Penguen 4 algoritmasını beklerken Google tarafından farklı bir algoritma güncellemesi sessiz bir şekilde gerçekleşmiş gibi duruyor. Resmi olmayan kaynaklardan aldığımız bilgilere göre Google Phantom Algoritması güncellendi. Google kalite yönergelerini konusunda web sayfası sahiplerini bir çok kez uyardı. Google Phantom 3 güncellemesi ile internet kalitesini arttırmaya yönelik bir adım daha atmış oldu.
Google phantom 3 algoritması ne zaman güncellendi ?
Google phantom 3 algoritma güncellemesine 19 Kasım 2015 tarihinde geçildiği yönünde kuvvetli sinyaller söz konusu. Yine aynı tarihte Google Webmaster Central Blogspot sayfasında Arama Kalitesi Değerlendirme Kurallarımız güncelleniyor isimli 160 sayfalık bir içerik yayınlanarak, yeni güncelleştirme isim verilmeden duyuruldu. Google web site analiz uzmanı John Mueller Twitter hesabından yaptığı bir açıklamada “Google her yıl yüzün üzerinde algoritma değişikliği yapıyor ve algroritma değişiklikleri çok fazla olduğu için bunlar duyurulma gereği duyulmuyor” açıklamasını yapmıştı. Google büyük kapsamlı değişiklikler yaptığı zaman; yapılan değişiklikleri güncelleme ile yayınlamadığı zaman sonradan da duyurabiliyor.
Phantom güncellemesi ile ilgili daha önceki sürümlerde de benzer durumlar yaşanmış, doğrulanmamış olarak bir algoritma güncellenmesi yapıldığı ortaya çıkmıştır. Google henüz algoritma güncellemesini doğrulamamış olsa dahi, Google Webmaster Central Blogspot üzerinden kalite yönergeleri değişiklik duyurusu, phantom 3 algoritma güncellemesinin olduğu yönünde yüksek sinyaller vermektedir.
Google Phantom 3’ün Seo etkileri nelerdir ?
Google Phantom ağırlıklı olarak kullanıcı deneyimi üzerine çalışan bir algoritmadır. Seo açısından backlink ile üst sıralara çıkma dönemi yavaş yavaş azalırken, backlinklerin yerine yeni bir sisteme ağırlık verilmesi gerekiyordu. Google içerikleri daha iyi değerlendirmek için Rank Brain algoritmasını çıkarttı ve şimdi ise Phantom algoritması ile kalite yönergelerini arttırdı. Öyleyse bu büyük değişiklikler seo çalışmaları ve SERP sonuçlarında neleri değiştirecek ?
Seo açısından daha fazla organik çalışma gerektiğini söyleyebiliriz. Backlink sistemlerinin çok kolay suistimal edilip kötüye kullanılması haksız rekabet ortamı oluşturduğu için backlinklerin yerine yeni ve güvenilir sistemler geliştirilmesi gerekiyordu.
Google kalite yönergelerine göre sıralamalarda daha iyi sonuçlar almak için bir kaç bilgi vermekt gerekirse:
Sitenizin mobil uyumlu olması artık daha fazla önemli hale geldi.
Kullanıcılar üzerinden hile ile daha fazla kazanmak, size eksi puan kazandırıyor
Sayfa açılış hızınız ve sayfa içerik boyutları kriter haline geldi. Sayfa açılış hızınız ve özellikle interneti kotalı kullanan mobil kullanıcılar için sayfa boyutu önemli bir kalite kriteri (resim yazı css js toplam Megabyte)
Sayfa tasarımınız kullanıcıları cezbetmeli ve uzun yazılarda gözleri yoran fontlardan uzak durulmalı, sayfa renkleriniz gözü yormamalı.
Kullanıcılar bir konuyu okuduktan sonra farklı sayfaları okumak istemeli ve tarafınızdan yönlendirilmeler yapılmalı.
Reklam yerleşimlerine önem verilmeli, kullanıcıyı aldatacak reklamlardan uzak durulmalı.
İçeriğiniz kaliteli olmalı
Satış yapıyorsanız insanlara güven vermek için daha fazlasını düşünmelisiniz.
Bunlar sadece basit örneklerdir. Bir çok kullanıcı Google üzerinden sayfanıza girip, aradığını bulamadığı için Google’a tekrar arama yaptırıyor ise, bu kalitenizin yeterli olmadığını göstermektedir.
Seo Şefi