Siteliner Nedir ? Siteliner Nasıl Kullanılır ?
Öncelikle hoş geldiniz. Sizlere bugün siteliner seo analiz aracının nasıl kullanılacağından bahsedeceğim. Aslında siteliner tam anlamıyla bir seo test veya analiz aracı değil. Fakat seo için en önemli kriter olan içerik hakkında detaylı bilgiler sunan bir araç.
Bu site ile içeriğinizin kalitesini ölçebilir, hatalarınızı görüp seo için içeriklerinizi daha kaliteli hale getirebilirsiniz. All in seo olsun yoast olsun bu tarz eklentilerde belli ayarlar ile seo temelleri atılır. Hepimizin aşina olduğu şeyler vardı. Noindex ve nofollow gibi.
Sitemizde her sayfanın indexlenmesini istemeyiz değil mi ? Hatta bazı arkadaşlar tagları tamamen indexe kapatır. Google için sitenizin indexlenmiş sayfaları kalite puanını oluşturur. Adsense alırken olsun seo yaparken olsun hep “yetersiz içerik” “faydasız içerik” “içerik yönetmeliği” gibi bazı kavramlarla karşılaşırız.
Daha açık bir ifade ile, sitemizin 100 tane google indexi var. Bu index alan sayfalar da birbirinin aynısı. Yani aslında tek içerik var ama biz ona 100 farklı url ile giriş sağlamışız. Google gelir bakar. 1.url, 2.url, 3.url derken tüm urller aynı içeriğe yönleniyor. Sizce google ne der ? ” Ç*kall ” demese de “Spammmm” demesi büyük ihtimaldir.
Evet biz böyle yapmıyoruz. Özgün içerikler giriyoruz. Kendimiz yazıyoruz ya da onlarca lira döküyoruz fakat ufak bir dikkatsizlik bizi yukarıdaki sona götürebilir.
Siteliner İle Sayfa Benzerliğinizi Ölçün
Gelelim siteliner.com a. Bu site bizim içeriklerimizi tarayıp birbirine benzeyen sayfalarımızı, ne derece benzerlik olduğunu ve daha bir çok veriyi sağlıyor. Ücretli ve ücretsiz sürümleri var. Ücretsiz sürüm bile büyük ölçüde işimizi görür.
Aşağıdaki resimler büyük ölçüde açıklayıcı. Ben yine de bu testi nasıl yaptığımızdan ve sonuçları nasıl değerlendireceğimizden bahsedeceğim.
Önce site adresimizi yazıp “go” dedik. Test bittiği zaman bize taranan sayfalarımızı ve bazı değerlerini veriyor. Page pover bağlantı alma durumu ile alaklı. Şimdilik bu kısma değinmeyeceğiz. Sadece bu değerin özgünlükle değil iç linkleme ile alakalı olduğunu bilin yeter.
Duplicate content e tıklayınca asıl konumuz olan içerik kalitesini görüyoruz.
Match Words Match Percentage ▴ Match Pages Page Powerhelp
Buradaki müneye tıkladığımızda bize “artan-azalan” olarak indexleme yapıyor. Olay şu.;
Başta belirtilen sayfanın kaç kelimesi başka sayfalardaki kelimelerle aynı, bu benzerliğin yüzdesi, kaç sayfaya birden benzediği ve az önce sözü geçen sayfa gücü.
Örnek bir sayfamı alıyorum. Siteliner‘den siz de sitenizi tarayıp bana eşlik edebilirsiniz.
cokuz.com/tarikul-hicreteyn-ve-babus-saadeteyn-onsoz-2015194
13 matches found covering 66 of 982 words – 6% of the page.
Bu sayfamın 13 sayfaya benzerliği tespit edilmiş. Toplam 982 kelimelik makalemde 66 kelimem benzerlik göstermiş. Benzerlik oranımız %6.
Bu değerler sayfanın çook kaliteli olduğunu gösterir. Çünkü benzerliği bulunan yazılar makalenin içinde değil sitenin tüm sayfalarında bulunan ortak içerikleri.
Sağda resimde de görünen renkli alanlar var. Bunlar adı geçen sayfama benzeyen sayfalarım.
Ben sitemde daha etiket kısmını indexe açmadım. Neden ? Çünkü bir sayfaya 2 etiket vermişsem bu 2 etiket sayfamda aynı yazı bulunacak. Ve 2 etiket sayfası da %100 e yakın benzerlik gösterecek. Genelde iç seo ayarlarını önemsemeyen arkadaşlar bu ayrıntılarda çok şey kaybediyorlar diye düşünüyorum. İki etiket demiştim ya ilerde bu 2 etiket başka yazılarım için de kullanıldığı zaman birbirlerine benzerlik göstermeyecek. Siteliner ile bir çok detaya inebilirsiniz. (Siteliner, seo için bence dikkate değer bir araç.)
Bu açıdan bakınca etiketler indexe açılmalı mı sorusunun cevabı da verilmiş oldu diye düşünüyorum. Şuan vaktim bu kadarına yetti arkadaşlar. Sorunuz eleştiriniz ve her türlü görüşünüz için yorumlarınız eksik etmeyin.
www.siteliner.com
Kaynak
www.cokuz.com