliyorsunuz.
f)Gelişmiş şart belirleme: Bu özellik kampanya yönetiminde magento yu en güçlü kılan özelliklerden bir tanesidir. Kendi oluşturduğunuz ürün özelliklerini (tedarikci, marka vb.) bu şartlarda kullanabilirsiniz.
-Eğer x tedarikcisinin ürünlerinden sepette 200TL ürün varsa,(ve-veya)
-y marka üründen sepette 3 veya fazla varsa
gibi şartlardan sınırsız sayıda tanımlayabilir, bu şartları “and” veya “or” ile birleştirerek sınırsız sayıda logic işlemler yapılmasını sağlayabilirsiniz.
g)aynı gruptaki ürünlerden 3 al 2 öde gibi kampanyaları rahatlıkla tanımlayabilirsiniz.(en ucuz olanı için ek modüller gerekebilir)
Sonuç olarak magento yu öne çıkaran en etkili konulardan biri kampanya yönetimi ve uygulanabilirliğidir.
5)Sipariş Akışı: Magento nun çok daha kompleks sipariş akışının olması küçük mağazalar için dezavantaj olmakla birlikte sipariş adedinin yükseldiği düşünülürse koyduğu katı kurallar ve opsiyonel seçenekler (kısmi fatura, kısmi iade, kısmi sevk, sipariş durumunun state ve status olarak 2 ye ayrılması vb.) müşteriyi korur niteliktedir.
6)İçerik Yönetimi: Magento da ekstra olarak cms sayfalara belirlediğiniz tarih aralıklarında özel tasarım uygulayabilirsiniz. Bunun haricinde 2 sistemin cms leri arasında bir fark yoktur.
7)Raporlar: 2 sistemin raporları arasında pek fark yoktur. Magento da ekstra olarak
-Store bazında rapor alabilme özelliği
-Terk edilen sepetlerin raporlarını alabilme
özellikleri mevcuttur.
8)Geliştirilebilirlik: Dünyanın en büyük sistemlerinin native hali bile, sizin küçücük ihtiyacınız karşısında çaresiz kalabilir. Bu durumda sistemlerin geliştirilebilir olması, yeni fonksiyonlara-modüllere açık olması önem arz etmektedir. Magento global olarak kendisine hatrı sayılır bir yer bulmuş olsa da, türkiye de tek başına hareket eden kullanıcılarını çözümsüz bırakmaya devam etmektedir. Bu durumda 2 sistemi karşılaştıracak olursak
-Eğer ihtiyacınızın global olduğunu düşünüyorsanız, magento ile ilgili yazılmış on binlerce modülden 1i çok muhtemel sizin ihtiyacınızı karşılıyordur, Open cart için dünya çapında daha az modül bulunduğunu söyleyebilirim.
-Eğer ihtiyacınız Türkiye ye özel bir geliştirmeyse(sanal pos, kargo entegrasyonları vb.) Opencart türkiye de ücretsiz modülleriyle daha avantajlı gözükmekte.
emrah UYANIK'ın bir makalesinden alıntıdır
Ek Olarak:
zizigo.com, lidyana.com defacto.com.tr, penti.com annelutfen.com
nike gap giant toms olympus gıbı bınlerce marka magento kullanıyor zaten hocam